۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۲۸۱۱۳۴
مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران لرستان:

ترویج فرهنگ آزادگان در جامعه امروز ضروری است/ فرهنگ عزتمندی برای جوانان تبیین شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران لرستان با بیان این که ادامه و ترویج فرهنگ آزادگان در جامعه امروز ضروری است، گفت: فرهنگ عزتمندی و اتکا به باورهای دینی آزادگان باید برای نسل جوان جامعه امروز تبیین شود.
آزادگان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، مراد روشنی، مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران لرستان، ظهر امروز، در مراسم سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی که در سالن پژوهش های استانداری لرستان برگزار شد، گفت: ما در طول دوران دفاع مقدس سختی‌هایی داشتیم که پیروزی در آن‌ها جز با مدد الهی امکان‌پذیر نبود.

 

وی با اشاره به این که آزادگان و رزمندگان تا آخرین نفس جنگیدند و با بدن مجروح گرفتار آمدند، افزود: آزادگان با عزت و شرف از کیان مقدس انقلاب اسلامی دفاع کردند.

 

روشنی با بیان این که کلام امام راحل آویزه گوش آن‌ها بود، تصریح کرد: آزادگان با تبعیت از رهبر معظم انقلاب، در برابر همه اسبابی که دشمن برای زجر روحی و جسمی آن‌ها فراهم کرده بود، مقاومت و استقامت کردند.

 

وی با بیان این که انسان‌هایی همچون آزادگان را جز در صدر اسلام کم می‌توان دید، خاطرنشان کرد: هیچ قلم و زبانی نمی تواند درد و رنج این قشر را بیان کند.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران لرستان با تأکید بر ضرورت ادامه و ترویج فرهنگ خودباوری و اعتقاد به ارزش ها و باورهای دینی آزادگان در جامعه به ویژه بین نسل جوان اظهار داشت: فرهنگ عزتمندی، دعا و اعتقاد به محتوای قرآن و پایداری آزادگان باید برای جوانان بیان شود.

 

وی با بیان این که حلاوت و شیرینی روز 26 مرداد در کام مردم ما همچنان وجود دارد، عنوان داشت: آزادگان ما در عرصه‌های گوناگون منشأ اثر بوده‌اند.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران لرستان بیان داشت: در استان لرستان 6 هزار 300 شهید، 844 آزاده و 15 هزار و 550 جانباز وجود دارد.

 

وی با اشاره به این‌که 25 درصد استخدام دولت در اختیار جانبازان و آزادگان و خانواده‌های شهدا است، عنوان کرد: این ظرفیت می‌تواند جوابگوی 20 درصد از این قشر باشد.

 

روشنی با تأکید بر این که برای برطرف شدن مشکلات خانواده های ایثارگر باید به ‌سمت بخش خصوصی برویم، خاطرنشان کرد: در این زمینه با شرکت‌ها و کارخانجات بخش خصوصی جلساتی برگزار می شود.

 

وی با اشاره به این که اثربخشی بخش خصوصی کمتر از دولتی نیست، گفت: با کمک بخش خصوصی بسیاری از مشکلات جامعه ایثارگران برطرف می شود.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران لرستان با بیان این که با همکاری بخش خصوصی یک دوره آموزش تراشکاری برگزار خواهد شد، افزود: پس از این دوره آموزشی، دستگاه تراش در اختیار آنان قرار می‌گیرد و خرید محصولات آن تضمینی است.

 

وی با اشاره به برگزاری مسابقه در بنیاد شهید لرستان افزود: کتاب نهج‌الحیاة آیت‌الله جوادی آملی، که آداب زندگی یک مسلمان مطرح شده است، همراه با نرم‌افزار 20 ساعت آموزش قرآن کریم در اختیار خانواده های ایثارگران و جانبازان قرار می گیرد./9459/پ202/ح

ارسال نظرات