۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۲۸۱۳۶۶
مدیرکل اداره ارشاد استان اصفهان:

همه پیروان ادیان الهی حامی صلح هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ارزانی با اشاره به لزوم وحدت در بین ادیان الهی گفت: وحدت به معنای یکی شدن و کنار گذاشتن اصول نیست بلکه وحدت گفت‌وگو پیرامون مشترکات و پذیرفتن اختلافات است.
حجت الاسلام ارزاني رييس دفتر تبليغات اسلامي اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی، صبح امروز در آیین افتتاحیه نخستین جشنواره بین المللی صلح و وحدت کودکان و نوجوانان ادیان توحیدی گفت: در قرآن کریم خداوند به ما بشارت داده است انسان‌هایی که به خداوند و جهان آخرت ایمان دارند و از ادیان توحیدی تبعیت می‌کنند هرگز ترس و خوفی به دل خود راه ندهند که خدا حافظ آنهاست.

 

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به همزیستی مسالمت آمیز و وجود صلح و دوستی در میان پیروان ادیان الهی تصریح کرد: پیروان ادیان الهی باید در اشتراکات اعتقادی و دینی خود با یکدیگر متحد باشند و و پیام صلح و دوستی را به دنیا مخابره کنند.

 

وی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم خاطر نشان کرد: همه شما باید به ریسمان الهی چنگ بزنید و متفرق نشوید، ریسمان الهی یعنی معارف و معنویاتی که انسان را از عالم ماده و این دنیای خاکی و جذابیت‌های دنیایی جدا می‌کند و به خداوند متعال می‌رساند، راه سعادت و خوشبختی انسان‌ها همین وصال و رسیدن به حقیقت خداوند است.

 

حجت الاسلام ارزانی صلح را مهم ترین مسأله در ادیان الهی توصیف کرد و افزود: صلح در معارف همه ادیان الهی مورد تأکید بوده و همه موحدین حامی صلح هستند و بر لزوم گسترش صلح و دوستی در جهان به ویژه در بین پیروان ادیان الهی تأکید دارند.

 

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، برخی تفاسیر پیرامون وحدت بین ادیان و مذاهب ناصحیح دانست و تصریح کرد: وحدت به معنای یکی شدن و گذشتن از اصول مذهب و اعتقادات نیست بلکه وحدت توجه داشتن به وجوه مشترک و گفت‌وگو پیرامون مشترکات و پذیرفتن اختلافات و افتراقات و احترام گذاشتن به عقاید یکدیگر است./1304/پ202/ب4

ارسال نظرات