۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۹
کد خبر: ۲۸۰۷۹۴
استاد حوزه علمیه:

گذشت و سخاوت انسان را عزیز می‌کند/ اخلاق نیک مهم‌ترین عامل استحکام روابط خانواده

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه تواضع، گذشت و سخاوت را از عوامل عزیز شدن انسان در جامعه و خانواده دانست و گفت: برای استحکام روابط خانوادگی نیازی به اوراد نیست، زیرا هیچ چیز مانند اخلاق نیک نیست و نمی تواند شخص را در میان سایر انسان ها عزیر کند.
حجت الاسلام مهدي گرجي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مهدی گرجی، استاد حوزه علمیه اصفهان، شب گذشته در منزل شهیدان یزدی نیاپور و در جلسه گرامیداشت شهدا، گفت: تواضع و بخشش انسان را در جامعه عزیز می کند، پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) بهترین الگوها برای این رفتارها هستند.

 

وی ادامه داد: پیامبر(ص) بسیار متواضع بودند، تمام کارهای شخصی را خودشان انجام می دادند، با دست خودشان لباسشان را وصله می کردند و با آن که پیغمبر و رییس حکومت بودند در مقابل مردم فروتنی می کردند و به همین دلیل هم در بین مردم محبوب بودند.

 

استاد حوزه علمیه افزود: در قدیم سفره ها پهن بود، بساط نذری برقرار بود، دل ها به هم نزدیک تر بود و رحمت واسعه خداوند هم در بین مردم و جامعه ساری و جاری بود، هر چند امکانات به اندازه امروز نبود، امروز مهمانی دادن و مهمانی رفتن دلیل و بهانه می خواهد و تازه در مواردی همان مهمانی های مناسبتی هم با استقبال مواجه نمی شود.

 

حجت الاسلام گرجی بیان داشت: به همین راحتی مهمانی که دعوت شده اند را لغو می کنند، این سبب می شود که دل ها از هم دور شود، صمیمیت ها از بین برود، خدا هم وقتی می بیند نسبت به هم صفا و لطف و رحمت نداریم، رحمت خود را از ما دور می کند و گرفتار مشکلاتی می شویم که باید برای رفع آن ها تلاش کنیم.

 

کسی که رحم نکند، رحم هم نمی بیند

وی اظهار داشت: انسان های سخاوتمند و جوانمرد هم در جامعه عزیز هستند و هم در میان خانواده خود دوست داشتنی و محبوبند، «ان الله جواد و یحب الجواد»، خداوند بخشنده است و انسان بخشنده را هم دوست دارد، مسیر بدست آوردن قلوب مردم مسیر روشنی است و نیاز به تشریفات خاصی ندارد.

 

پژوهشگر حوزه علمیه ابراز داشت: خانم و آقا برای استحکام روابط خانوادگی، برای آن که شوهرت یا زنت دوستت داشته باشد، نیازی به اوراد خاص و دعاهای آنچنانی نیست، هیچ چیزی مانند اخلاق نیک نیست و نمی تواند شخص را در میان سایر انسان ها عزیر کند.

 

حجت الاسلام گرجی در پایان تصریح کرد: تواضع، گذشت، محبت و سخاوت نسبت به مردم، محبت برای آن شخص می آورد، متاسفانه اخیراً دیده ام در بالکن های ساختمان ها محلی برای تهیه کباب گذاشته می شود که سبب می شود تا بوی کباب به خانه همه همسایه ها برود، برخی توان مالی اندک دارند و دلشان می سوزد، با هم با محبت باشیم، کسی که رحم نکند، رحم هم نمی بیند، دوست بدار تا دوستت بدارند. /939/پ202/ح

ارسال نظرات