۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۲۸۰۷۷۳
مدیر مدرسه علمیه نجمه خاتون:

ولایت مداری، فرزند‌آوری و تربیت نسل مهذب از وظایف مهم بانوان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه نجمه خاتون بر ضرورت الگوبرداری دختران از حضرت معصومه(س) تأکید کرد و ولایت مداری، ازدواج آسان، فرزند‌آوری و تربیت نسل مهذب را از وظایف مهم بانوان برشمرد.
حضرت معصومه(س)

نرگس یاوران مدیر مدرسه علمیه نجمه خاتون(س) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به شباهت های حضرت معصومه(س) به حضرت زهرا(س) اظهار داشت: از جمله این شباهت‌ها نام حضرت است که فاطمه می‌باشد.

 

وی نکات مهم در بعد شخصیتی حضرت معصومه(س) را مورد توجه قرار داد و افزود: از نکات مهم در بعد شخصیتی حضرت معصومه(س) این است که امام موسی کاظم(ع) در مورد ایشان همان عبارتی را به کار بردند که حضرت رسول(ص) در مورد حضرت زهرا(س) به کار بردند و آن همان عبارت معروف «فداک ابوها» می‌باشد.

 

مدیر مدرسه علمیه نجمه خاتون(س) با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) درباره مقام حضرت معصومه(س) و شباهت ایشان به حضرت زهرا(س)، بیان داشت: امام صادق(ع) فرمودند: حضرت معصومه(س) هم‌نام حضرت زهرا(س) فاطمه است ایشان در روز قیامت  مانند جده مطهره خود شفیعه محشر می‌باشد و زیارت مرقد ایشان همان آثار معنوی را دارد که زیارت حضرت زهرا(س) دارد.

 

وی با اشاره به مقام علمی حضرت معصومه(س) و شباهت آن با حضرت زهرا(س)، ابراز کرد: از جمله شباهت‌های حضرت معصومه(س) با حضرت زهرا(س) مقام علمی ایشان است و همان طور که در زیارت‌نامه حضرت هم آمده ایشان حجت و امین حضرت امام موسی کاظم(ع) خوانده می‌شود.

 

یاوران گفت:  ویژگی بسیار مهم دیگر ایشان حمایت از ولایت و امام زمان خویش است، حضرت معصومه(س) مانند جده خود تا پای جان از امام زمان خویش دفاع کردند و در راستای حمایت از امام خویش یعنی امام رضا(ع) رنج سفر را تحمل کرده و در این مسیر به شهادت رسیدند.

 

مدیر مدرسه علمیه نجمه خاتون(س) با اشاره به اهمیت الگوگیری قشر طلاب از حضرت معصومه(س)، عنوان کرد: آنچه بسیار اهمیت دارد این است که قشر طلبه در ابعاد مختلف وجودی حضرت معصومه(س) می‌توانند الگوگیری داشته باشند و در وضعیت کنونی جامعه یکی از الگوهای کامل دینی برای عزیزان طلبه دقت در حیا، عفاف و حجاب و اهتمام به تدریس علوم دینی حضرت معصومه(س) است.

 

وی در ادامه اظهار داشت: نکته بسیار مهم دیگر بعد علمی و تقوای حضرت معصومه(س) است که طلاب محترم باید به ایشان اقتدا و در زمینه رسیدن به کمالات علمی و درجات معنوی تلاش وافر نمایند.

 

یاوران با اشاره به الگوگیری جامعه از حضرت معصومه(س)، ابراز کرد: آنچه که لازمه جامعه امروز می‌باشد اطاعت از ولی فقیه جهان اسلام است زیرا حضرت معصومه(س) و حضرت زهرا(س) تمام هم و غم و نیروی خود را در زمینه شناخت ولی امر زمان خود و اطاعت و حمایت از ایشان به کار برند.

 

مدیر مدرسه علمیه نجمه خاتون(س) با اشاره به حمایت عملی از ولایت فقیه، گفت: از جمله حمایت‌ها در بعد عملی از ولایت فقیه می‌توان به بحث ازدواج آسان، فرزند آوری  و تربیت نسل مهذب اشاره کرد و با انجام کامل وظایف خود در نقش دختران، همسران و مادران این جامعه در آماده کردن بستر ظهور حضرت حجت(عج) تمام تلاش خود را به کار ببرند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: ضمن تبریک به مناسبت دهه کرامت و ولادت با سعادت وجود مبارک کریمه اهل بیت(س) به تمام دختران متدین و مؤمن جامعه اسلامی و شاگردان مکتب امام صادق(ع) و سربازان امام زمان(عج) تبریک و تهنیت ویژه عرض می‌کنم./807/ت302/ب4

ارسال نظرات