۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴
کد خبر: ۲۸۱۳۲۸
لاریجانی در بازدید از پروژه های بافت پیرامون حرم رضوی:

در ساخت‌وسازهای اطراف حرم به معماری ایرانی‌اسلامی توجه شود

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی گفت: در ساخت‌وسازهای اطراف حرم توجه به معماری ایرانی‌اسلامی‌ بسیار مهم است و باید زمین‌هایی نیز برای ایجاد و توسعه مراکز فرهنگی و حوزه‌های علمیه در نظر گرفته شود.
علي لاريجاني

 

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی به همراه علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی، سید صولت مرتضوی، شهردار مشهد، محسن انتظاری هروی، رییس شورای شهر مشهد، حمید ضمیری، شهردار ثامن و جمعی دیگر از مسؤولان، از برخی پروژه های در حال اجرای بافت پیرامون حرم مطهر رضوی بازدید کردند.

 

 

لاریجانی در بازدید از خیابان دو سطحی شهید شوشتری اظهار کرد: نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی نیاز به منابع مالی قابل‌توجهی دارد که شهرداری به‌تنهایی نمی‌تواند از عهده هزینه‌های آن برآید و دولت باید تسهیلات مالی لازم را در اختیار شهرداری مشهد قرار دهد.

 

وی افزود: در ساخت‌وسازهای اطراف حرم توجه به معماری ایرانی‌اسلامی‌ بسیار مهم است و باید زمین‌هایی نیز برای ایجاد و توسعه مراکز فرهنگی و حوزه‌های علمیه در نظر گرفته شود.

 

وی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم در برنامه ششم توسعه کشور به بازسازی بافت‌های فرسوده در کلان‌شهرها از جمله بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر رضوی توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

 

لاریجانی گفت: اجرای طرح نوسازی اطراف حرم از سوی شرکتی صورت می‌گیرد که کمتر از ٥٠ درصد مالکیت آن دولتی است؛ بنابراین می‌توان برای تسریع بهتر این طرح از منابع صندوق توسعه ملی استفاده کرد.

 

وی با ارزشمند دانستن احداث زائرسراهای ارزان قیمت از سوی مدیریت شهری مشهد ادامه داد: اجرای پروژه‌های مشارکتی و شریک قرار دادن افراد و سرمایه‌گذران در پروژه‌ها بر سرعت نوسازی بافت پیرامون اطراف حرم مطهر خواهد افزود.

 

حمید ضمیری، شهردار منطقه ثامن نیز در این بازدید گفت: به‌منظور تسریع در روند ساخت‌وسازها در محدوده بافت پیرامون حرم رضوی تراز صفر از این محدوده برداشته شد تا اقدامات سرعت بیشتری به خود گیرد.

 

وی با بیان این که بافت پیرامون حرم مطهر پس از اجرای کامل طرح از مسکونی به اقامتی و تجاری تبدیل خواهد شد، تصریح کرد: طراحی بافت جدید به‌گونه‌ای است که افزون ‌بر شارستان رضوی، هشت ره‌باغ برای تردد زائران و مجاوران در نظر گرفته شده است و پارکینگ‌های طبقاتی نیز برای این محدوده پیش‌بینی شده است./934/د101/ب4

ارسال نظرات