۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۲۸۰۹۱۷
مدیر مؤسسه آموزش عالی بنت‌الهدی خبرداد؛

نخستین همایش بانوان رضوی پژوه در تهران برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر مؤسسه آموزش عالی بنت‌الهدی با اشاره به ارسال 195 اثر به دبیرخانه همایش بین‌المللی امام رضا(ع) اسوه حیات طیبه، از برگزاری نخستین همایش بانوان رضوی پژوه، یکم شهریور در تهران خبر داد.
حجت‌الاسلام صفورايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد مهدی صفورایی مدیر مؤسسه آموزش عالی بنت‌الهدی ظهر امروز در همایش بین المللی و علمی پژوهشی امام رضا(ع) اسوه حیات طیبه که در سالن همایش این مؤسسه برگزار شد، با تبریک ایام دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه(س) گفت: این همایش برای ابراز ادب و ارادت به حضرت رضا(ع) تشکیل شده است.


وی با اشاره به اهداف برگزاری این همایش افزود: بنیاد بین المللی امام رضا(ع) سال ها است که همایش های رضوی را با محتوای رضوی برگزار می کند، برای نخستین بار این بنیاد تصمیم گرفت تا همایش تجلیل از بانوان رضوی پژوه را برگزار کند.


دبیر علمی این همایش با بیان این که همایش های تجلیل تا کنون به صورت مشترک بین بانوان و آقایان برگزار می شد، اظهار داشت: بنیاد بین المللی امام رضا(ع) با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات تصمیم به برگزاری چنین همایش گرفته است.


وی ادامه داد: هدف از برگزاری نخستین همایش بانوان رضوی پژوه، شناسایی، معرفی و فراهم سازی زمینه برای انجام فعالیت های بیشتر از سوی این بانوان است، همایش اصلی بانوان رضوی پژوه یکم شهریور در تهران برگزار می شود.


حجت الاسلام صفورایی با بیان این که قبل از همایش اصلی سه همایش در سه حریم برگزار می شود، ابراز داشت: این همایش‌ها با عنوان همدلی و همزبانی در سیره رضوی 28 مردادماه در مشهد، بانوان فرهنگ ساز سیره رضوی 29 مردادماه در شیراز و امام رضا(ع) اسوه حیات طیبه امروز در قم برگزار می‌شود.


وی به نهادهایی که در برگزاری این همایش همکاری کردند اشاره و عنوان کرد: بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، آستان قدس رضوی، استان مقدس حضرت معصومه(س)، جامعة المصطفی، مرکز مدیریت خواهران و استانداری قم در برگزاری این همایش همکاری کردند.


مدیر مؤسسه آموزش عالی بنت‌الهدی با اشاره به محورهای فراخوان همایش امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: فرخوان این همایش در 3 موضوع حیات علمی، حیات اخلاقی و تربیتی و حیات اجتماعی و سیاسی امام رضا(ع) اعلام شده است.


وی اضافه کرد: آثار ارسال شده به دبیرخانه در قالب مقالات علمی پژوهشی و پایان نامه بوده است در ارسال آثار محدودیت زبانی وجود نداشته و ارسال مقالات با تمامی زبان ها مورد قبول دبیرخانه بود اما آثار به زبان ها فارسی، عربی و انگلیسی ارسال شده است.


حجت الاسلام صفورایی با بیان این که 195 اثر به دبیرخانه همایش ارسال شده است، گفت: از این تعداد109 اثر از افرادی است که دارای تحصیلات ارشد و دکترا هستند، همچنین 86 نفر در مقطع کارشناسی ارسال آثار داشتند.


وی افزود: در این همایش از 3 نفر از پژوهشگران به عنوان افراد برگزیده تقدیر می شود، همچنین 12 نفر از شرکت کنندگان با عنوان شایسته تقدیر تجلیل می شوند؛ 50 درصد آثار ارسال شده به دبیرخانه از حوزویان و 50 درصد از دانشگاهیان بوده است./1323/پ202/ی

ارسال نظرات