۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۲۸۱۱۰۸
رییس اداره تبلیغات اسلامی‌ کاشان:

دهه کرامت، فرصتی برای احیای فرهنگ شادمانی با محوریت اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان گفت: اگر جشن های مذهبی به ویژه جشن های اعیاد و موالید در هیئات مذهبی بتواند تفکر شیعی و تعالیم زندگی ساز ائمه اطهار را برای مردم تبیین کند بهترین نوع شادی را در جامعه تزریق خواهد کرد که زودگذر نبوده و آثار ماندگار آن مشاهده خواهد شد.
حجت الاسلام سيد عبدالصاحب حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت‌الاسلام سید عبدالصاحب حسینی رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، با گرامیداشت فرارسیدن دهه کرامت از دهه کرامت به عنوان فرصتی برای احیای فرهنگ شادمانی با محوریت اهل بیت(ع) نام برد و گفت: شادی پذیرفته شده در اسلام، آن شادی است که نتیجه آن عبادت، کمال و انگیزه بیشتر برای حرکت به سوی تعالی باشد.

 

وی، مودت، محبت و اطاعت از اهل بیت را مستلزم شناخت دانست و بیان کرد: دهه کرامت ابزاری برای ارادت به خاندان وحی است و باید بتوانیم در این دهه زمینه رشد فردی و اجتماعی را فراهم کنیم.

 

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به اینکه دهه کرامت در سال 94 با شعار «ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) با همدلی و همزبانی» نام گذاری شده است، یاد آور شد: هیئات مذهبی باید با استفاده از ظرفیت خود در جهت تحقق این شعار تلاش کنند.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان کاشان افزود: آذین بندی معابر و میادین شهر و روستاها، برگزاری نمایشگاه عکس رضوی، مراسم شبی با قرآن، مسابقات مختلف فرهنگی، مسابقه کتابخوانی و برگزاری جشن های مختلف در مساجد و حسینیه ها از جمله برنامه های هیئات مذهبی و تشکل های دینی شهرستان در دهه کرامت است.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان از اعزام 40 مبلغ دینی به مناطق روستایی جهت سخنرانی در هیئات مذهبی و جشن های ولادت امام رضا(ع) خبر داد و خاطر نشان کرد: بیست روحانی مستقر و طرح هجرت اداره تبلیغات اسلامی کاشان نیز برنامه های متنوع فرهنگی و شادیانه رضوی را در روستاهای محل استقرار خود اجرا می‌کنند.

 

وی افزود: بیش از 300 هیأت مذهبی شهرستان کاشان نیز خود را برای برگزاری هرچه باشکوه تر جشن های ویژه رضوی در مساجد و حسینیه ها آماده می‌کنند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان، برگزاری جشنواره ملی آه و آهو و جشن بزرگ دختران آفتاب از مهم ترین برنامه های تشکل های مذهبی شهرستان کاشان در دهه کرامت اعلام کرد.

 

حجت‌الاسلام حسینی یاد آور شد: پرچم گردانی گنبد امام رضا(ع) و نقاره زنی خادمان حرم رضوی، اجرای شب شعر رضوی با حضور تعدادی از شاعران مطرح و برجسته کشور، تقدیر از شاعران آیینی پیشکسوت کاشان، برگزاری همایش طب رضوی با حضور غلامرضا کرد افشاری، اجرای همایش های مهدویت و قرآن و جشن کودکان رضوی از جمله برنامه های جشنواره آه و آهو در دهه کرامت است که به همت مؤسسه خادمان امام رضا(ع) کاشان برگزار می‌شود./1307/پ203/ب4

ارسال نظرات