۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷
کد خبر: ۲۸۱۳۱۶
استاد حوزه و دانشگاه تشریح کرد؛

مهم ترین عوامل افسردگی در سبک زندگی اسلامی و راه های مقابله با آن ها

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه، شک، کینه ورزی، سوءظن و مراودت با افراد ثروتمند را از مهم ترین عوامل افسردگی در سبک زندگی اسلامی بیان کرد و گفت: راضی بودن به آن چه خداوند متعال به انسان داده، بهترین راه برای کسب آرامش در زندگی ها است.
حجت الاسلام حسن عرفان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام حسن عرفان، استاد حوزه و دانشگاه، شامگاه دوشنبه، 26 مردادماه، در ادامه سلسله نشست های طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی در شهرکرد، با تشریح مهم ترین علل افسردگی در سبک زندگی اسلامی، شک و تردید را یکی از این علت ها بیان کرد و گفت: به یقین آرامش، شادی و طراوت در زندگی زمانی تحقق می یابد که انسان به آن چه خداوند به او عطا کرده است، راضی و یقین داشته باشد.

 

 

حجت الاسلام عرفان با اشاره به سخنی از امام صادق(ع) در مزمت شک کردن که می فرمایند: « این پلیدی که خداوند متعال از اهل بیت(ع) دور کرده، شک است» گفت: شک توقفگاه بدی است اما گذرگاه خوبی به حساب می آید.

 

 

وی با بیان این که نتیجه شک، حیرت و سردرگمی در زندگی است، به راه های زدودن آن اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از راه های برطرف کردن شک، رجوع به عالمان و متخصصان دینی و سؤال کردن از آن ها است.

 

 

استاد حوزه و دانشگاه، فکر کردن را یکی دیگر از راه های زدودن شک از وجود انسان دانست و گفت: فکر کردن انسان را به یقین می رساند تا آن جا که گفته اند، دقایقی فکر کردن بهتر از هفتاد سال عبادت است.

 

 

این مقام مسؤول، راضی نبودن به آن چه خداوند متعال تقدیر قرار داده است را یکی دیگر از عوامل افسردگی در سبک زندگی اسلامی دانست و ابراز داشت: به یقین خوشبختی به داشتن دوست داشتنی ها نیست، خوشبختی در دوست داشتن داشته ها خلاصه می شود.

 

 

وی، کینه داشتن در زندگی را یکی دیگر از عوامل افسردگی سبک زندگی اسلامی دانست و گفت: کسی که به طور مستمر کینه ورز باشد و از دیگران کینه به دل داشته باشد، در عذاب و افسردگی است؛ هر خانواده ای که دارای این خصلت ناپسندیده باشد، به یقین شعبه ای از جهنم خواهد بود.

 

 

حجت الاسلام عرفان در تشریح عوامل افسردگی در سبک زندگی اسلامی، سوءظن را یکی دیگر از این عوامل بیان کرد و افزود: بیایید همه رخدادها و حرکات مردم را بدبینانه تفسیر نکنیم حتی اگر شرایطش فراهم باشد؛ به یقین خوش بینی و حسن ظن هم دل انسان را آسوده می کند و هم سبب سالم ماندن ایمان می شود.

 

 

این کارشناس مسایل دینی، نشست و برخاست با افراد ثروتمند را سبب افسردگی در زندگی دانست و اذعان داشت: متأسفانه یکی از کارهایی که در دستور شبکه های ماهواره ای قرار دارد این است که با هنر و تکنیک های گوناگون، سطح بالای رفاهی از زندگی ها را به تصویر بکشد تا بیندگان خود را به دلیل افسوس خوردن در نداشتن آن گونه زندگی ها، افسرده و نگران کند./9457/پ202/ب4

ارسال نظرات