۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۲۸۰۸۲۰
در سال تحصیلی جدید صورت می گیرد؛

پذیرش طلاب پایه 6 در مدرسه علمیه امام خمینی خوی

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) خوی گفت: از سال تحصیلی جدید با ایجاد پایه شش، امکان ادامه تحصیل در سطح یک در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) خوی به صورت کامل فراهم می شود.
آرشيوي

حجت الاسلام حجت قاسم خانی، مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) خوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به راه اندازی پایه شش حوزه از سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: حوزه علمیه امام خمینی (ره) با 110 نفر طلبه تاکنون در پنج پایه تحصیلی به تربیت طلاب مشغول بود.


حجت الاسلام قاسم خانی افزود: از سال تحصیلی جدید پایه شش نیز به پایه های تحصیلی اضافه شده و سطح یک حوزه را در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) تشکیل می دهد.

وی با اشاره به کاهش تعطیلات در تابستان سالجاری گفت: طلاب در تابستان سال جاری با قریب به 20 روز تعطیلی تابستان خود را سرکردند و از 15 مرداد ترم تابستان طلاب همراه با دوره اختبار و تثبیت آغاز شده است.

 

استاد سطح دو حوزه علمیه هدف از کاهش تعطیلات تابستان را ممحض شدن در درس، بحث و معنویت دانست و تصریح کرد: طلاب از وقتی وارد حوزه می شود تا هنگلام خروج، باید تحت تربیت و تعلم باشند تا محصولات حوزه، علمای ربانی باشد.

پذیرش 50 طلبه درحوزه علمیه خوی

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) خوی با اشاره به استقبال جوانان از ورود به حوزه های علمیه، اظهار داشت: از بین 300 نفر شرکت کننده از خوی، 120 نفر از آن ها توانسته بودند نمره قبولی را کسب کنند که بعد از مصاحبه 54 نفر به دوره اختبار و تثبیت راه یافتند.


وی اضافه کرد: از دهم شهریور ماه دوره اختبار و تثبیت در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) شروع شده است که پیش بینی می شود 50 نفر از آن ها با موفقیت این دوره را پشت سرگذاشته و کد رسمی طلبگی را دریافت کنند.

 

حجت الاسلام قاسم خانی اظهار کرد: با پذیرش 50 نفر در سال تحصیلی جدید تعداد طلاب شهرستان خوی به 160 نفر افزایش می یابد.

 

تعلیم و تربیت در حوزه، جدانشدنی هستند

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) خوی با بیان این که در حوزه های علمیه هر دو مساله تعلیم و تربیت از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: این دو مسأله از هم جدانشدنی هستند چرا که نبود یکی، دیگری را زیر سؤال می برد بنابراین برنامه های حوزوی مسایل علمی، اخلاقی و تربیتی را شامل می شود.

وی با بیان این که در حوزه علمیه امام خمینی (ره) برای رسیدگی به امورات آموزشی، تربیتی و اخلاقی معاونت های مجزا وجود دارد، گفت: معاونت آموزشی به مسایل علمی طلاب مانند درس، بحث، پیش مطالعه، امتحانات هفتگی و ماهانه رسیدگی می کند.

استاد سطح دو حوزه علمیه با اشاره به اهمیت و سنگینی وظایف معاونت تهذیب، اظهار داشت: معاونت تهذیب به مسایل اخلاقی طلاب رسیدگی می کند و مسؤول برگزاری کلاس های اخلاق، مناجات های شبانه، تلاوت قرآن، جلسات توسل و مشاوره است.

وی در پایان از عملکرد تمام معاونت ها ابراز رضایت کرد و افزود: معاونت ها با همکاری وهمدلی یکدیگر می توانند به وظایف خطیر خود عمل کرده و نقش خود را به خوبی ایفا کنند./1301/ت302/ب4

ارسال نظرات