۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۲۸۱۲۳۱
مدیر بنیاد فرهنگی تربیتی آل یاسین قم:

جایگاه مبلغ و تبلیغ دینی برای مردم تبیین شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر بنیاد فرهنگی تربیتی آل یاسین قم با بیان این که دین اسلام برای تمام مراحل زندگی انسان برنامه دارد، گفت: برخی مردم گمان می‌کنند که روحانی فقط باید استخاره بگیرد و روضه بخواند در صورتی که این روحانی است که باید سبک زندگی را برای مردم آموزش بدهد.
تبليغ

حجت الاسلام سید ابوالحسن معنوی، مدیر بنیاد فرهنگی تربیتی آل یاسین قم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که بخشی از معضلات فرهنگی جامعه مربوط به مبلغان و بخشی مربوط به مسؤولان است، گفت: در بخش مربوط به مبلغان در بخش آموزش طلاب به روز نیستند و با توجه به پدید آمدن فرقه‌های مختلف مانند مکاتب هندی و آمریکایی که امروزه در دانشگاه‌ها و حتی نمایشگاه‌های کتاب شاهد آن هستیم، باید طلاب درباره مسائل روز، فرقه‌ها و مکاتب نوظهور و دیدگاه‌ها و تفکرات فلسفی غرب شناخت بیشتری پیدا کنند.

 

وی در ادامه شناخت جامعه مقصد را از معضلات مربوط به مسؤولان و مبلغان دانست و گفت: قبل از هر اعزام و فعالیتی در هر منطقه باید شرایط و ویژگی های آن منطقه از نظر جامعه شناسی و جغرافیای منطقه شناخته شود و حتی برنامه هایی که مبلغ قبلی بیان کرده باید در جایی ثبت شود تا مبلغ بعدی دیگر آن را تکرار نکند و برای مردم کسل کننده نباشد.

 

حجت الاسلام معنوی با تأکید بر این که باید مسؤولان و دست اندرکاران فرهنگی منطقه، جایگاه مبلغ و تبلیغ دینی را برای مردم مشخص کنند، افزود: برخی مردم گمان می‌کنند که روحانی فقط باید استخاره بگیرد و نماز و روضه بخواند در صورتی که دین اسلام برای تمام زندگی انسان برنامه دارد و این روحانی است که باید سبک زندگی را برای مردم آموزش بدهد و به عنوان مشاور در تمام امور  باشد.

 

وی با بیان این‌که باید در جامعه شأن روحانی حفظ شود، اظهار داشت: هر قدر شأن یک روحانی بیشتر حفظ شود کارآمدی او نیز بهتر خواهد شد زیرا اگر امکانات برای طلبه ای که برای تبلیغ رفته فراهم نباشد و برای اسکان و حتی خوراک با مشکل مواجه و محتاج مردم باشد مردم دیگر به پند و نصیحت او گوش نخواهند داد.

 

مدیر بنیاد فرهنگی تربیتی آل یاسین قم فصلی بودن کار های تبلیغی را بی فایده دانست و خاطرنشان کرد: باید در طول سال درگیر کار فرهنگی باشیم و در این صورت است که خروجی بهتری خواهد داشت و تأثیر بیشتری بر روی مخاطب خواهد گذاشت.

 

وی مشکلات فرهنگی جامعه را بحث حجاب و اعتیاد و طلاق عنوان کرد و افزود: تمام این معضلات زیر مجموعه اعتقادات مردم است و اگر در خانواده‌ها از کودکی بر روی اعتقادات کار شود و به پرورش بیشتر از آموزش اهمیت داده شود به دنبال آن عفاف و حجاب و دیگر معضلات حل خواهد شد.

 

حجت الاسلام معنوی با اشاره به اهمیت شناخت نقش و جایگاه امام در زندگی افزود: اگر مردم با امام معصوم بیشتر آشنا شوند و جایگاه کلام امام را درک کنند، با یک روایت بسیاری از مسائل حل می‌شود.

 

وی آموزش و پرورش را مسؤول فرهنگ و معضلات  فرهنگی دانست و گفت: باید در مدارس مربیان پرورشی با اعتقادات قوی فعالیت کنند و به تربیت بچه‌ها اهمیت بدهند تا با نگاه به درس اصلی و مهم پرورشی و با ترویج سبک زندگی اسلامی، ارزش‌های اسلامی در جامعه رواج پیدا کند./843/ت302/ی

ارسال نظرات