۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۲۸۰۷۸۰
مدیر حوزه علمیه خواهران صحنه تأکید کرد؛

دشمنان اسلام با هجمه های فرهنگی بنیان و اساس خانواده ها را هدف قرار داده اند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران صحنه با اشاره به این‌که امروز دشمنان اسلام به نقش حجاب در جوامع اسلامی پی برده اند و سعی در تخریب آن را دارند، گفت: دشمنان اسلام با هجمه های فرهنگی بنیان و اساس خانواده ها را هدف قرار داده اند.
خانواده

خانم فریبا سعادت، مدیر حوزه علمیه خواهران شهرستان صحنه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، عنوان داشت: از امام رضا (ع) در زیارت نامه ای که در شأن حضرت معصومه (س) نقل شده از این بانو به عنوان دختر رسول اکرم (ص)، حضرت فاطمه (س)، حضرت خدیجه (س)، امیرالمؤمنین (ع)، حسن و حسین (ع)، امام کاظم (ع) و خواهر امام رضا (ع) خوانده شده است، این تعبیرات بیانگر آن است که حضرت معصومه (س) از نظر معنوی و مقامات عالی ملکوتی، فرزند معنوی و جسمانی پیامبر اکرم (ص) و دیگر معصومین(ع) است.


وی در ادامه افزود: حضرت معصومه(س) دارای مقام عصمت بوده اند و این لقب را امام رضا (ع) به این بانو داده اند، این مقام و منزلت او را صاحب شفاعت نموده و محدثه و امین امامان بوده است، این بانو به علوم اسلام و آل محمد(ص) آگاهی داشت.


مدیر حوزه علمیه خواهران شهرستان صحنه ابراز کرد: بی شک حضرت معصومه (س) جز راویان و محدثان به شمار می رود و در بسیاری از روایات به منزلت و جایگاه والای این بانو اشاره شده است.


خانم سعادت با اشاره به اهمیت و رعایت حجاب در جامعه بیان داشت: حجاب همانند دیگر فضائل انسانی تنها مختص به زنان و دختران نیست، خداوند متعال در آیات و روایات برنامه تعالی انسان را روشن کرده است تا او را به تعالی و سعادت برساند.


وی در ادامه افزود: خداوند به انسان اساس فطرت، راه گناه و انحراف و تقوی و پاکی را نشان داده است و هر کس که نفس خود را تزکیه کند رستگار می شود، در قدم اول بندگی و اطاعت برای رستگاری است که به خسران و زیان دچار نشوند و در این راه تقوی، دختران هم باید به الگوی های برتر و تأسی از حضرت معصومه (س) خود را از لحاظ ظاهر و باطن به خداوند نزدیک کنند.


مدیر حوزه علمیه خواهران شهرستان صحنه گفت: امروز دشمنان به درستی می دانند که جایگاه زنان و دختران در سلامت جامعه چه اهمیتی دارد و برای شکست این فرهنگ غنی در رسانه ها هجمه حملات خود را در قالب ماهواره، اینترنت و موارد دیگر را وارد جامعه ایران نموده است که از طریق بی حجابی، بی بندوباری بنیان خانواده را با بی غیرتی مردان و سستی زنان متزلزل می کنند و در بسیاری از خانواده ها بی اعتمادی را رواج کرده‌اند.


خانم سعادت خاطرنشان کرد: وظیفه همه هوشیاری، هشدار دادن و آگاه نمودن دیگران است که افراد جامعه به این خطر آگاه شوند.


وی در پایان با بیان حدیثی از پیامبر اکرم (ص) اظهار داشت: خداوند متعال هنگامی که خیر و سعادت یک خانواده را بخواهد، اعضای آن خانواده را در احکام دین بصیر و بینا می گرداند و بالاخره هر خانه ای که در آن ارزش های اسلامی همانند صداقت، امانت، عفت، تقوی و تعهد رعایت نشود از منظر اهل بیت(ع) خرابه ای بیش نیست./857/ت302/ح

ارسال نظرات