۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۲۸۱۰۸۵

چند خبر کوتاه از غرب کشور

خبرگزاری رسا ـ برگزاری جشنواره شعر دوسالانه در کنگاور با محوریت ترویج معروف نماز، برگزاری همایش ملی تکریم امامزادگان در همدان و بازدید مدیر تبلیغات اسلامی صحنه از جلسات دائمی قرآنی عناوین چند خبر کوتاه از غرب کشور است.
اخبار کوتاه

صلاح الدین قره تپه، مسؤول سازمان بسیج هنرمندان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه از برگزاری نخستین جشنواره استانی شعر کرمانشاه خبر داد و اظهار داشت: اولین مرحله این جشنواره در شهرستان کنگاور برگزار شد.


وی تصریح کرد: امسال جشنواره دو سالانه شعر به صورت استانی در قالب چهار گروه برگزار می شود که اولین کارگاه آن با محوریت شعر عاشقانه و عارفانه و اولویت ترویج نماز است.

 

مسؤول بسیج هنرمندان افزود: دومین مرحله با محوریت شعر کودک و نوجوان در مهر ماه، سومین مرحله با محوریت شعر آیینی در آذر ماه همزمان با ایام محرم و چهارمین مرحله آن با موضوع شعر دفاع مقدس در بهمن ماه و ایام پیروزی انقلاب و دهه فجر برگزار می شود.

 

وی بیان داشت: با شرکت بیش از 72 شاعر در کارگروه اول استانی بیش از 250 اثر به دبیرخانه ارسال شد که توسط داوران منتخب و مجرب مورد بررسی قرار گرفت.

 

قره تپه عنوان داشت: طی چند مرحله داوری از میان این آثار 25 شاعر به کارگروه راه یافتند و اولین کارگروه در کنگاور با حضور اساتید، داوران شعر و نیز شرکت کنندگانی که آثارشان به مسابقات راه یافته برگزار شد.

 

وی افزود: اولین کارگاه با محوریت شعر عاشقانه و عارفانه و موضوعات حقیقت کلام و زیبایی در ساحت شعر، نجابت کلام در شعر عاشقانه، حضور عشق حقیقی در شعر، راز و نیاز و نیایش ها و احیای امر به معروف و نهی از منکر با اولویت ترویج معروف نماز کار خود را آغاز کرد.

 

مسؤول سازمان بسیج هنرمندان کرمانشاه تاکید کرد: هدف اولین کارگاه امسال توانمند سازی شاعران از منظر تجربیات و نظر اساتید کارگروه است که داوری این آثار چند روز گذشته با حضور افرادی شایسته انجام شده است.

 

قره تپه در پایان تصریح کرد: سازمان بسیج هنرمندان در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب در جهت ارتقای محتوای اشعار و غنی سازی محتوایی، توجه ویژه ای به مقوله شعر آیینی داشته و همواره در پی شناسایی افراد مجرب و با استعداد در این زمینه است و سعی دارد رسالت خود را در راستای تبیین شعر ولایی و متعهدانه به انجام برساند.


برگزاری همایش ملی تکریم امامزادگان در همدان
به گزارش خبرگزاری رسا در همدان همایش ملی تکریم امامزادگان در آستان امامزاده ابوالحسین احمد (ع) کبودر آهنگ برگزار شد.


با فرا رسیدن سالروز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه در 5 ذی الحجه، این همایش با هدف تکریم و بزگداشت بقاع متبرکه استان در این بقعه برپا شد.


در این همایش سخنرانان به بیان جایگاه والا و ارزشمند بقاع متبرکه و امامزادگان در ایجاد آرامش اجتماعی پرداختند و مدیحه سرایان نیز با خواندن اشعاری به پاسداشت جایگاه امامزادگان پرداختند.


گفتنی است، این همایش با حضور مسؤولان استانی و شهرستان کبودر آهنگ در بقعه شاخص امامزاده ابوالحسین احمد (ع) برگزار شد.

 

بازدید مدیر تبلیغات اسلامی صحنه از جلسات قرآنی
حجت الاسلام سید حسین سید سامعی، مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان صحنه با حضور در جلسات دائمی قرآنی این شهرستان در جریان روند کاری و کیفیت برگزاری این کلاس ها قرار گرفت.


در این بازدید حجت الاسلام سید سامعی سطح جلسات را خوب ارزیابی کرد و خواستار توجه بیشتر به مفاهیم و ترجمه قرآن در جلسات شد.


وی درک مفاهیم عمیق قرآن کریم را زمینه ای برای عمل به آموزه های قرآنی دانست و هماهنگی و همکاری نهاد های متولی آموزش قرآن کریم را زمینه ایجاد انسجام و یکپارچگی آموزه ها دانست.


مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان صحنه در پایان ابراز امیدواری کرد که در سال جاری شاهد بهبود و افزایش سطح کلاس های قرآنی بوده و تلاش بیشتری در این زمینه صورت گیرد./967
/پ203/ح

ارسال نظرات