۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۲۸۱۳۲۷
همزمان با روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه؛

همایش بزرگداشت و تکریم امامزادگان در حرم برادر امام رضا برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی گفت: همزمان با پنجم ذی القعده روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه، همایش بزرگداشت و تکریم امامزادگان در حرم مطهر برادر امام رضا(ع) در بجنورد برگزار می شود.
نشست اوقاف و امور خيريه خراسان شمالي حجت الاسلام سهرابي

حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، اظهار کرد: همزمان با دهه کرامت و پنجم ذی القعده، روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه، همایش های بزرگداشت امامزادگان در شش بقعه متبرکه شاخص مرکز و شهرستان های مختلف استان برگزار خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: این همایش ها صبح پنج شنبه هفته جاری مصادف با پنجم ذی القعده و بیست و نهم مردادماه، در جوار امامزاده های شاخص این استان با حضور اقشار مختلف مردم و با سخنرانی روحانیان برگزیده و مداحی مداحان استانی و کشوری برگزار می شود.

 

حجت الاسلام سهرابی خاطرنشان کرد: همایش استانی و محوری بزرگداشت امامزادگان و تکریم بقاع متبرکه نیز از ساعت 9 صبح پنج شنبه در بجنورد، مرکز خراسان شمالی و در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع)، برادر گرامی امام رضا برگزار خواهد شد.

 

به گفته وی در این همایش که تا نماز ظهر و عصر ادامه دارد، حجت الاسلام احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به عنوان سخنران محوری سخنرانی خواهد کرد.

 

حجت الاسلام سهرابی اضافه کرد: همایش استانی بزرگداشت و تکریم امامزادگان خراسان شمالی با شعار «ترویج فرهنگ اهل بیت(ع)، همدلی و همزبانی» با حضور علما و روحانیان، مسؤولان و شخصیت های استانی و کشوری برگزار می شود.

 

به گفته وی در این همایش مقالاتی پیرامون امامزادگان و بقاع متبرکه از سوی محققان ارائه شده و از هیأت امنای برجسته و فعال در زمینه های فرهنگی، قرآنی و عمرانی نیز تجلیل به عمل می آید.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: همایش های مزبور افزون بر حرم مطهر برادر امام رضا(ع) در بجنورد، در شیروان به میزبانی امامزاده حمزه رضا(ع)، در اسفراین در امامزاده سیدجعفر(ع)، فاروج به میزبانی حرم مطهر امامزاده عبدالرحمان(ع) خرق، در جاجرم در محل امامزاده زین العابدین(ع) سنخواست، در گرمه به میزبانی امامزاده فخرالدین(ع) ایور و در شهرستان مانه و سملقان نیز در محل حرم امامزاده محمد(ع) دلاور برگزار می شود.

 

حجت الاسلام سهرابی ادامه داد: در همایش های شهرستانی بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه ائمه جمعه مراکز شهرستان های مزبور سخنرانی کرده و از هیأت امنای برجسته و فعال در زمینه های فرهنگی، قرآنی و عمرانی نیز تجلیل می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در این همایش ها با حضور و سخنرانی خطبا و سخنرانان پیرامون سیره زندگی امامزادگان و معرفی آثار و برکات آنان، مقالاتی توسط اندیشمندان ارائه شده و نمایشگاه های گنبدهای فیروزه ای نیز شامل آثاری پیرامون شخصیت و فضائل حضرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) و همچنین برکات و شأن و منزلت امامزادگان برگزار می شود.

 

وی در ادامه در خصوص سایر برنامه های دهه کرامت در استان، اظهار کرد: افزون بر برگزاری همایش های بزرگداشت امامزادگان، در دهه کرامت امسال نهاد اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی برنامه های دیگری از جمله گلباران امامزادگان و مزار شهدا، برگزاری همایش بزرگداشت روز دختر و تجمع و راه پیمایی بانوان ولایی همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) در اول ذی القعده، مراسم جشن میلاد با سعادت امام رضا(ع)، حضور خدام حرم رضوی در استان با عنوان کاروان زیر سایه خورشید، اعزام کاروان خدام حضرت سیدعباس(ع) به مشهد مقدس و غیره را پیش بینی کرده است.

 

گفتنی است، بنا به اعلام حجت الاسلام احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، پنج شنبه هفته جاری و همزمان با روز بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه، همایش هایی در 291 امامزاده کشور برگزار خواهد شد و این درحالی است که جشن های دهه کرامت در دو هزار و 100 امامزاده و بقعه متبرک استان های مختلف برگزار می شود.

 

لازم به یادآوری است، دهه اول ماه ذی‌العقده که روز نخست آن با ولادت حضرت معصومه(س) و پایان آن نیز با ولادت حضرت ابوالحسن علی بن موسی‌الرضا(ع) همزمان است، به عنوان دهه کرامت و پنجم ذی‏ القعده نیز به عنوان روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه نامگذاری شده است.

 

استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور 156 امامزاده و بقعه متبرکه ثبت شده دارد که مشهورترین آن ها حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر ارشد امام رضا(ع) است./9314/ت302/ب4

ارسال نظرات