۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۲۸۱۱۱۱
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی خبر داد:

ارسال 342 اثر به دبیرخانه جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی آذری

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: 342 اثر به دبیرخانه جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی آذری ارسال شده که از این تعداد 320 اثر داخلی و 22 اثر از شاعران خارجی است.
نشست خبري مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمدباقر کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در تشریح فعالیت های دبیرخانه شعر رضوی به زبان ترکی آذری اظهار داشت: دهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری بیست و نهم مرداد امسال در سالن اداره برق ارومیه برگزار می شود.

 

وی جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی آذری را از قدیمی ترین جشنواره های رضوی عنوان کرد و ادامه داد: این جشنواره و جشنواره زیر سایه خورشید هر دو از سوی بنیاد بین المللی امام رضا(ع) اجرا می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: جشنواره شعر رضوی به زبان های مختلفی همچون فارسی، عربی، ترکی آذری و کردی برگزار می شود که استان آذربایجان غربی میزبان بخش آذری و کردستان میزبان بخش کردی این جشنواره است اما تاریخ جشنواره شعر رضوی به زبان آذری تاریخ و اعتبارات بیشتری نسبت به سایر جشنواره ها دارد.

 

وی ترویج و اشاعه فرهنگ ناب رضوی را در استان ها و کشورهای همجوار که عاشق اهل بیت(ع) به ویژه امام رضا(ع) هستند را یکی از اهداف این جشنواره عنوان و اضافه کرد: از کشورهای همسایه عراق، ترکیه، نخجوان و آذربایجان مهمانان ویژه ای در جشنواره حاضر می شوند.

 

حجت الاسلام کریمی گفت: 342 اثر به دبیرخانه جشنواره رضوی ارسال شده که از این تعداد 320 اثر داخلی و 22 اثر از شعرای خارجی است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی افزود: در مقایسه با سال گذشته تعداد شرکت کننده ها پانزده و نیم درصد افزایش داشته و آثار ارسالی نیز بیست و شش و نیم درصد نسبت به جشنواره قبل بیشتر شده و از 20 شهر و استان کشور آثار شعرای مختلف به این جشنواره ارسال شده است.

 

مراکز رسانه های دیجیتال در کانون های فرهنگی هنری مساجد راه اندازی می شود

 

حجت الاسلام کریمی در ادامه به فعالیت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان پرداخت و برگزاری گفتمان شیرین سازی زندگی و تشکیل انجمن مفاخر آذربایجان غربی را از برنامه های اجرا شده از سوی فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی اعلام کرد.

 

وی اضافه کرد: افتتاح مراکز رسانه های دیجیتال و فضای مجازی در 11 کانون فرهنگی و هنری مساجد ارومیه و در پنج شهرستان خوی، میاندوآب، ماکو، شاهین دژ و بوکان، برگزاری نمایشگاه های رسانه های مجازی و بخش های آی تی و جشنواره استانی تئاتر در بوکان از جمله برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در آینده است./936/پ202/ب4

ارسال نظرات