۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۲۸۰۹۲۰

دبیرخانه پیگیری مطالبات رهبری از دانشگاهیان، در تبریز فعال شد

خبرگزاری رسا ـ دبیرخانه پیگیری مطالبات رهبری از دانشگاهیان به همت جهاد دانشگاهی واحد آذربایجان شرقی و با مشارکت دانشگاه‌های تبریز فعال شد.
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي رهبر معظم انقلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نجف قراچورلو، رییس جهاد دانشگاهی واحد آذربایجان‌شرقی امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران به تشریح اهداف، برنامه‌ها و عملکرد این نهاد انقلابی پرداخت و اظهار داشت: بخشی از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه فرهنگ به صورت تخصصی و پژوهشی متبلور می شود.


وی با اشاره به این‌که پیگیر مباحث مربوط به مهندسی فرهنگی ابلاغی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی هستیم، افزود: دو طرح کلان تدوین سند توسعه فرهنگی شهرداری تبریز و پیوست نگاری فرهنگی در سطح استان را پیگیر هستیم، معتقدیم هنوز انتظارات رهبری در این عرصه محقق نشده است.


رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی با بیان این‌که جهادگران آذربایجان شرقی مطالبات مقام معظم رهبری را نصب العین خود قرار داده اند، تاکید کرد: رهبری اخیرا در دیدار با مسؤولان نظام از آنان خواست که از تولید داخلی حمایت کرده و زمینه های تحقق اقتصاد مقاومتی را فراهم کنند که ما نیز تولیدات و پژوهش های خود را در جهت تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب انجام داده و خواهیم داد.


وی با اشاره به اقدامات جهاد دانشگاهی استان در راستای توسعه فرهنگی گفت: سعی می کنیم کارهای شاخص و روی زمین مانده در حوزه فرهنگ را انجام دهیم، مباحث مربوط به پیوست نگاری فرهنگی که مطالبه جدی مقام معطم رهبری است مغفول مانده است و ما می خواهیم به عنوان مدرس تدوین پیوست نگاری فرهنگی در راستای توسعه فرهنگی و تحقق فرمایشات مقام عظمای ولایت گام برداریم.


قراچورلو از آغاز فعالیت دبیرخانه پیگیری مطالبات رهبری از دانشگاهیان در تبریز خبر داد و تصریح کرد: دبیرخانه پیگیری مطالبات رهبری از دانشگاهیان با تعامل پژوهشکده توسعه و برنامه‌ریزی و به همت جهاد دانشگاهی واحد آذربایجان شرقی و همچنین با مشارکت دانشگاه‌های تبریز فعال شده است.


رییس جهاد دانشگاهی واحد آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که تاکنون هشت پروپوزال برای رسیدن به پاسخ سؤالات رهبری از اساتید و دانشجویان، در حال تدوین است که در این امر اساتید برجسته حوزه و دانشگاه و حتی رؤسای مراکز آموزش عالی استان همکاری نزدیک دارند.


قراچورلو در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که بررسی امکان‌سنجی هدف چهارم برنامه پنجم توسعه جهاد دانشگاهی مورد پیگیری و مطالعه است، گفت: این نهاد در اجرای نقشه جامع علی کشور مأموریت ویژه دارد و در این راستا با ارائه آموزش‌های پیشرفته فناورانه ایفای نقش می کند.


وی راه‌اندازی مؤسسه آموزش عالی آزاد و خاص جهاد دانشگاهی، آغاز فعالیت مرکز جامع آموزشی و تحقیقاتی استان، ساخت تجهیزات مربوط به انرژی‌های نو و تجدیدپذیر، مرکز درمان ناباروری، طراحی و ساخت نیروگاه‌های کوچک و قابل حمل و فعالیت در عرصه‌های مختلف فرهنگی و پژوهشی از جمله عملکرد این نهاد بوده است./935/پ202/ب4

ارسال نظرات