۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۲
کد خبر: ۲۸۰۷۵۵

چند خبر کوتاه فرهنگی از هرمزگان

خبرگزاری رسا ـ دیدار اعضای ‌ستاد برگزاری جشن‌های مردمی «در سایه‌سار کریمه» با امام جمعه میناب، جشن بزرگ «‌در سایه‌سار کریمه» در شهرک توحید بندرعباس و اجرای ویژه برنامه های دهه کرامت در 900 کانون فرهنگی هنری هرمزگان از جمله برنامه های ویژه دهه کرامت هرمزگان است.
دهه کرامت اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت‌الاسلام میرزا‌حسین معتمدی‌فر، امام جمعه شهرستان میناب در دیدار با اعضای ستاد گرامیداشت دهه کرامت و جشن‌های مردمی «‌در سایه‌سار کریمه‌ضمن تجلیل از دست‌اندرکاران ستاد دهه کرامت، گفت: ترویج آموزه‌های اهل بیت(ع) به‌ویژه فرهنگ رضوی و سیره کریمه جامعه را ‌برابر آسیب‌ها مصون نگه می‌دارد.


وی در ابتدا با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع)‌ افزود: مؤمن باید دارای سه خصلت باشد؛ در همه حال به خدا توجه داشته باشد، از سیره نبوی تبعیت کند و ولایت‌مدار باشد.


امام جمعه میناب، پوشاندن عیوب دیگران را از دیگر ویژگی‌های انسان مؤمن برشمرد و بیان کرد: خداوند ستار‌العیوب است و بندهای خدا نیز باید عیب‌های همدیگر را بپوشانند.


وی با بیان اینکه کارهای فرهنگی دیربازده است و فعالان این حوزه باید از ویژگی صبر برخوردار باشند، اضافه کرد: در انجام فعالیت‌های فرهنگی باید به نظرات مردم توجه شود.


حجت الاسلام معتمدی فر ضمن قدردانی از اهالی روستای کردر به جهت برگزاری جشنواره آسمان هشتم، اظهار کرد: احادیث و روایات منتسب به علی‌بن موسی‌الرضا(ع‌) در قالب بنر در اطراف محل برگزاری جشنواره جهت بهره‌مندی عموم نصب شود.


وی با بیان اینکه جشنواره باید هر سال با موضوع خاصی نظیر خانواده، سبک زندگی اسلامی، ازدواج آسان، کار و ... نامگذاری شود، گفت: در راستای برگزاری هرچه بهتر این رخداد، با تشکیل کارگروهی، نقاط قوت و ضعف هشت دوره گذشته جشنواره بررسی شود.


ابراهیم زاکری، دبیر برگزاری جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی آسمان هشتم نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از روند برگزاری نهمین دوره جشنواره، بیان کرد: مراسم افتتاحیه جشنواره ساعت 10 روز دوشنبه 26 مرداد با حضور خدام حرم حضرت معصومه(س) و اعضای بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع‌) در روستای کردر برگزار می شود.


وی افزود: همزمان با این مراسم، همایش بزرگ دختران روستایی نیز در حسینیه امام رضا(ع‌) روستای کردر برگزار خواهد شد.


مسعود جداوی، مسئول دفتر کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه ویژه میناب نیز از برگزاری جشن‌های مردمی «‌در سایه‌سار کریمه‌» با حضور خدام آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س‌) در فرهنگسرای شهید بهشتی میناب خبر داد و گفت: در این همایش که روز یکشنبه، 25 مرداد با حضور دختران برگزار خواهد شد از 2 دختر شهید تجلیل می‌شود.


وی، دیدار خدام با امام جمعه شهرستان، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهید خوشابی در روستای کنار ترش، حضور در مراسم افتتاحیه جشنواره آسمان هشتم و تجمع دختران روستایی در کردر را از دیگر برنامه‌های حضور خدام حرم مطهر حضرت معصومه(س‌) در میناب برشمرد.


جداوی افزود: همزمان با دهه کرامت جشن‌های میلاد در 230 کانون فرهنگی ـ هنری همراه با سخنرانی در رابطه با معرفی سیره امام رضا(ع‌) و شخصیت والای حضرت معصومه(س‌) برگزار می‌شود.


وی، اعزام 148 نفر از فعالان فرهنگی مساجد میناب به همایش فرهنگی آموزشی سفیران ولایت در جوار مسجد مقدس جمکران را از دیگر برنامه‌های دهه کرامت این شهرستان برشمرد.


برگزاری 9 دوره جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی آسمان هشتم، جشنواره سراسری تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی ضامن آهو، چهار دوره همایش کریمه اهل بیت(س)، اعزام کاروان پیاده الشهدا یک سال به مشهد و یک سال به قم، جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید و جشن‌های مردمی «‌در سایه‌سار کریمه‌» و اعزام هر ساله 400 نفر از اعضای کانون‌های مساجد به همایش سفیران ولایت در قم از شاخص‌ترین برنامه‌های دهه کرامت در استان هرمزگان است.

 

جشن بزرگ «‌در سایه‌سار کریمه» در شهرک توحید بندرعباس برگزار می‌شود
اسماعیل خادمی، رییس هیئت امنای مسجد امام حسن‌ مجتبی(ع) شهرک توحید بندرعباس از برگزاری جشن بزرگ «‌در سایه‌سار کریمه‌» با حضور خدام آستان مقدس حضرت معصومه(س) ‌در این شهرک خبر داد.


وی افزود: به‌مناسبت دهه کرامت و سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س)، جشن بزرگ « در سایه‌سار کریمه‌» به همت کانون فرهنگی ـ هنری شهید موسی قریشی کولغانی و با همکاری مساجد این منطقه برگزار می‌شود.


رییس هیئت امنای مسجد امام حسن‌ مجتبی(ع) شهرک توحید بندرعباس با بیان اینکه این برنامه با هدف آشنایی بیشتر مردم به‌ویژه جوانان با شخصیت والای کریمه اهل بیت(س) برگزار می‌شود، افزود: شرکت‌کنندگان در این جشن، پرچم متبرک حرم مطهر حضرت معصومه(س) را زیارت خواهند کرد.


وی تصریح کرد: جشن بزرگ «‌در سایه‌سار کریمه‌« با حضور 2 خادم، 2 نفر سخنران و یک مداح آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) عصر روز دوشنبه، 26 مرداد در مسجد زینب کبری(س) برگزار می‌شود.


خادمی عنوان کرد: در این آیئین که یکی از برنامه‌های ستاد گرامیداشت دهه کرامت استان هرمزگان است از خواهران نخبه اهل سنت و تشیع منطقه شهرک توحید تجلیل می‌شود.


این فعال فرهنگی اضافه کرد: جشن بزرگ «‌در سایه‌سار کریمه‌» به همت کانون فرهنگی ـ هنری شهید موسی قریشی کولغانی و با همکاری مساجد امام حسن مجتبی(ع)، صاحب‌الزمان(عج)، ابوالفضل(ع)، امام حسین(ع)، نبی اکرم(ص)، زینب کبری(س) و دبیرخانه کانون‌های مساجد هرمزگان برگزار می‌شود.


اجرای ویژه برنامه های دهه کرامت در 900 کانون فرهنگی هنری هرمزگان

امسال برنامه های دهه کرامت در 900 کانون فرهنگی – هنری استان هرمزگان اجرا می شود.


اعزام گروه ها به اماکن متبرکه ، دیدار با خانواده های معظم شاهد و ایثارگر،اجرای برنامه های فرهنگی با عنوان زیر سایه خورشید و در سایه سار کریمه از جمله این برنامه ها است.


جشن های مردمی دهه کرامت 94 از 25 مردادماه (اول ذی القعده) همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) آغاز و تا یازدهم ذی العقده ولادت امام رضا (ع) ادامه دارد.


امسال جشن های مردمی دهه کرامت با شعار ترویج فرهنگ اهل بیت(ع)؛ با همدلی و همزبانی در سراسر کشور آغاز می شود.

 

جلسه هماهنگی نهمین جشنواره فرهنگی، هنری آسمان هشتم در میناب برگزار شد
جلسه هماهنگی نهمین جشنواره فرهنگی و هنری آسمان هشتم با حضور ابراهیم ذاکری، دبیر این جشنواره و مسعود جداوی، مسئول کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد میناب و مدیران کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد و مسئولان انجمن‌های فرهنگی و هنری در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میناب برگزار شد.


 رضا اوژند، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میناب ضمن تأکید بر اهمیت این رویداد مهم گفت: هرساله میزبانی جشنواره آسمان هشتم در ایام دهه کرامت از میلاد حضرت معصومه (س) تا میلاد امام رضا(ع) در روستای کردر رضوی است که با همت مردم خوب و ولایت‌مدار برگزار می‌شود که نشان از عشق آنان به امام هشتم(ع) است.


وی از میزبانی بسیار عالی هشت دوره  این جشنواره در این روستا تقدیر و اذعان کرد: از همه هنرمندان و مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری که جهت بهتر برگزار شدن نهمین دوره این جشنواره همکاری دارند تقدیر و تشکر می‌کنم.


در ادامه، ابراهیم ذاکری، دبیر جشنواره آسمان هشتم از فعالیت و عملکرد این جشنواره در دوره‌های قبل گزارش ارائه کرد و گفت: جشنواره فرهنگی و هنری آسمان هشتم در رشته‌های فرهنگی و هنری مانند قرآن ، اذان، چاووشی خوانی رضوی، شعر رضوی، احادیث رضوی، سرود رضوی، نقاشی رضوی برگزار می‌شود.


در پایان، بعد از اعلام نظر و دیدگاه‌ها و راهکارهای مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد و هنرمندان، مصوب شد که نهمین جشنواره فرهنگی و هنری با همراهی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد میناب و هنرمندان با اجرای برنامه‌های متنوع و شاد در ایام دهه کرامت برگزار شود./851/پ203/ح

ارسال نظرات