۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۲۸۱۲۵۸

چند خبر کوتاه از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ شرکت ۱۲۰ دانش‌آموز منطقه زرگان در اردوی آموزشی آشنایی با فرق ضاله، اعزام ۲۵ مبلغ دینی همزمان با سالروز شهادت امام صادق(ع) در ایذه، کسب رتبه برتر دانشگاه علوم پزشکی اهواز در جشنواره کشوری قرآن و ساخت فیلم کوتاه داستانی «ایمان به محبت خدا» از مهم ترین عناوین اخبار کوتاه خوزستان هستند.
چند خبر کوتاه از خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام علی علوانی، معاون تهذیب مدرسه علمیه الامام المهدی(عج)، برنامهریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان زرگان را از برنامههای این مدرسه علمیه با همکاری مرکز فرهنگی تبلیغی صاحب‌الامر(عج) زرگان اهواز برشمرد و ادامه داد: برگزاری اردوهای آموزشی در تابستان سال جاری با حضور 120 دانش آموز زرگان از جمله این برنامه ها هستند.

 

وی با اشاره به این که دانش‌آموزان شرکتکننده در این اردو از مقطع تحصیلی سوم متوسطه تا پیش‌دانشگاهی برای گذراندن دوره آموزشی، فرهنگی عازم مشهد مقدس شدند، افزود: این دوره از 21 مرداد آغاز شده و تا 25 مرداد ادامه داشت.

 

حجت الاسلام علوانی با اشاره به برگزاری کلاسهای آموزشی با موضوع آینده تحصیلی دانش‌آموزان، ولایت و امامت و پاسخ به شبهات وهابیت برای دانش‌آموزان شرکتکننده در این دوره ابراز داشت: ارائه آموزشهای لازم به دانش‌آموزان و بصیرتافزایی آنها هدف از برگزاری این دوره است.

 

معاون تهذیب مدرسه علمیه الامام المهدی(عج) زرگان اهواز گفت: حجت‌الاسلام محمدعلی حنیفی، حجت‌الاسلام سید بهاءالدین موسوی‌زاده و حجت‌الاسلام یعقوب علیوی‌پور مدرسان این دورهها بودند.

 

اعزام 25 مبلغ دینی همزمان با سالروز شهادت امام صادق(ع) در ایذه

حجت‌الاسلام سید محمد اندرزیان، کارشناس اعزام مبلغ اداره تبلیغات اسلامی ایذه، از اعزام 25 مبلغ دینی همزمان با سالروز شهادت امام صادق(ع) در این شهرستان خبر داد.

 

وی ابراز داشت: با هماهنگی به عمل آمده با هیأت امنای مساجد و هیأت مذهبی، تعداد 25 مبلغ دینی به مناطق گوناگون این شهرستان در ایام صادقیه سال جاری اعزام شدند.

 

کارشناس اعزام مبلغ اداره تبلیغات اسلامی ایذه با اشاره به خدمات فراوانی امام صادق(ع) به جامعه بشریت ادامه داد: مبلغان در این ایام به منظور تبیین معارف اسلامی، ترویج احکام الهی، تبیین سیره و شخصیت اهل‌بیت(ع) به‌ویژه امام صادق(ع) به مسجد هیأت و تکایا اعزام شدند.

 

حجت الاسلام اندرزیان اظهار داشت: از این تعداد 18 نفر مبلغ برادر و7 نفر مبلغ خواهر بودند که در ایام به بیان احکام و سیره علمی و عملی آن حضرت پرداختند.

 

کسب رتبه برتر دانشگاه علوم پزشکی اهواز در جشنواره کشوری قرآن

محمد سهرابی، رییس اداره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور گفت: براساس اعلام کمیته مسابقات بیستمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، نتایج مسابقات تعدادی از رشته‌های بخش کتبی و پژوهشی بیستمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اعلام شد.

 

وی با بیان این که در بخش کارکنان رشته «نقد کتاب» احسان حیدری از دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز رتبه سوم کشوری را از آن خود کرد، ادامه داد: در بخش شفاهی بیستمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی ایران 6-9 شهریور برگزار خواهد شد.

 

رییس اداره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ابراز داشت: این دانشگاه با 16 نماینده در بخش‌های استادان، کارکنان و دانشجویان در رشته‌های حفظ و قرائت حضور خواهد داشت.

 

ساخت فیلم کوتاه داستانی «ایمان به محبت خدا»

براساس این گزارش، فیلم داستانی «ایمان به محبت خدا» به نویسندگی و کارگردانی سید میثم حسینی ساخته شد، این فیلم قصه مردی را روایت می‌کند که از ناحیه پا معلول و با توجه به سختی زندگی‌ هرگز از رحمت الهی نوامید نشده و همیشه ظهر گرما به داروخانه میرود که بتواند داروهایش را تهیه کند.

 

این مرد در راه ناگهان متوجه موهبت الهی می‌شود که خدا را بابت جایگاهش شکرگزاری می‌کند و می‌گوید: «خدایا از اینکه مرا در جایگاهی آفریدی که هر کسی من را ببیند حداقل به یادت می‌افتد و تو را شکر کند که او را سالم آفریده‌ای ممنونم».

 

بنابراین گزارش، سید میثم حسینی تهیه‌کنندگی فیلم «ایمان به محبت خدا» را بر عهده دارد که در جشنواره دانشجویی «جوانه» شهید چمران اهواز حضور داشت و به جشنواره «آوای مقاومت» ارسال شد.

 

گفتنی است، در تولید و پخش فیلم کوتاه داستانی «ایمان به محبت خدا»، جمال پورحمادی، به عنوان مشاور کارگردان، ابراهیم سعیدی نژاد به عنوان تصویر بردار، سید سعیدی به عنوان صدا بردار و کاظم حسین نژادیان و جمال پورحمادی به ترتیب به عنوان بازیگر، دستیار کارگردان و تدوینگر نقش ایفا می کنند./9453/پ203/ح

ارسال نظرات