۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۲۸۱۳۶۲
امام جمعه دورود:

ایجاد تفرقه بین اهل تسنن و شیعیان توطئه آمریکا است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دورود با محکوم کردن توهین به مقدسات اهل تسنن، این مسأله را عاملی برای قتل شیعه دانست و گفت: ایجاد اختلاف بین اهل تسنن و شیعیان از دسیسه های آمریکا و رژیم صهیونیستی است.
اهميت وحدت مسلمانان

حجت الاسلام علی جمیاری، امام جمعه دورود، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع اندیشمندان بیان داشت: در سخنان رهبر معظم انقلاب بر حفظ وحدت شیعه و سنی همواره تأکید شده است.

 

وی با بیان این که اهل تسنن و شیعه در اصل توحید و نبوت مشترک هستند، افزود: در این بین به یک سری اختلافات مذهبی دامن زده می شود.

 

حجت الاسلام جمیاری دامن زدن به اختلافات شیعه و سنی را نیرنگ انگلیس و آمریکا دانست و عنوان کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی در این راستا با مذهب، به جنگ مذهب آمده اند.

 

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در رابطه با محکوم کردن توهین به مقدسات اهل سنت یادآور شد: خداوند در قرآن کریم تأکید کرده است که به مقدسات یکدیگر توهین نکنید.   

 

امام جمعه دورود با بیان این که سخنان رهبر معظم انقلاب نیز برگرفته از قرآن کریم است، تصریح کرد: توجه به فرمایشات ایشان راه گشای بسیاری از مشکلات است.

 

وی در ادامه با بیان این که ما باید نسل شیعه را حفظ کنیم، افزود: حفظ و تقویت اقتدار شیعه در گرو توهین نکردن به مقدسات دیگران است.

 

حجت الاسلام جمیاری خاطرنشان کرد: اگر به مقدسات دیگران توهین نشود، آنها حامی حکومت دینی و شیعی می شوند و اصل و بنای آن حفظ می شود.

 

وی با تأکید بر توجه سخنان رهبر معظم انقلاب و افق دید ایشان اظهار داشت: رژیم صهیونیستی و آمریکا به دنبال ایجاد تفرقه بین اهل تسنن و شیعه هستند.

 

امام جمعه دورود توهین به مقدسات اهل تسنن را خطری برای شیعیان دانست و افزود: توهین به مقدسات اهل تسنن قتل شیعه را در پی دارد.

 

وی در ادامه با اشاره به توطئه های آمریکا و رژیم صهیونیستی در ایجاد اختلاف و تفرقه افکنی بین شیعیان و اهل تسنن یادآور شد: این کشورها از طرف دیگر ذخایر نفتی ما را به غارت می برند.

 

حجت الاسلام جمیاری با تأکید بر هوشیاری در برابر دسیسه های دشمنان عنوان داشت: باید به فرمان رهبر معظم انقلاب که امری تکلیفی است، عمل کرد.

 

حفظ وحدت مسلمانان از واجبات است

امام جمعه دورود حفظ وحدت بین مسلمانان را از واجبات بیان کرد و ادامه داد: با حفظ روابط دوستانه با همسایگان و دولت های اسلامی باید به بحث و گفت و گو پرداخت و مشکلات را برطرف کرد./9459ت302/ب4

ارسال نظرات