۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۷
کد خبر: ۲۸۱۲۶۶

اخبار کوتاه استان هرمزگان

خبرگزاری رسا ـ تشریح برنامه های دهه کرامت در مساجد محوری میناب، برگزاری آزمون غیرحضوری نقد منصفانه از دیدگاه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در رودان و تشکیل کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی هفته دولت در حاجی آباد از جمله برنامه های اداره کل تبللیغات اسلامی هرمزگان در هفته گذشته است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام محمد بنی خزاعی، رییس اداره تبلیغات اسلامی میناب با اشاره به ضرورت تبیین جایگاه امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) گفت: برگزاری مراسم جشن میلاد، اعزام مبلغ به مساجد و تبین نقش، جایگاه و عقاید امام هشتم در قالب برگزاری همایش با حضور خادمان حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) از جمله برنامه های تبلیغات اسلامی میناب در دهه کرامت است.


وی به تدارک برنامه های ویژه برای روز دختران  و تجلیل از مبلغات حوزه علمیه حضرت زینب(س) در این ایام اشاره کرد و افزود: سخنرانی روحانیون اعزامی و امامان جماعات با موضوع شناخت الگوهای رفتاری امام رضا (ع) در مساجد محوری برگزار می شود و در عین حال سخنرانی هایی با هدف ترویج سبک زندگی اسلامی برنامه ریزی شده است.


رییس تبلیغات اسلامی میناب اضافه کرد: غبارروبی گلزار شهدا و دیدار با خانواده شهدا، برگزاری برنامه های ویژه در مسجد امام خمینی(ره)، برگزاری برنامه های مشارکتی در شب میلاد امام رضا(ع) در مساجد شهرستان و مسابقه فرهنگی رضوی و توزیع بسته های فرهنگی بخش دیگری از برنامه های پیش بینی شده است.


برگزاری جشن میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر در حسینیه امیرالمؤمنین رودان

حجت الاسلام سید مهدی هاشمی رییس تبلیغات اسلامی رودان در مراسم ضمن تبریک این روز به تمامی دختران گفت: به گفته امام صادق (ع) برای پروردگار حرمی است و آن مکه، برای رسول خدا حرمی است و آن مدینه و برای علی ابن ابی طالب (ع) هم حرمی است و آن کوفه است و اهل بیت هم برایشان حرمی است و آن در قم است و کسی که فاطمه معصومه(س) را در قم زیارت کند همانند آن است که تمام اهل بیت را زیارت کرده است.


وی درادامه به فضائل و ارزش های حضرت معصومه(س) پرداخت و ضمن تاکید برالگو سازی از شخصیت آن حضرت برای دختران اذعان کرد.


رییس تبلیغات اسلامی رودان همچنین ابراز کرد: در برخی روایات از دختر با تعبیر ریحانه نام برده شده که به معنای گل خوشبو، معطر و زیباست اما وقتی این زیبایی همه جا عرضه شود ارزش خود را از دست می‌دهد براین اساس لازم است تا دختران برای ورود به جامعه برخی مهارت‌ها را بیاموزند و نحوه ارتباط با افراد، کنترل احساسات و تشخیص دوستان واقعی را یاد بگیرند تا دچار لغزش و اشتباه نشوند.


وی توجه به ارزش های دختران از دیدگاه اسلامی، تبیین مقام و منزلت دختران به عنوان همسران و مادران فردا، آگاه سازی موانع و چالش های پیش روی دختران، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب بین دختران را مهم عنوان کرد و خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود دختران و بانوان جوان ما با الگو قراردادن سیره زندگی بزرگوارانی چون فاطمه معصومه(س) مسیر کمال را در پیش گرفته و بیش از پیش مایه عزت جامعه اسلامی شوند.


برگزاری آزمون غیرحضوری نقد منصفانه از دیدگاه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در رودان

محمد شریف پور کارشناس فرهنگی تبلیغات اسلامی رودان گفت: آزمون غیرحضوری نقد منصفانه از دیدگاه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (دام عزه) ویژه روحانیون مستقر و هجرت و مسؤولان تشکل های دینی در شهرستان رودان برگزار شد.


وی افزود: با شرکت فعالانی از مبلغین از جمله روحانیون مستقر و هجرت وتشکلهای مذهبی  آزمون نقد منصفانه از دیدگاه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در دربین خواهران و برادران در اداره تبلیغات اسلامی رودان برگزار شد.

 

کارشناس فرهنگی تبلیغات اسلامی رودان در این آزمون شرکت کنندگان به 20سوال طرح  شده جواب دادند که در صورت کسب حد نصاب قبولی از سوی سازمان گواهینامه ای به شرکت کنندگان صادر خواهد شد.


شریف پور بیان داشت: برگزاری چنین دوره‌هایی جهت افزایش سطح آگاهی اقشار تاثیرگزار و عزیزانی که با سازمان تبلیغات اسلامی همکاری دارند بسیار مفید است و از این دوره آموزشی استقبال خوبی به عمل آمد.


تشکیل کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی هفته دولت در حاجی آباد

رییس اداره تبلیغات اسلامی حاجی آباد در جلسه کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی که با حضور سایر اعضاء تشکیل شد با اشاره به نقش این کمیته درطول هفته دولت گفت : نقش کمیته تبلیغات واطلاع رسانی نسبت به سایر کمیته ها با توجه به کارکرد اطلاع رسانی کلیدی و محوری است .

وی ادامه داد: در هفته دولت مردم باید در جریان زحمات و خدمات یکساله دولت قرار گرفته و از نزدیک در جریان امور قرار گیرند .


وی برگزاری جشن سالروز میلاد با سعادت امام رضا(ع) و هفته دولت،راه اندازی سامانه پیامکی ، برگزاری نشست خبری فرماندار ، تهیه دفترچه برنامه ها ، نصب بنر در سطح شهر ،سخنرانی و مولودخوانی، درج عملکرد ادارات در نشریات استانی را از جمله کارکردهای کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی دانست و از همه اعضاء خواست در این زمینه از هیچ کوشش دریغ نکنند.


حجت الاسلام درویشی اظهارداشت:باید با برنامه ریزی و تلاش مسؤولین خدمات دولت را به سهم مردم برسانیم و از کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی انتظار برجسته کردن عملکرد کمیته و متفاوت کردن آن با دوره های گذشته را مدنظر قرار داد .


وی اضافه کرد : هفته دولت متعلق به همه کارگزاران است و باید مسئولین ضمن اهمیت به جلسات ستاد حضور چشم گیری در مراسمات داشته باشند .


رییس تبلیغات اسلامی حاجی آباد از ادارات خواست برنامه های مهم و شاخصی را جهت درج در دفترچه اطلاع رسانی ستاد هر چه سریع تر به اداره تبلیغات اسلامی  ارسال کنند.


تشریح برنامه های فرهنگی دهه کرامت در جزیره ابوموسی

حجت‌الاسلام شیرزاد حسنی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی ابوموسی به‌عنوان دبیر کمیته فرهنگی ابوموسی برنامه های فرهنگی و هنری دهه کرامت در این جزیره تشریح کرد و گفت: همزمان با یکم ذی القعده، سالروز ولادت با سعادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر و آغاز دهه مبارک کرامت، برنامه های فرهنگی و هنری ویژه این دهه با برگزاری جشن میلاد حضرتش آغاز می‌شود.


وی افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته و هماهنگی با سایر نهادهای فرهنگی و مذهبی شهرستان برنامه های فرهنگی و هنری نظیر؛ برگزاری مراسم جشن میلاد کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) در شب میلاد حضرتش، برنامه ریزی و برگزاری برنامه های متناسب با روز دختر، تجلیل از دختران برتر شهرستان در زمینه های مختلف علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی، اجرای برنامه های مختص بانوان شهرستان شامل کارگاه های آموزشی، همایش حجاب و عفاف و مسابقه کتاب خوانی، آذین بندی و فضاسازی سطح شهر متناسب با دهه کرامت برگزار خواهد شد.

 

سرپرست تبلیغات اسلامی ابوموسی تصریح کرد: همچنین دعوت از خادمین شاه چراغ، برگزاری محفل انس با قرآن کریم، برگزاری مسابقات مختلف علمی، ورزشی، فرهنگی و شب شعر در طول دهه کرامت و برگزاری جشن میلاد امام رضا علیه السلام در شب میلاد حضرتش از جمله برنامه هایی خواهد بود که با همکاری و حمایت تمامی دستگاههای فرهنگی و مذهبی شهرستان برگزار خواهد شد.


مقاومت لبنان در حقیقت عامل سرنگونی رژیم منحوس صهیونیزم است

حجت‌الاسلام جلیل درویشی رییس اداره تبلیغات اسلامی حاجی آباد با اشاره به 23 مردادماه و نامگذاری این روز به نام روز مقاومت اسلامی گفت: نیروی مقاومت لبنان یکی از شایسته ترین نیروی منطقه است که برای صیانت از مردم مظلوم لبنان و دفاع از دین و محبین اهلبیت(ع)شکل گرفته است.

 

وی افزود: نیروئی که با اتکال به خداوند و تحت زعامت روحانی برجسته و عالم بزرگ سید حسن نصرالله در برابر رژیم شیطانی صهیونیزم بارها پیروز شده است.


رییس تبلیغات اسلامی حاجی آباد با بیان اینکه رژیم منحوس صهیونیزمی که در برابر چند کشور عرب پیروز میدان شده بود اما جرات رویاروئی با نیروی مقاومت نداشت اضافه کرد: نیروی مقاومت همیشه پیروز میدان بوده است و آنچه که تا کنون باعث پیروزی نیروهای مقاومت شده است همان ایمان به خدا و داشتن رهبری بزرگ و شایسته است و بایستی اقرار کرد که نیروهای مقاومت در حقیقت عامل سرنگونی رژیم منحوس صهیونیستی است و باید امیدوار بود که بواسطه این نیرو روزی اسرائیل از بین خواهد رفت.


وی با گرامیداشت 26مرداد سال 1369 به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، ایستادگی و مقاومت آزادگان را ستود و تصریح کرد: امنیت ما مرهون فداکاری های شهدا، جانبازان، آزادگان و صبر و استقامت ملت است.


دهه کرامت فرصتی ناب برای تبیین فرهنگ دینی است

حجت‌الاسلام حمید غلام پور رییس اداره تبلیغات اسلامی جاسک با اشاره به اهمیت دهه کرامت و توجه به برنامه‌های این ایام گفت: دهه کرامت فرصتی ناب برای تبیین فرهنگ دینی است.


وی افزود: دهه اول ماه ذی‌العقده که آغازش ولادت حضرت فاطمه معصومه(ع) و پایانش ولادت حضرت ابوالحسن‌علی بن موسی‌الرضا(ع) است به‌عنوان دهه کرامت نام گذاری شده است.

 

رییس تبلیغات اسلامی جاسک اضافه کرد: دهه کرامت فرصتی ناب برای تبیین فرهنگ دینی است تمام مفاهیم سازنده‌ای که ما در فرهنگ اسلامی داریم، در این دهه تداعی می‌شود چرا که حرم حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) کانون دعا و قرآن و نیایش به درگاه خداست.

 

وی عنوان کرد: امروزه افتخار ما بر این است که دختران و زنان ایران اسلامی الگویی کامل در بحث حجاب برای جهانیان هستند و این به‌واسطه الگوگیری آنان از آن حضرت بزرگوار است.

 

حجت الاسلام غلام پور با اشاره به اینکه حضرت معصومه(س) از زمره بانوان مؤمن و فداکار اسلام که متحمل رنج‌های طاقت‌فرسایی شده است، اعلام کرد: سیره زندگی و ویژگی‌های شخصیتی و رفتاری آن حضرت بهترین الگو برای دختران مسلمان ایرانی است.

 

وی به برنامه‌های این شهرستان در دهه کرامت اشاره و بیان کرد: آذین‌بندی و نصب بنرهای تبلیغاتی در سطح شهرستان، برگزاری جشن های سرور و شادی،مداحی،سخنرانی ومولودی،برپائی ایستگاهای صلواتی،برگزاری مسابقات را از جمله برنامه‌های این اداره در ایام دهه کرامت به شمار می‌رود.

 

رییس تبلیغات اسلامی جاسک در پایان یادآور شد: این برنامه‌ها در مناطق مختلف شهری و روستایی شهرستان و با محوریت روحانیون، مداحان، هیئت امناء مساجد، هیئات مذهبی، اجرا خواهد شد./851/پ203/ح

ارسال نظرات