۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۲۸۱۰۱۹
با سخنرانی رییس مجلس افتتاح می‌شود؛

شانزدهمین اجلاس سراسری بسیج اساتید در مشهد مقدس

خبرگزاری رسا ـ ده‌ها شخصیت علمی و سیاسی کشور در شانزدهمین اجلاس بسیج اساتید کشور، همایش الزامات تبدیل جمهوری اسلامی به قدرت بین‌المللی و کارگروه های جانبی آن به ایراد سخن و ارائه مقاله می پردازند.
بسيج اساتيد

به گزارش خبرگزاری رسا نقل از کمیته اطلاع رسانی و روابط عمومی شانزدهمین اجلاس سراسری بسیج اساتید، مدیر روابط عمومی سازمان بسیج اساتید با اعلام این خبر گفت: مراسم افتتاحیه این همایش روز دوشنبه 26 مرداد ماه سال جاری با سخنرانی دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی آغاز می شود.


یزدان عشیری افزود: در ادامه این مراسم آیت الله مجتهد شبستری، دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفان، دکتر صلاحی رئیس سازمان بسیج اساتید به سخنرانی می پردازند.


وی ادامه داد: همچنین بعدازظهر روز نخست با سخنرانی حجت الاسلام دکتر عبدالحسین خسروپناه رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه دنبال می شود.


به گفته وی، در روزهای همایش در 5 کارگروه اقتصاد، مدیریت راهبردی، دانش و فناوری، فرهنگ و تمدن و سیاسی مباحث راهبردی کشور مطرح شده و شیوه های به قدرت رسیدن جمهوری اسلامی ایران در جهان و منطقه مورد بحث قرار می گیرد.


عشیری خاطرنشان کرد: کارگروه تخصصی مدیریت راهبردی با شعار «مدیریت راهبردی لازمه قدرت بین‌المللی جمهوری اسلامی» برگزار و ازجمله سخنرانان دکترعلی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی با موضوع بررسی رشد علمی کشور در حوزه انرژی هسته ای؛ فرصت ها و آسیب ها خواهد بود.


وی ادامه داد: همچنین کارگروه علم و فناوری با شعار«پیشتازی در علم و فناوری، پیشران اقتدار جهانی جمهوری اسلامی ایران»برپا می‌شود که دکتر محمدمهدی زاهدی وزیر اسبق علوم، با موضوع «جایگاه علم و فناوری در برنامه ششم توسعه»، ازجمله سخنرانی های کلیدی آن، است.


وی افزود: نشست تخصصی کارگروه فرهنگی همایش الزامات تبدیل جمهوری اسلامی به قدرت بین‌المللی با شعار «قدرت فرهنگی زمینه‌ساز تعالی قدرت جهانی جمهوری اسلامی» برگزار می شود که این نشست تخصصی با ریاست دکترسیدمحمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و دکتر حسن بنیانیان با موضوع«نقش دانشگاهها در اجرای نقشه مهندسی فرهنگی کشور» یکی از چندین ارائه دهنده در آن خواهد بود.


به گفته مدیر روابط عمومی سازمان، نشست تخصصی کارگروه اقتصاد اجلاس بسیج اساتیدکشور با شعار« اقتصاد مقاومتی بسترساز تعالی قدرت جهانی جمهوری اسلامی» برگزار می شود و کسانی چون دکترمحمدجواد محقق نیا با موضوع« آسیب‌شناسی نظام بانکی و ارائه طرح اصلاح آن در اقتصاد مقاومتی» و... سخنرانی خواهند داشت.


وی ادامه داد: برگزاری نشست های کارگروه سیاست با شعار «جمهوری اسلامی ایران در چشم انداز اقتدار و مشروعیت جهانی» است و دکترسیدمحمد رضا مرندی با موضوع« الزامات نظری راهبردی سیاسی» و دکتر ابراهیم متقی با موضوع« نشانه های افول در ساختار و الگوهای قدرت سازی آمریکا» و..درآن سخنرانی می کنند.


عشیری گفت: در روز پایانی این اجلاس دکتر مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در مراسم اختتامیه آن به سخنرانی می پردازد.


گفتنی است، همایش الزامات تبدیل جمهوری اسلامی به قدرت بین‌المللی و شانزدهمین اجلاس سالانه اساتید بسیجی از 26 تا 29 مرداد با حضور بیش از 2هزار استاد و نخبگان دانشگاهی، فرماندهان شبکه های جنگ نرم در سالن صبای مشهد مقدس برگزار می‌شود./978/د101/ی

ارسال نظرات