۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۲۸۰۸۶۶
با حضور خادمین آستان قدس رضوی؛

همایش بزرگداشت امامزادگان در آذربایجان غربی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ همزمان با دهه کرامت مراسم بزرگداشت امامزادگان با حضور خادمین آستان قدس رضوی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان آذربایجان غربی برگزار می شود.
حجت الاسلام برادري، سرپرست معاونت فرهنگي و اجتماعي اوقاف آذربايجان غربي

حجت الاسلام عیسی برادری، سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار داشت: همایش بزرگداشت امامزادگان همزمان با دهه کرامت در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان برگزار می شود.

 

وی افزود: آستان مقدس امامزادگان سید بهلول خوی، برگشاد سلماس، محمد و ابراهیم(ع) ارومیه، سید تاج الدین علی میاندوآب و تکیه حمزیان چایپاره در روز های آینده غبارروبی شده و آماده برگزاری همایش بزرگداشت و تکریم امامزادگان می شوند.

 

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، تبیین و گسترش فضایل و مناقب اهل بیت(ع)، تبدیل آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، آشنایی مردم با سیره ائمه معصومین و امامزادگان و تکریم مقام شامخ و معنوی امامزادگان را از اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد.

 

حجت الاسلام برادری افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته، خادمین آستان قدس رضوی در مراسم بزرگداشت امامزادگان در شهرستان های ارومیه و خوی حضور خواهند داشت.

 

وی خاطرنشان کرد: در این مراسم خادمان بارگاه رضوی با مدیحه سرایی دل مؤمنان را به حرم امام رضا (ع) گره زده و حال و هوای حرم رضوی را به مراسم می بخشند.

 

حجت الاسلام برادری با اشاره به برنامه های همایش بزرگداشت امامزادگان، خاطرنشان کرد: تجلیل از خادمین و هیات امنای آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان ها از ویژه برنامه های همایش بزرگداشت امامزادگان است که با حضور خادمین حرم رضوی انجام می گیرد.

 

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی اظهار داشت: سخنرانی، مولودی خوانی در مدح و ثنای امام رضا(ع) و نشست های صنفی وقف از دیگر برنامه های همایش بزرگداشت امامزادگان در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان است.

 

حجت الاسلام برادری گفت: برپایی نمایشگاه محصولات دینی و فرهنگی از دیگر اقداماتی است که همزمان با برگزاری همایش بزرگداشت امامزادگان انجام می گیرد.

 

گفتنی است، مراسم بزرگداشت امامزادگان به مناسبت پنجم ذی القعده، سالروز تکریم امامزادگان همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی برگزار می شود./936/ت302/ح

ارسال نظرات