۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۹
کد خبر: ۲۸۱۲۷۲
فرمانده سپاه قائم آل محمد استان سمنان:

وظیفه بسیجی نخبه مراقب از عدم ورود خدشه به اصول انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان با بیان اینکه خاصیت بسیج گره‌گشایی است، گفت: بسیجی نخبه باید مراقب باشد که به اصول انقلاب خدشه‌ای وارد نشود.
سردار سيد محمد تقي شاهچراغي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، سردار سیدمحمدتقی شاهچراغی، فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان بعدازظهر امروز در نشست شورای مشورتی و همفکری بسیج فرهنگیان این استان که با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان،‌ رییس و اعضای شورا بسیج فرهنگیان این استان در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری نشست‌های همفکری و مشورتی در تقویت روحیه برادری بین بسیج و آموزش و پرورش اثرگذار است.

 

وی با تقدیر از تلاش‌های مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در حوزه ایثار و شهادت افزود: تلاش و همکاری‌های گسترده آموزش و پرورش استان سمنان در برگزاری کنگره عظیم راهیان نور، کنگره سه هزار شهید استان سمنان و برگزاری یادواره‌های شهدا قابل ستایش و قدردانی است.

 

شاهچراغی با بیان اینکه در بخشی از حوزه‌ها برای دفاع از انقلاب و ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی نیاز به ورود و حضور بسیج فرهنگیان داریم، تصریح کرد: یکی از وظایف بسیج فرهنگیان کمک به تأمین نیازمندی‌های آموزش و پرورش در حوزه تعلیم و تربیت است.

 

پرورش نسلی انقلابی و مکتبی بزرگ‌ترین وظیفه دستگاه تعلیم و تربیت است

مجتبی سالک‌بیدختی، رییس سازمان بسیج فرهنگیان استان سمنان نیز در این نشست گفت: پرورش نسلی انقلابی،‌ مکتبی، پیرو قرآن و حافظ دستاوردهای انقلاب اسلامی مهمترین مطالبه رهبر معظم انقلاب و بزرگترین وظیفه دستگاه تعلیم و تربیت به وی‍ژه معلمان بسیجی است.

 

وی اظهار داشت: هدف از تشکیل شورای مشورتی و همفکری سازمان بسیج فرهنگیان مشارکت حداکثری فکری و عملی و بهره‌گیری از توانمندی و قابلیت‌های صاحب‌نظران و فرهنگیان در جهت تقویت اهداف بسیج و موضوعات مورد تعامل در جامعه فرهنگیان استان است.

 

سالک بیدختی افزود: بسیج فرهنگیان به عنوان متولی امر بسیج در بدنه نظام تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش از سال 81 فعالیت خود را آغاز کرده است و به مدت دو سال با بسیج دانش‌آموزی ادغام شد؛ ولی به دلیل اهمیت موضوع فرهنگیان و ضرورت پشتیبانی و اجرای برنامه‌های وی‍ژه جهت این قشر فرهیخته و بالتبع آن پیگیری استانی، از سال 92 از بسیج دانش‌آموزی منفک و به صورت مستقل تحت امر فرماندهی سپاه استان فعالیت خود را آغاز کرده است.

 

عضویت 90 درصدی فرهنگیان استان سمنان در بسیج

رییس سازمان بسیج فرهنگیان استان سمنان خاطر‌نشان کرد: امروز بیش از 70 درصد از فرهنگیان عضو بسیج هستند و اگر بخواهیم واقعی‌تر به آن نگاه کنیم با احتساب فرهنگیان بسیجی عضو بسیج مساجد و محلات این آمار به مرز 90 درصد می رسد.

 

وی اضافه کرد: به وجود آمدن تشکیلات و نهاد انقلابی بسیج در بدنه آموزش و پرورش، وظیفه بسیج فرهنگیان را در جهت ایفای یک رسالت مهم که همان تعمیق و گسترش فرهنگ بسیجی است؛‌ سنگین‌تر می‌کند که تحقق این مهم یک احساس تکلیف برای بسیج و فرهنگیان است.

 

سالک بیدختی با تأکید بر اینکه فرهنگیان ما باید همانند یک دژ محکم با دشمن شناسی به موقع و ارتقای بصیرت و آگاهی، سد راه نفوذ دشمن شوند، اظهار داشت:‌ امروز وظیفه و هدف اصلی بسیج فرهنگیان در آموزش و پرورش برقراری پیوند بین دو ارزش مقدس فرهنگی و بسیجی است.

 

رییس سازمان بسیج فرهنگیان استان سمنان گفت: امروز وظیفه بسیج فرهنگیان در آموزش و پرورش ارتقای روحیه ولایت‌پذیری در جامعه فرهنگیان است تا فرهنگیان بسیجی ما با همین روحیه بتوانند حافظ نظام ولایی و پرورش دهنده نسلی این‌چنین باشند.

 

وی با بیان اینکه ایجاد تحول بنیادین در آموزش و پرورش از مطالبات و انتظارات رهبر معظم انقلاب است، تصریح کرد:‌ بر همین اساس ارائه برنامه‌های بازنگری کتب درسی البته با هدف تقویت بنیه اعتقادی و معنوی دانش‌آموزان و نیز برگزاری جشنواره‌های علمی و پ‍ژوهشی فرهنگیان بسیجی توسط بسیج فرهنگیان در راستای کمک به اجرایی کردن بخشی از سند تحول بنیادین است./977/پ202/ح

ارسال نظرات