۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۲۸۱۰۲۳
آیت الله حسینی بوشهری:

راهکار مقابله با برنامه های دشمن نهادینه کردن محبت اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه با بیان این که رسانه بلندگویی برای نظام جمهوری اسلامی ایران و اهل بیت(ع) است، گفت: صداوسیما و مردم بدانند اگر حال و هوای اهل بیت(ع) از انقلاب گرفته شود این حرکت بدون نتیجه می ماند، انقلاب در صورتی استوار است که رضایت اهل بیت(ع) را داشته باشد.
آيت الله حسيني بوشهري آيت الله حسيني بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور عصر امروز در دیدار اعضای ستاد برگزاری جشن های مردمی دهه کرامت که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد با تبریک میلاد کریمه اهل بیت گفت:روایتی وجود دارد که مژده ای برای عاشقان اهل بیت(ع) است.


وی افزود: رسول اکرم(ص) می فرمایند یک روز دوستی نسبت به اهل بیت(ع) از یکسال عبادت برتر و بالاتر است، در روایتی دیگر حضرت می فرمایند هر چیزی دارای پایه ای است و اساس اسلام محبت ما اهل بیت(ع) به شمار می رود.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که خود اهل بیت(ع) فرمودند که انسان ها نسبت به ایشان چگونه عمل کنند، اظهار داشت: ائمه طاهرین(ع) با برنامه ریزی های خود راه را به دوستداران خود نشان دادند.


وی ادامه داد: در ماه های آغازین خلافت امام علی(ع) حضرت درباره وظایف انسان اشاراتی داشتند، ایشان فرمودند انسان ها باید خودشان را ملزم به جهت گیری اهل بیت کنند و پیرو راه آن ها باشند، زیرا تردیدی در کار اهل بیت(ع) نیست.


امام جمعه قم با بیان این که ائمه طاهرین(ع) انسان را از شاهراه هدایت بیرون نمی کنند، ابراز داشت: گاهی ممکن است مجموعه های بشری انسان را از راه راست خارج کنند اما ساحت مقدس این پیشوایان هیچگاه این گونه نیست.


وی عنوان کرد: اهل بیت(ع) زمینه هدایت انسان ها را فراهم کرده و آنان را از گمراهی باز می دارند، از همین رو دوستداران ائمه طاهرین(ع) هرگاه ایشان از خود حرکتی نشان ندارند باید همان کار را انجام داده وسکوت کنند اما زمانی که ایشان مردم را به حرکت یا قیامی دعوت می کند باید حضور داشته باشند.


آیت الله حسینی بوشهری ضمن تقدیر از فعالیت های این ستاد به توصیه هایی اشاره و خاطرنشان کرد: زمانی که یک کار چند سال ادامه پیدا می کند گاهی ممکن است آن مجموعه دچار روزمرگی شود، باید توجه داشت که روزمرگی آفت کارها است.


وی اضافه کرد: برای رفع روزمرگی باید افراد جدیدی را به عنوان برنامه ریز وارد مجموعه کرد، حتما باید در طول سال از افراد گوناگونی برای برنامه ها استفاده کرد از همین رو نباید بر تعداد افراد خاصی تکیه شود.


مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان این که نوآوری ها نباید صرف نوآوری باشد، گفت: قالب کارها باید جدید باشد اما استحکام و منبع آن نباید کنار گذاشته شود، نحوه ارائه مهم است اما برای نوآوری نباید از استحکام آن غافل شد.


وی افزود: مجموعه باید ارزیاب داشته باشد تا فضای جامعه را ارزیابی کند، این مجموعه باید آموزه های اهل بیت(ع) را متناسب با شعار سال که از سوی رهبری معظم انقلاب بیان می شود را ترویج دهند، از همان روزهای نخست سال باید با آموزه های دینی شعار سال را تبیین کرد.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر مردمی بودن فعالیت ها اظهار داشت: اگر کارها مردمی نبوده و به صورت دستوری و تشریفاتی باشد جاذبه لازم را برای مردم نخواهد داشت، انجام کارها باید مردمی باشد.


وی ادامه داد: در گذشته کارهای تبلیغی از یک جهت موفق تر بود، در آن زمان مردم در قم حضور پیدا کرده و مبلغ را با سلام و صلوات به همراه خود می بردند اما اکنون اوضاع تغییر کرده است، البته ما مخالف اوضاع کنونی نیستیم اما جاذبه سابق در بین مردم دیده نمی شود.


امام جمعه قم با بیان این که فعالیت های این ستاد در این روزها و سال ها باید دو چندان باشد، ابراز داشت: دشمنان برنامه ریزی های بسیاری کردند تا محبت اهل بیت(ع) را از جامعه بگیرند، فعالیت های داعش و کروه های تکفیری نشانگر کینه و بغض عمیق آن ها نسبت به اهل بیت(ع) است.


وی عنوان کرد: راهکار مقابله با برنامه های دشمن نهادینه کردن محبت اهل بیت(ع) در جان مردم است، از همین رو صداوسیما نیز باید بیشتر در خدمت این گونه برنامه ها باشد؛ البته ما بابت پوشش برنامه های دهه کرامت از صداو سیما تشکر می کنیم.


آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که رسانه بلندگویی برای نظام جمهوری اسلامی ایران و اهل بیت(ع) است، خاطرنشان کرد: صداوسیما و مردم بدانند اگر حال و هوای اهل بیت(ع) از انقلاب گرفته شود این حرکت بدون نتیجه می ماند، انقلاب در صورتی استوار است که رضایت اهل بیت(ع) را داشته باشد.


وی اضافه کرد: خاستگاه انقلاب مکتب اهل بیت(ع) است، از همین رو رمز ماندگاری انقلاب پس از 36 سال به دلیل عقبه سنگین قرآن و اهل بیت(ع) است؛ باید توجه داشت برقراری ارتباط دو گونه است، نوعی از این ارتباط گذری به شمار می رود که ماندگار نیست؛ از همین رو باید برنامه ریزی شود تا کسی که ارتباط برقرار کرده در طول سال همواره در ارتباط با مجموعه باشد؛ با این کار در طول چند سال تعدا قابل توجهی با فرهنگ اهل بیت(ع) مأنوس می شوند./1323/پ202/ج

ارسال نظرات