۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۶
کد خبر: ۲۸۱۰۴۹
رییس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران:

در شهر تهران برای هر 4200 نفر یک مسجد وجود دارد

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران با بیان این که در کل کشور برای هر 1100 نفر یک مسجد وجود دارد، گفت: این در حال است که در استان تهران که پایتخت است برای هر 4 هزار و 200 نفر یک مسجد وجود دارد که بسیار کم است.
حجت الاسلام جواد صادق زاده- معاون ستاد امر به معروف و نهي از منکر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام جواد صادق‌زاده، رییس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران عصر امروز در همایش ائمه جماعات شهرری که در تالار شیخ صدوق آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، با تبریک روز ولادت حضرت معصومه(س) و دهه کرامت با اشاره به روز دختر، گفت: امیدواریم امروز دختران عفیف جامعه در مسأله حجاب تأثیرگذار باشند.

 

وی افزود: در امور سخت افزاری مساجد کل کشور برای هر 1100 نفر یک مسجد وجود دارد و در استان تهران که پایتخت است برای هر 4200 نفر یک مسجد وجود دارد که بسیار کم است.

 

حجت الاسلام صادق‌زاده با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری، تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند کمک و ساخت مسجد وظیفه شهرداری نیست اما اگر انجام دهد خوب است، شهردار تهران نیز در راستای ساخت مسجد زمین و بستر کار را فراهم می‌کند ولی ساخت آن به عهده مردم است.

 

رییس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران گفت: در حال حاضر شهردار تهران به اندازه کل دستگاه‌های دولتی در زمینه ساخت مسجد هزینه کرده است.

 

وی با اشاره به مسأله نرم افزاری مساجد، بیان داشت: آمار مساجد پایین از 100 نفر بیشتر از مساجد با جمعیت بالای 100 نفر است.

 

حجت الاسلام صادق‌زاده عنوان کرد: نقش کلیدی جذب مردم برای حضور در مساجد از سوی روحانیون شکل می‌گیرد.

 

رییس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران ابراز داشت: اگر امام جماعت چندین خصوصیت داشته باشد، سبب جذب و حضور مردم در مسجد می‌شود و از جمله خصوصیات امام جماعت نظم حضور در مسجد است.

 

وی با اشاره به خصوصیات دیگر امام جماعت گفت: امام جماعت شایسته با استفاده از مطالب قرآنی و حدیثی مخاطب خود را حفظ کرده با آنها ارتباط نزدیک داشته و به مشکلات مردم رسیدگی می‌کند./807/پ202/ح

ارسال نظرات