۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۲۸۰۹۲۷
معاون تهذیب مدرسه طالبیه:

حضرت معصومه دارای شخصیتی والا مقام بودند

خبرگزاری رساـ حجت الاسلام اصلی نژاد، با اشاره به روایات عظمت حضرت معصومه(س)، گفت: حضرت فاطمه معصومه (س) دارای شخصیتی رفیع و والا مقام است به طوری که ائمه طاهرین (ع) از این بانو، با جلالت و تکریم یاد کرده‎اند.
حضرت معصومه(س)

حجت الاسلام سید ودود اصلی نژاد، معاون تهذیب مدرسه علمیه طالبیه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، ضمن تشریح فضائل حضرت معصومه(س)، گفت: حضرت فاطمه معصومه (س) دارای شخصیتی رفیع و والا مقام است، به طوری که ائمه طاهرین علیهم السّلام از این بانو، با جلالت و تکریم یاد کرده‎اند.

 

وی در ادامه افزود: پیش از ولادت آن حضرت، بلکه پیش از ولادت پدر بزرگوارش، نام او بر لسان بعضی از ائمه علیهم السّلام آمده و از مقام والای او سخن گفته‎اند و در روایاتی بسیار از مقام والای او سخن به میان آمده است.

 

معاون تهذیب مدرسه طالبیه، با اشاره به روایتی از امام صادق(ع)، اظهار داشت: امام صادق(ع) می‎فرمایند؛ «اَلا اِنَّ قم حَرَمی و حرم وَلدی من بعدی» توجه داشته باشید قم حرم من و حرم فرزندانم پس از من است، زنی از فرزندان من در این شهر در می‎گذرد که او دختر موسی است.

 

وی با بیان این‌که که بعد از حضرت زهرا(س) از جهت گستردگی شفاعت، هیچ بانویی به شفیعه محشر حضرت معصومه (س) نمی‎رسد، بیان داشت: بیانات اهل بیت(ع) حاکی از شأن و عظمت و فضیلت این بانوی مکرم اسلام می‎باشد، بی‎شک این فضایل و خصوصیات اخلاقی این بانوی بزرگ است.

 

حجت الاسلام اصلی نژاد، اظهار داشت: از ویژگی‎های حضرت معصومه سلام الله علیها این بود که علوم اسلام و آل محمد(ص) آگاهی داشت و آن حضرت از جمله روایت کنندگان حدیث بود و چندین حدیث است که در سند آنها نام حضرت فاطمه معصومه(س) به چشم می‎خورد.

 

وی با اشاره به روایتی از امام رضا(ع)، تصریح کرد: کسی که معصومه(س) را در قم زیارت بکند مانند آن است که امام رضا(ع) را زیارت کرده است، شواهد و قرائن در مورد مقام عصمت حضرت معصومه(س) بسیار است، ولی سخن فوق از امام معصوم(ع) شاید اشاره‎ای باشد که حضرت معصومه(ع) دارای مقام عصمت بوده است./854/ت303/ب

ارسال نظرات