۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۲۸۱۱۷۸
رییس سازمان بسیج اساتید کشور:

دولت هنوز در زمینه اقتصاد مقاومتی حرکتی نکرده است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بسیج اساتید کشور با تأکید بر ضرورت اجرای اقتصاد مقاومتی و انتقاد از بی‌توجهی دولت به این مهم، گفت: پس از گذشت چند سال از این دولت هنوز هیچ خبری از اقتصاد مقاومتی نیست در صورتی که اگر دولت به مسأله اقتصاد مقاومتی توجه و آن را عملیاتی می کرد به عنوان یک برگ برنده خوب در میز مذاکرات در اختیار ایران بود.
دكتر صلاحي رييس سازمان بسيج اساتيد كشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سهراب صلاحی، رییس سازمان بسیج اساتید کشور در شانزدهمین اجلاس سراسری اساتید بسیجی کشور که امروز در سالن صبای مشهد آغاز شد، اظهار کرد: بسیج به عنوان حزب انقلاب محسوب می شود و در حال حاضر شبکه‌ای قدرتمند متشکل از 5000 نفر از اساتید بسیجی در عرصه جنگ نرم ایجاد شده است که در بحث کمک به تحول علمی کشور با تشکیل حلقه های صالحین در دانشگاه ها ورود پیدا کردند.

 


وی با اشاره به برخی از فعالیت های بسیج اساتید، بیان کرد: ایجاد بحث پیوست نگار فرهنگی با توجه به تأکید رهبری در این زمینه و تعمیق اندیشه دینی و بصیرتی در حلقه های صالحین دانشگاه ها از جمله این فعالیت ها هستند.

 


انقلاب تنها راه تبدیل کردن ایران به یک قدرت بین المللی است

 

رییس سازمان بسیج اساتید کشور در ادامه خاطر نشان کرد: بحث گفتمان سازی به عنوان یکی از راه های رسیدن و دست یابی به اهداف عالیه انقلاب است و انقلاب تنها راه تبدیل کردن ایران به یک قدرت بین المللی به شمار می رود.

 


صلاحی رسیدن به قدرت بین المللی برای ایران را نیازمند الزاماتی دانست و تصریح کرد: باید در عرصه‌های گوناگون در صحنه بین‌المللی ورود پیدا کرد که این نیازمند چندین مؤلفه است و راه‌اندازی اتحادیه جهانی اساتید مسلمان بوده که در این اتحادیه شاخص‌هایی برای اساتید مسلمان تعریف و از کانادا تا چین اساتید مسلمان را شناسایی کرده‌ اند تا از این ظرفیت استفاده شود که به عنوان یکی از اقدامات انجام‌ گرفته در حوزه بسیج اساتید کشور محسوب می شود.

 


وی تمدن ایران را به عنوان یکی از بزرگ ترین و با قوام ترین تمدن ها دانست و بیان کرد: زمانی که اروپایی‌ها نمی‌دانستند دانشمندانی نظیر ارسطو و افلاطون را دارند، ما در نیشابور بزرگ ترین دانشمندان را داشتیم، دین حیات‌بخش اسلام و معنابخشی به زندگی فردی و اجتماعی و پشتیبانی همیشگی ملت ایران از نظام با وجود همه هجمه‌ها و توطئه‌ها از دیگر مؤلفه ها در بحث رسیدن کشور به قدرت بین المللی است.

 

نعمت رهبری به عنوان یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌ها در تبدیل ایران به یک قدرت بین‌المللی

رییس سازمان بسیج اساتید در ادامه تأکید کرد: نعمت رهبری الهی که تمدن‌ساز بوده و نقش آن بر کسی پوشیده نیست و جمهوری اسلامی ایران این موضوع را به جهانیان اثبات کرده که در تمامی حوزه‌ها و عرصه‌ها، پشتیبان و حامی ایشان بودند و در مسیر خود به پیروزی رسیدند در واقع  این نعمت رهبری به عنوان یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌ها در تبدیل ایران به یک قدرت بین‌المللی به شمار می رود.

 


صلاحی با اشاره به ورود آمریکایی‌ها در عراق به دلیل اهمیت منطقه ای آن، تصریح کرد: آمریکایی‌ها بی‌حساب و کتاب وارد عراق نشدند و نسبت به اهمیت عراق و شرایط منطقه ای آن به طور کامل مطلع بودند، اما آنچه مسلم بوده این است که پیشرفت‌های بزرگ ما در دوران جنگ و بعد از آن تحریم‌ها، سبب نفوذ سیاسی ما در منطقه شد و امروز کشور ایران حرف اول را در منطقه می زند و نیز الگوی بسیاری از کشورهای اسلامی است.

 


وی در ادامه سخنانش با بیان این که نباید در رفت‌وآمد دولت‌ها سیاست‌های راهبردی نظام تغییر کند، اظهار کرد: برای مثال اگر هسته‌ای برنامه استراتژیک است، باید برای آن کار کرد و در این راه سختی هایی نیز متحمل شد و اگر نیست، پس چرا در سال‌های اخیر برای آن سرمایه گذاری کردیم و بهترین عزیزانمان در این راه به شهادت رسیدند؛ بدون مجوز رهبری هیچ کس اجازه مذاکره در هیچ زمینه ای را ندارد چرا که ایشان مسؤول اداره مسائل کلان و ایدئولوگ هستند و مجلس در سطح خرد و دولت و سایرین مجری محسوب می شوند ولی چرا همه دولت‌ها برای خود ایدئولوگ می‌شوند.

 


رییس سازمان بسیج اساتید در ادامه افزود:‌ به عنوان مثال در این زمینه کسی که در شعله‌ور کردن بیداری اسلامی نقش جدی داشت، درست زمانی که بیداری اسلام درحال گل دادن و شکفتن بود، در داخل با او چه کردند، من اعتقادم این است که اگر دولت در آن زمان خوب عمل کرده بود، آمریکایی‌ها این گونه در منطقه جنگ‌های نیابتی به راه نمی‌انداختند.

 


ضرورت اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور از سوی دولت


صلاحی با تأکید بر ضرورت اجرای اقتصاد مقاومتی و انتقاد از بی‌توجهی این دولت به این مهم، اظهار کرد: پس از گذشت سه سال از این دولت هیچ خبری از اقتصاد مقاومتی نیست در صورتی که اگر دولت به مسأله اقتصاد مقاومتی توجه و آن را عملیاتی می کرد به عنوان یک برگ برنده خوب در میز مذاکرات در اختیار ایران بود ولی از طرف دیگر سایر کشورها که در قالب کمپانی‌های غول‌پیکر اقتصادی نه تنها بازار خود را اشباع کردند، بلکه کالاها و اجناس خود را وارد کشور ما کرده و به این شکل به دنبال بازارهای دیگر هم هستند بنابراین باید نسبت به این مهم اهتمام ویژه ای داشته باشند.

 


وی خاطر نشان کرد: برجام نه ترکمنچای و نه فتح‌الفتوح است، برنامه برجام در حقیقت یک معاهده است و باید یک سری امتیازات در طی آن داده و گرفته می شد و اگر برخی سخنان در کشور مطرح نمی شد به طور یقین تیم مذاکره کننده قوی تر عمل می کرد ولی سیاست سه ضلعی آمریکایی‌ها علیه ایران در این زمینه مشهود بود.

 


رییس سازمان بسیج اساتید به جایگاه عظیم و تأثیرگذار رهبری در داخل کشور و در منطقه و حتی جهان اشاره و خاطرنشان کرد: اکنون یک رهبر در کشور وجود دارد و این در حالی است که متأسفانه امروز شاهد بروز موضوعات جدیدی بوده و برخی از مسؤولان به اشتباه بحث شورای رهبری را مطرح می‌کنند در صورتی که سیاست‌های کلان نظام هم مشخص شده است و باید توجه داشته باشیم که میلیون‌ها نفر در منطقه حاضرند جان خود را برای رهبر معظم انقلاب به عنوان جانشین به‌حق اولیاءالله ایثار کنند.

 


دستور رهبری به عنوان فصل الخطاب امور جامعه است


صلاحی با اشاره به روند بررسی پرونده مهدی هاشمی، بیان کرد: باید همه در برابر مفاسد اقتصادی برخورد قاطع و عادلانه داشته باشند، چرا باید برای کسی که ارتشاء و اختلاف ایجاد کرده، چندین بار دادگاه تجدیدنظر تشکیل شود و حتی عده‌ای هم می‌گویند حکم وی به اندازه یکی از اتهامات مرتکب‌شده هم نیست و جالب‌تر آنجاست که این پخش و انتشار فیلم‌های متعدد در زمینه مفسدان اقتصادی چیست؟.

 


وی در ادامه خاطرنشان کرد: آیت الله هاشمی در مسیر پیروزی انقلاب زحمات و مشقات زیادی داشتند در واقع ما قصد داریم تمام کسانی که برای نظام و انقلاب زحمت کشیدند، عاقبت به خیر شود و یک نفر هم از آن جدا نشوند ولی مسأله مهم این است که هر کس اختلافی با رویکردهای نظام دارد ولی باید فصل الخطاب، دستور رهبری باشد./844/پ201/ب4

ارسال نظرات