۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۲۸۱۱۱۸

هشتمین جشن ملی مردمی زیر سایه خورشید در استان بوشهر برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ هشتمین جشن ملی مردمی زیر سایه خورشید در استان بوشهر با حضور خدام حرم امام رضا(ع) برگزار می شود.
زير سايه خورشيد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، اکبر قائدی دبیر هشتمین جشن‌های ملی مردمی زیر سایه خورشید استان بوشهر پش از ظهر امروز(دوشنبه) در نشست خبری در ارائه گزارش عملکرد برنامه ها و چگونگی برگزاری بیش از 140 برنامه در 20 نقطه از استان بوشهر گفت: مراسم جشن‌های زیر سایه خورشید استان بوشهر با استقبال از 8 تن از خُدام امام رضا(ع) در فرودگاه شهر عسلویه آغاز می‌شود سپس با حضور در برنامه های منطقه پارس جنوبی و شهرستان جم وارد استان بوشهر می شوند.
 
قائدی با اشاره به دهه کرامت و برگزاری ویژه برنامه های این ایام با حضور خدام رضوی عنوان کرد: عطرافشانی و غباروبی گلزار شهدا، دیدار و تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران استان، سرکشی از خانواده ایتام تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، دیدار با زندانیان و عیادت از بیماران بیمارستان از دیگر برنامه‌های این جشن است که با حمایت‌های امام جمعه بوشهر و استاندار برگزار خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه برنامه‌های دهه کرامت از سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز شده و تا سالروز میلاد هشتمین خورشید ولایت علی بن موسی الرضا(ع) ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی با حضور خدام حرم ملکوتی امام رضا(ع) از سوی آستان قدس رضوی و با سخنرانی حجت الاسلام راشد یزدی برگزار می‌شود.
 
دبیر هشتمین جشن ملی مردمی زیر سایه خورشید از دیدار خدام حرم رضوی با خانواده شهید مبارزه علیه آمریکا و استکبار در آبهای نیلگون خلیج فارس خبر داد و بیان کرد: سردار شهید نادر مهدوی به‌ عنوان شهید شاخص کشور معرفی شده است که سوم شهریورماه با خانواده وی در روستای بُحیری شهرستان دشتی دیدار و با اهدای مدال آستان قدس از حانواده این شهید تجلیل خواهد شد.
 
قائدی ادامه داد: در سالروز میلاد امام رضا(ع) پرچم‌های حرم‌ رضوی از سوی خدام حرم در مصلای جمعه بوشهر به اهتزاز در می‌آید و بیش از 45 هزار بسته‌ های فرهنگی رضوی شامل نمک و نبات متبرک بارگاه امام هشتم، بین مردم توزیع می شود.
 
وی افزود: حضور کودکان و خانواده های آنان در مهد رضوی واقع در مهدیه امام خمینی مصلای جمعه بوشهر از دیگر برنامه های مراسم در جشن میلاد امام رضا(ع) است و با هدف آشنایی و شناخت بیشتر کودکان با امام هشتم (ع) و فرهنگ رضوی و همچنین تعداد یک هزار بادکنک در این مراسم به کودکان اهدا خواهد شد.
 
دبیر هشتمین جشن ملی مردمی زیر سایه خورشید از اجرای مسابقه عکاسی خبر داد و اظهار داشت: از دیگر برنامه های جشن ملی مردمی زیر سایه خورشید حضور عکاسان و خبرنگاران در مسابقه عکاسی است و در پایان مراسم از خبرنگاران و عکاسان برتر، با اهدای کارت هدیه و سفر زیارتی به مشهد مقدس تجلیل به عمل خواهد آمد.
 
قائدی اضافه کرد: مراسم روز چهارشنبه ساعت8:30 از میدان قدس آغاز می شود و در مصلای نماز جمعه بوشهر و با اجرای برنامه های فرهنگی ادامه می یابد./833/پ202/ب4
ارسال نظرات