۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۸
کد خبر: ۲۸۰۷۵۲
امام جمعه سنقر:

حجاب و عفاف مظهر عصمت و پاکدامنی زنان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سنقر با بیان این‌که حجاب نشانه زنان را از گزند آسیب ها در امان می دارد، گفت: بهترین راه برای معرفی شدن شخص به پاکی و طهارت، حفظ حجاب است چرا که به واسطه حفظ حجاب مورد آزار و اذیت قرار نخواهند گرفت و این نشان می‌دهد که حجاب مظهر پاکی، پاکیزگی، عصمت و پاکدامنی است.
حجت الاسلام شمس الله برقراري، امام جمعه سنقر و کليايي

حجت الاسلام شمس الله برقراری، امام جمعه شهرستان سنقر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) اظهار داشت: در فضیلت حضرت معصومه(س) همین اندازه بس که چندین امام معصوم در مورد این بانو سخن به میان آورده اند و در مورد فضایلش صحبت کرده اند.


حجت الاسلام برقراری در ادامه افزود: امام صادق(ع) قبل از ولادت امام موسی بن جعفر(ع) خبر داد که یکی از فرزندانش به نام فاطمه در قم دفن می شود و شیعیان به شفاعت او وارد بهشت می شوند.


وی در ادامه افزود: حرم حضرت معصومه (س) را در کنار حرم خدا و حرم رسول خدا (ص) و امیرمؤمنان(ع) قرار داده اند، با اینکه ما عتبات عالیات را داریم اما امام صادق(ع) همه را در چهار حرم جمع کرده است و حرم خدا در مسجد الحرام، حرم پیامبر اکرم (ص) را در مسجد النبی، حرم حضرت علی(ع) را در کوفه و حرم اهل‌بیت(ع) را در قم بیان می کند.


امام جمعه سنقر تصریح کرد: روایات بسیاری در مورد بصیرت دختران داریم که پسر نعمت و دختر رحمت است، خداوند متعال در قیامت از نعمت سؤال می پرسد اما از رحمت سؤالی نخواهد شد و کسی که سه دختر داشته باشد بهشت بر او واجب می شود و این‌ها همگی شخصیت و عظمت دختران را می‌رساند.


استاد حوزه علمیه  یادآور شد: در آیات به اهمیت رعایت حجاب اشاره و تأکید شده است و سفارش شده که در جوامع اسلامی که زنان حد و حدود حجاب را رعایت کنند، در آیات قرآن ابتدا به زنان پیامبر اکرم(ص) و دخترانش و بعد به همه مؤمنان سفارش شده است که حجاب را رعایت کرده و بهترین راه برای معرفی شدن شخص به پاکی و طهارت، حفظ حجاب است چرا که به واسطه حفظ حجاب مورد آزار و اذیت قرار نخواهند گرفت و این نشان می‌دهد که حجاب مظهر پاکی، پاکیزگی، عصمت و پاکدامنی است.

 

حجت الاسلام برقراری اظهار داشت: حجاب مخصوص انسان های پاکدامن و پرهیزکار است و زمانی که جامعه با زنان محجبه مواجه می شود، قطعأ  با آن ها برخورد حسنه و مؤمنانه ای صورت خواهد گرفت و از گزند آسیب ها در امان هستند و مورد سوء استفاده قرار نمی گیرند.


وی در ادامه خاطرنشان کرد: خداوند در راستای مقام زنان، آنان را دستور به رعایت حجاب و عفاف می
دهد، از ای رو این مهم به خاطر حفظ امنیت روحی، روانی و جسمی جامعه زنان است و اگر بعضی از مردان از بدحجابی و بی حجابی دفاع می کنند در حقیقت دفاع از هوس‌های آلوده خودشان است و دفاع از حقوق زنان نیست، حفظ حجاب برای زنان هیچ گونه محدودیتی ندارد بلکه این محدودیت تنها برای مردان است تا اینکه زنان بتوانند حضور فعال در جامعه داشته باشند.


امام جمعه سنقر به نقش طلاب و روحانیان در راستای تقویت حجاب و عفاف در جامعه اشاره کرد و افزود: باید به فلسفه حجاب توجه کرد، اگر زن با برکات حجاب و ارزشی که خداوند برای زن قائل شده است آگاه شود قطعأ دل های مؤمن و آگاه، حجاب را قبول خواهند کرد اما اگر وارونه تبلیغ کنیم حجاب را به عنوان محدودیت تلقی می کنند، در نتیجه تبلیغ سوء را در بر خواهد داشت لذا مشتری کمی نیز پیدا می کند.


استاد حوزه علمیه عنوان داشت: خداوند متعال هر قانونی را که وضع کرده است بدون شک منافعی را برای دنیا و آخرت انسان ها در آن گنجانده است، لذا باید ایجاد حجاب به درستی تبیین و تبلیغ شود، وظیفه ما است که از خانواده خود شروع کنیم، آموزش و پرورش می تواند در این قضیه وارد شود و تأثیر و نقش بسزایی را در تقویت رعایت حجاب ایفا کند.


وی با ارائه طرحی برای انس و علاقه بیشتر دختران به عفاف و حجاب ابراز کرد: هر ساله برای دختران جشن های تولد گرفته می شود، چه نیک و پسندیده است برای دخترانی که به مقام بندگی تشرف پیدا می کنند نیز جشن بندگی گرفته شود و هر کس در توان خود هدیه ای مناسب از جمله چادر، سجاده، قرآن کریم، نهج البلاغه برای دختری که به مقام بندگی مشرف می شود تهیه کرد و این مهم باید در جامعه فرهنگ سازی شود.


حجت الاسلام برقراری در پایان به دیدار عده ای از طلاب خواهر و فعالان هیئات مذهبی با آیت الله صافی گلپایگانی اشاره کرد و گفت: در پایان مراسم از آیت الله صافی گلپایگانی خواستند که برای تبرک عبای ایشان را ببوسند اما ایشان گفت که ارزش چادر شما کمتر از عبای من نمی باشد و این نشان دهنده ارزش والای حجاب و زنان در جامعه از منظر اسلام است./857/ت302/ح

ارسال نظرات