۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۲۸۰۹۰۰
مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

تعامل متولیان حوزوی و فرهنگی لازمه مقابله با جنگ نرم است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام انتظاری گفت: فعالیت جدی و مستمر متولیان فرهنگی و حوزوی در کنار هم با هماهنگی و انسجام خاص؛ حلال مشکلات و مایه نجات کشور از شبیخون فرهنگی دشمنان خواهد بود.
ديدار با حجت الاسلام انتظاري

حجت الاسلام علی انتظاری، مدیر حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تبریک ولادت حضرت معصومه(س) اظهار داشت: آن بانوی بلند مرتبه از جهت معنویت شجاعت و قداست، به عنوان فاطمه زهرای دوم نامیده شده است و جامعه بایستی سیره آن حضرت را سرمشق و الگوی زندگی خود قرار دهد.


وی با اشاره به این‌که دختران پاکدامن در آینده مادرانی پاکدامن برای پرورش فرزندانی صالح خواهند بود، افزود: اصلاح جامعه در گرو پاکدامنی دو ستون خانواده یعنی پدر و مادر است، زیرا جامعه برآمده از اجتماع خانواده ها است، پاک بودن محیط خانه و افراد خانواده، تضمین کننده سلامت جامعه می باشد.


مدیر حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در رابطه با تهاجم فرهنگی، وظیفه اصلی در این باره را بر عهده خانواده ها دانست و نقش والدین در مقابله با جنگ فرهنگی حکام فاسد غربی را سازنده عنوان کرد و گفت: بی تفاوتی خانواده ها در مقابل فرزندانشان از آثار تبلیغات فاسد حکومت رسانه ای غرب است.


وی افزود: تهاجم فرهنگی کشورهای غربی علیه نظام اسلامی ایران، موجب تضعیف عقاید و سستی در شرایع در میان برخی افراد شده و فرزندان به عنوان آینده‌سازان جامعه در نهایت مادران و پدرانی مطابق با اصول و سبک زندگی غربی خواهند بود.


حجت الاسلام انتظاری، مسؤولیت نظام و ارگان‌های فرهنگی به ویژه حوزه های علمیه در جلوگیری از تحقق اهداف شوم دشمنان را یادآور شد و بیان کرد: باید در سطح مدارس و دانشگاه‌ها به کنترل، نظارت و تربیت دینی فرزندان بهای بیشتری داد.


امام جمعه جلفا با اشاره به این‌که علمای حوزوی وظیفه مستقیم در ارتقای آگاهی و ایجاد بصیرت میان مردم دارند، اظهار داشت: فعالیت جدی و مستمر متولیان فرهنگی و حوزوی در کنار هم با هماهنگی و انسجام خاص؛ حلال مشکلات و مایه نجات کشور از شبیخون فرهنگی دشمنان خواهد بود./935/ت302/ب4

ارسال نظرات