۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹
کد خبر: ۲۸۱۰۸۱
استاد حوزه علمیه خواهران مشهد:

حضرت فاطمه معصومه شفیع تمام شیعیان عالم هستند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه خواهران مشهد به جایگاه و عظمت حضرت فاطمه معصومه(س) اشاره کرد و گفت: در سایه سار عظمت این بانوی آسمانی افراد بسیاری کسب فیض می کنند و به شفاعت حضرت فاطمه معصومه(س) تمام شیعیان وارد بهشت می‌شوند.
حضرت معصومه(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم یگانه، استاد حوزه علمیه خواهران مشهد، شب گذشته در سلسله نشسته های در سایه سار رضوان که با موضوع «آثار و برکات زیارت حضرت معصومه(س)» در رواق دارالاجابه حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: در مقام عصمت حضرت معصومه(س) سخنان زیادی است و جای شک و شبهه ای وجود ندارد.

 

وی به جایگاه و مقام حضرت معصومه(س) اشاره و ابراز کرد: سخن در وصف حضرت معصومه(س) ناتوان و عاجز است و قلم گنجایش قلم‌فرسایی در باب عظمت و مقام والای این بانوی کریمه را نخواهد داشت.

 

این استاد حوزه علمیه خواهران مشهد با اشاره به این که افراد با توسل به این بانوی بزرگ، حاجت‌های خود را می‌گیرند، گفت: در سایه سار عظمت این بانوی آسمانی افراد بسیاری کسب فیض می‌کنند.

 

یگانه با بیان این‌که آثار، برکات و نکات ظریفی در زندگی حضرت فاطمه معصومه(س) وجود دارد، افزود: ایشان از پدر و مادر آسمانی متولد شدند؛ پدر ایشان، حضرت موسی بن جعفر(ع) بودند و مادر ایشان، نجمه خاتون بودند که از زنان بزرگوار عصر خود بودند و در قداست و پاکی بی همتا بودند.

 

این کارشناس مذهبی در ادامه با خاطرنشان کردن این که حضرت فاطمه معصومه(س) زندگانی سراسر پاک داشتند، اظهار کرد: ایشان به علوم، احاطه بالایی داشتند و همان گونه که نبی مکرم اسلام در وصف حضرت زهرا(س) فرمودند « فداها و ابوها»، حضرت موسی بن جعفر(ع) نیز این جمله را در وصف، حضرت فاطمه معصومه(س) بیان کردند.

 

وی افزود: نقل شده است که روزى عده‌اى از شیعیان وارد مدینه شـدند و پرسش‌هایـى داشتند که مى‌خـواستند از محضر امام کاظم(ع) بپرسند، امام(ع) در سفر بـودنـد، آن‌ها پـرسش‌هاى خـود را نـوشته به دودمان امامت تقـدیـم کردند، چـون عزم سفر کردنـد، بـراى پاسخ پرسش‌هاى خـود به منزل امام(ع) شرفیاب شدند.

 

این استاد حوزه علمیه خواهران مشهد افزود: امام کاظم(ع) مراجعت نفرموده بـود و آن‌ها امکان توقف نداشتند، از ایـن رو حضرت معصومه(س) پاسخ آن پرسش‌ها را نـوشتند و به آن‌ها تسلیـم کردند، آن‌ها با مسرت فراوان از مدینه منـوره خارج شدند و در بیرون مدینه، با امام کاظم(ع) مصادف شـدنـد و داستـان خـود را بـراى آن حضـرت شـرح دادند.

 

این کارشناس مذهبی گفت: هنگامـى که امام(ع) پرسش‌هاى آنان و پاسخ‌هاى حضرت معصـومه(س) را ملاحظه کردند، سه بار فرمودند: «فداها ابـوها!، پدرش به قربانـش باد.».

 

این کارشناس مسائل خانواده با اشاره به این که به حق مقام فاطمه ثانی را به ایشان دادند، ابراز کرد: هر کس قبر حضرت فاطمه معصومه(ع) را با شناخت و معرفت زیارت کند، بهشت بر او واجب می شود؛ امام رضا(ع) فرمود: «مَنْ زارَها عارِفاً بِحَقِّها فَلَهُ الْجَنَّةُ، کسی که فاطمه معصومه را زیارت کند، در حالی که حق او را بشناسد، بهشت برای او است.»

 

حضرت فاطمه معصومه(ع) احاطه علمی بالایی داشتند
وی ابراز کرد:حضرت فاطمه معصومه(ع) در دامن پدر بزرگوارشان تربیت شدند و از انوار نورانی ایشان بهره مند شدند؛ این بزرگوار امانتدار علم الهی بودند و مسائل علمی را حل می کردند و بعد از رحلت امام موسی بن جعفر(ع)، پناهگاه و مأمن شیعیان بودند.

 

این استاد حوزه علمیه خواهران مشهد گفت: امام صادق(ع) فرمود: «... وَ لَنا حَرَماً و هُو قُمُّ و سَتُدْفَنُ فیها اِمْرَأَةٌ مِنْ وُلْدی تُسمَّی فاطِمَةَ، مَنْ زارَها وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّةُ، ... و برای ما حرمی است و آن شهر قم است و به زودی زنی از فرزندان من در آن جا دفن می‌شود که نامش فاطمه می‌باشد. هر کس او را زیارت کند، بهشت برای او واجب است.».

 

یگانه با اشاره به این که هر کس قبر حضرت فاطمه معصومه(س) را زیارت کند، گویا حضرت زهرا(س) را زیارت کرده است، افزود: بنا بر وصیتی که حضرت زهرا(س) داشتند، قبر ایشان تا زمان ظهور امام زمان(عج) مخفی است و کسی از وجود ایشان با خبر نیست و تنها ذوات اهل بیت(ع) از آن باخبر هستند.

 

این کارشناس مذهبی اظهار کرد: وجود مبارک امام رضا(ع)، حضرت فاطمه معصومه(س) و حضرت شاهچراغ(ع) در کشور ما، پر برکت است و ما باید برای وجود این بزرگواران خداوند را شاکر باشیم.

 

وی به عظمت شخصیت حضرت فاطمه معصومه(س) اشاره کرد و گفت: آثار و برکات زیادی برای زیارت قبر حضرت فاطمه معصومه(ع) نقل شده است که در کلام گنجانده نمی شود. 

این کارشناس مسائل خانواده با اشاره به این که یکی از القاب حضرت فاطمه معصومه(س) شفیعه روز جزا بودن است، ابراز کرد: ایشان، اجازه شفاعت شیعیان را دارند؛ از این رو به سبب وجود ایشان، دنیا و آخرت ما پر برکت می شود.

 

وی ابراز کرد: اگر شیعیان در سختی های دنیا، سختی جان کندن، پل صراط، پاسخ گویی به عالم آخرت و مسائل دیگری که سبب پاک شدن از گناهان می شود، پاک نشدند، ان شالله با شفاعت ائمه اطهار(ع) پاک می شوند.

 

حضرت فاطمه معصومه(س) تمام شیعیان را شفاعت می کنند

این استاد حوزه علمیه خواهران مشهد با اشاره به این که زیارت ائمه اطهار(ع) سبب نجات و بخشیدن گناهان انسان می شود، گفت: بهشت هشت در دارد که سه در بهشت در قم باز می‌شود و به شفاعت حضرت فاطمه معصومه(س) تمام شیعیان وارد بهشت می‌شوند.

 

یگانه در ادامه با اشاره به این‌که حضرت فاطمه معصومه(س) الگوی زنان شیعه هستند، تصریح کرد: حرم حضرت فاطمه معصومه(ع) محل تردد امام زمان(ع) و انسان های برجسته است؛ بزرگان و علمای ما مشکلات خود را به بارگاه ایشان عرضه می داشتند و این بانوی کریم آن را حل می کردند. 

 

ژاین کارشناس مذهبی اظهار کرد: ائمه معصومین(ع) لحظه ای از حال ما غفلت نمی کنند و اگر فیض و برکت و اثر وجودی آن ها از زندگی ما گرفته شود، ما چیزی در دست نداریم؛ از این رو مراقب باشیم که مبادا به درگاه این برزگواران اسائه ادب کنیم و تصور کنیم ایشان از احوال ما با خبر نیستند.

 

وی با اشاره به این که بدون نگاه مهربانانه ائمه معصومین(ع) زندگی ما رونق و برکت ندارد، افزود: این برزگواران برای حوایج ما دعا می کنند و امور ما دست اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

 

این کارشناس مسائل خانواده با بیان این که هیچ گاه از درگاه خداوند نا امید نشوید، ابراز کرد: خداوند صلاح بنده را بهتر می داند؛ از این رو اگر حاجتی داریم و داده نمی شود، به طور قطع صلاح ما در آن نبوده است؛ از این رو هیچ گاه از درگاه الهی نا امید نشوید؛ چرا که نا امیدی از شیطان است و شیطان می خواهد که ما از درگاه ائمه اطهار(ع) نا امید شویم و از فیض وجود آن ها محروم شویم.

 

وی با اشاره به این که زبان قاصر است از بیان برکات ائمه معصومین(ع)، ابراز کرد: اگر می خواهید بدانید این بزرگوران چه مقدار توانایی دارند و چه اندازه بر عالم آفرینش احاطه دارند، زیارت جامعه کبیره را بخوانید.

 

این استاد حوزه علمیه خواهران مشهد با خاطر نشان کردن این که کسب توفیق زیارت ائمه اطهار(ع)، نشان از این است که در مسیر و راه این بزرگواران قرار داریم، گفت: خواندن زیارت جامعه کبیره، نگاه انسان را به وجود مقدس ائمه اطهار(ع) تغییر می دهد و احساس امنیت و اعتماد بیشتری نسبت به این ذوات مقدسه در انسان ایجاد می کند./1309/پ201/ح

ارسال نظرات