۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۲۸۰۸۶۳
در نشست خبری همایش فرهنگی امام رضا مطرح شد؛

ارائه مقالات حوزویان به دبیرخانه همایش/ لزوم به‌کارگیری معارف قرآنی در حل مشکلات خانوادگی

خبرگزاری رسا ـ ضرغامی گفت: از تعداد 250 مقاله دریافتی به جشنواره فرهنگی امام رضا، 50 مقاله به بخش داوری راه یافت و در نهایت با داوری‌های انجام شده 12 مقاله به عنوان مقالات برتر جهت ارائه در همایش انتخاب شدند.
همايش امام رضا(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری همایش فرهنگی امام رضا(ع) با حضور برزین ضرغامی، مدیر کل ارشاد استان تهران، حجت الاسلام کاووس روحی، عضو هیأت علمی دانشگاه شهید مدرس و صادق حیدر‌نیا دبیر اجرایی همایش، صبح یک‌شنبه 25 مرداد در محل ارشاد استان تهران برگزار شد.

مقالات ارائه شده به همایش از سطح علمی قابل قبولی برخوردار است

در ابتدای این نشست، برزین ضرغامی با تبریک ویژه روز دختر به تمام خبرنگاران خانم حاضر در نشست با اشاره به اهداف همایش علمی امام رضا(ع)، گفت: این همایش که قرار است دوره چهارم خود را برگزار کند، با محوریت چالش‌های پیش روی خانواده، حریم خصوصی و جایگاه زنان در خانواده برنامه‌ریزی شده است، از این رو تمام تلاش دست اندرکاران این همایش بر این است تا در بیشتر محور‌های مطروحه در همایش، موضوع خانواده در اولویت قرار بگیرد.


وی افزود: سه همایش قبلی که در سال‎‌‌های 91 و 90، 89 برگزار شده بود، به موضوعات فرهنگ رضوی و فرق دینی پرداخت، اما امسال در همایش رضوی تلاش ما بر این موضوع متمرکز شده است که چالش‌های عصر حاضر در اهم برنامه‌های همایش قرار بگیرد.

ضرغامی در ادامه ضمن تشریح وضعیت مقلات ارسالی به دبیرخانه همایش، گفت: از تعداد 250 مقاله دریافتی، 50 مقاله به بخش داوری راه یافت، در نهایت با داوری‌های انجام شده از سوی اساتید مطرح علمی که متشکل از روحانیان و دانشگاهیان هستند، 12 مقاله به عنوان مقالات برتر جهت ارائه در همایش انتخاب شدند.

مدیرکل ارشاد استان تهران در پایان بخش اول این نشت با اعلام زمان برگزاری چهارمین همایش علمی امام رضا(ع)، خاطر‌نشان کرد: این همایش یک‌شنبه آینده و در تاریخ 1 شهریور‌ماه در محل تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

ارائه مقالات به دبیرخانه همایش از سوی حوزویان

در ادامه این نشست صادق حیدر‌نیا، با بیان این مطلب که سخنران روز همایش، جناب آقای مهدی محقق خواهند بود، گفت: تلاش شده است تا امسال در بخش جوایز به مقالات برتر نگاه مسابقه‌ای حذف و نگاه ارزشی اعمال شود، ضمن این‌که نگاه داوران نیز به مقالات کاملا علمی بوده است.

وی افزود: 8 مقاله در سطح الف با موضوع علمی و پژوهشی حائز اکثریت آرا از سوی داوران شده‌اند، 4 مقاله نیز در سطح ب با نگاه علمی و ترویجی مد‌نظر داوران قرار گرفته‌اند.

دبیر اجرایی همایش در بخش دیگری از این نشست با پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری رسا در خصوص استقبال حوزویان از این همایش، تاکید کرد: به نظر‌ می‌رسد که بخش دانشگاهی حضور بیشتری داشته است، اما قطعا در میان مقالات دریافتی، آثار فاخری نیز از سوی حوزویان بوده است.

آستان قدس به همایش‌های رضوی توجه ویژه کند

در بخش پایانی این نشست، حجت الاسلام کاووس روحی با انتقاد از برخی عدم همکاری‌های صورت گرفته از سوی آستان قدس رضوی با موضوعات رضوی، گفت: این آستان بودجه‌ای برابر دولت دارد، بهتر است تا مسؤولان آستان نیز با کمک به این‌گونه همایش‌ها، کمک حال موضوعات رضوی باشند.

وی ادامه داد: باید همایش‌هایی که در کشور برگزار می‌شود، با سطح کیفی بالا و به‌صورت کاملا علمی برگزار شود، ضمن این‌که در تبیین اهداف همایش‌ها به موضوعات بسیار مهم و اساسی پرداخته شود.

عضو هیأت عملی دانشگاه شهید مدرس با بیان این مطلب که باید جامعه علمی در خصوص مشکلات و چالش‌های پیش رو خانواده‌ها به‌صورت جدی به ارائه راهکار بپردازد، تصریح کرد: تلاش این‌گونه همایش‌ها باید در جهتی باشد که در نهایت و پس از همایش باری از دوش مشکلات خانواده‌ها و چالش‌های مقابل آن‌ها برداشته شود.

لازم به ذکر است که همانند تمامی برنامه‌هایی که در اداره کل ارشاد استان تهران برگزار می‌شود، همکاری مسؤولان روابط عمومی این نهاد با خبرنگاران و عکاسان خبرگزاری رسا مناسب بوده و تمام امکانات جهت پوشش مراسمات در اختیار زحمت‌کشان خبرگزاری رسا قرار می‌گیرد./856/پ201/ب4

ارسال نظرات