۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۲۸۱۰۸۲
کارشناس دینی:

زن مظهر رحمت و جمال الهی است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه غلبه رأفت و رحمت در زن زیاد بوده بنابراین نمی‌تواند قضاوت کند، گفت: زن تابش رحمت الهی را در قلب خود دارد بنابراین زن مظهر جمال الهی است.
حجت الاسلام شهاب مرادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام شهاب مرادی شامگاه گذشته در مراسمی که به مناسبت روز دختر در تالار شریعتی دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد با اظهار تأسف از این که در اغلب خانواده‌ها آن جور که باید و شاید شأن دختر رعایت نمی‌شود، گفت: خداوند بین زن و مرد تفاوت گذاشته و این موضوع را نمی‌توان کتمان کرد، خداوند اساسا به جنس مونث رئوف‌تر از جنس مذکر است و رسول خدا می‌فرمایند که اگر کسی بخواهد از این رأفت الهی استفاده کند به محارم خود محبت و توجه بیشتری داشته باشد تا شامل لطف الهی شود.

 

وی با تأکید بر این که میزان اعتماد به نفس یا احساس ارزشمندی در دختران کم است، تصریح کرد: این احساس کمبود اعتماد به نفس در زنان در ایران شایع است و اطرافیان زن حرمت او را رعایت نمی‌کنند، دختران زمانی می‌توانند خود را اصلاح کنند که خود را جدای از جنسیت ببینند.

 

این کارشناس دینی با انتقاد از این که برخی دختران در مشاغل مختلف قبل از این که به فکر افزایش مهارت حرفه‌ای خود باشند به فکر آرایش کردن هستند، بیان کرد: برخی از بانوان از آرایش برای بهتر شدن خلق و خو و افزایش اعتماد به نفس استفاده می‌کنند البته جنسیت زنان را در جایگاه خود مهم می‌دانیم و زن بودن نعمت و امتیاز است و نباید در این تردید داشت و زن مخلوق درجه 2 نبوده و مرد و زن هر 2 مخلوق درجه یک هستند اما مقایسه آنها با یکدیگر خطا است.

 

وی با بیان این که غلبه رأفت و رحمت در زن زیاد بوده بنابراین نمی‌تواند قضاوت کند، خاطرنشان کرد: زن تابش رحمت الهی را در قلب خود دارد بنابراین زن مظهر جمال الهی است و نباید خود را قیاس کند البته باید به این اصل توجه کند که همه ما به تشویق نیاز داریم و نباید تشویق دیگران را دریغ کنیم اما مهم‌ترین تشویق، تشویقی است که از درون برآید و باید سیستم خود تشویقی را از درون تقویت کنید. جامعه حواسش به شما نیست و شما باید به فکر خودتان بوده و مرتب آموزش‌های جدید ببینید.

 

حجت الاسلام مرادی با اشاره به موارد با اهمیت در ازدواج اظهار کرد: مهم‌ترین موضوع در انتخاب همسر این است که شما انتخاب شونده نیستید و انتخاب کننده هستید، باید بر مبنای مسائل ارزشمندی که برای شما است انتخاب همسر کنید البته در زندگی نباید مادیات بر معنویات غلبه پیدا کند. خداوند به ازدواج امر کرده اما سعادت دختر به ازدواج بستگی ندارد./1304/پ202/ب4

ارسال نظرات