۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۲۸۱۲۶۱
با حضور رییس دفتر رهبر انقلاب؛

مراسم یادبود مرحوم آیت الله قرهی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم یادبود آیت الله قرهی با حضور رییس دفتر رهبر معظم انقلاب و جمعی از مسؤولان در مسجد نور تهران برگزار شد.
مرحوم آيت الله قرهي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم یادبود استاد اخلاق و یار دیرین انقلاب و اما راحل(ره)، مرحوم آیت الله عبدالعلی قرهی با حضور آیت الله روح الله قرهی، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری، فرزندان رهبر معظم انقلاب، حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، حجت الاسلام سید محمد علی شهیدی رییس بنیاد شهید و حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی، وزیر اطلاعات عصر دو‌شنبه 26 مرداد، در مسجد نور تهران برگزار شد.

در این مراسم چهره‌های سرشناسی نیز از طیف‌های مختلف سیاسی همچون نمایندگان مجلس و مسؤولان نظام حضور داشتند، ضمن این‌که عباس آخوندی، وزیر راه، مسکن و شهر‌سازی نیز در این مراسم شرکت کرده بود.

فقیه، مسؤول سازندگی آحاد جامعه است

حجت الاسلام سید علی غروی، استاد حوزه علیمه که به عنوان سخنران این مراسم حضور داشت، با تاکید بر جایگاه و شخصیت والای آیت الله شیخ عبدالعلی قرهی، گفت: حضور گسترده نمایندگان مراجع عظام و مسؤولان بلندپایه کشوری در مراسم یادبود، نشان دهنده شخصیت بزرگ و بسیار محبوب این عالم ربانی نزد مردم و خدمت‌گذاران است.

وی در ادامه با اشاره به تقارن این مراسم با سالروز بازگشت پیروز‌مندانه آزادگان سرافراز دفاع مقدس به میهن اسلامی، خاطر‌نشان کرد: به واقع واژه آزاده برازنده عزیزانی است که در طول اسارت با جان‌فشانی‌ها و صبر خود، برگ زرین دیگری در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت کردند.

استاد حوزه علمیه با بیان این مطلب که، نقش فقیه و در کل بحث فقاهت در سازندگی آحاد جامعه بسیار مهم است، تاکید کرد: همان‌طور که در عرصه جهاد و مبارزه عده‌ای باید تمام توان خود را برای حفظ کیان نظام بگذارند، افراد دیگری نیز که در جایگاه فقاهت قرار داردند، باید سعی خود را بر این موضوع متمرکز کنند که دین مردم را از آسیب و گزند دشم
نان و معاندان، محافظت کنند.

 

باید مراقب تحرکات ضد شیعی در مناطق مرزی بود

حجت الاسلام غروی ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته از سوی تیم مذاکره کننده هسته‌ای در جریان مذاکرات، تاکید کرد: امروز تنها بحث مذاکرات و احقاق حق از سوی تیم مذاکره کننده هسته‌ای از دشمن مطرح نیست، بلکه در مسائل دینی نیز باید با آگاهی دادن به جامعه روشنگری، در برابر هجمه وارده به دین اسلام، مقابله کرد.

پژوهشگر علوم حوزوی در ادامه با اشاره به خطر نفوذ جریانات تفرقه افکن در مناطق مرزی و هشدار نسبت به رشد گروهک‌های ضد شیعی، تاکید کرد: باید بسیار مراقب باشیم تا نقشه‌های گروه‌های مخالف شیعی عملی نشود، زیرا امروز طبق اخباری که از مناطق جنوب‌شرقی کشور واصل می‌شود، متاسفانه ما شاهد نوعی جریان محو شیعی و به تبع آن تغییر مذهب شیعیان به سایر فرق و مذاهب هستیم.

وی با انتقاد شدید از کمبود امکانات در جهت توسعه احاکام دینی و اسلامی در برخی از مناطق کشور، تصریح کرد: باعث تاسف است که در برخی از مناطق ایران شاهد این‌گونه کمبود‌ها هستیم، ضمن این‌که این موضوع جایی تامل بر‌انگیز می‌شود که در برخی از همین مناطق در گذشته‌های نه چندان دور، علمای بسیار بزرگی ظهور و در راه اسلام مجاهدت کردند.

حجت الاسلام غروی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص احیا و ترویج مبانی اسلامی در کشور، گفت: همواره مقام معظم رهبری به موضوع ترویج و توسعه علوم و مبانی اسلامی تاکید دارند، در همین راستا باید مسؤولان نیز تمام تلاش خود را به این موضوع معطوف کنند که در تمام زمینه‌ها، بستر مناسب در جهت احیای شعائر دینی، فراهم شود.

استاد حوزه علمیه با بیان خاطره‌ای در خصوص زندگی آیت الله قرهی، خاطر‌نشان کرد: طبق نقل قول‌هایی که از زندگی با ارزش این عالم ربانی شده است، ایشان علاقه بسیاری به خاندان امامت داشت، حتی این علاقه تا جایی بود که هرگز جلوتر سادات، ولو آن‌که آن سادات کودک باشد، را نمی‌رفت.

وی در بخش پایانی این مراسم یادبود با بیان بخشی از زندگی مرحوم آیت الله قرهی و خدمات وی به امام راحل(ره) و انقلاب، گفت: آیت الله قرهی از ابتدای راه مبارزه بر علیه نظام طاغوت در کنار امام(ره) بود، این همراهی تا جایی ادامه اداشت که وقتی بنیان ‌گذار انقلاب اسلامی به نجف تبعید شدند، مهر مخصوص خود را که بسیار از نظر امنیتی مهم بود، برای دور ماندن از دست ساواک به آیت الله قرهی سپردند./856/پ201/

ارسال نظرات