۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۲۸۱۳۹۸
با حضور صالحی؛

کلنگ نخستین دبیرستان سازمان انرژی اتمی در مشهد به زمین زده شد

خبرگزاری رسا ـ کلنگ نخستین دبیرستان سازمان انرژی اتمی با حضور صالحی، رییس سازمان انررژی اتمی در مشهد به زمین زده شد.
علي اکبر صالحي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، علی اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی ظهر امروز 27 مرداد در مراسم کلنگ‌زنی دبیرستان انرژی هسته‌ای در مشهد اظهار کرد: نخستین مدرسه انرژی هسته‌ای در تهران احداث شده است و امیدواریم با احداث دومین مدرسه انرژی هسته‌ای در مشهد زمینه تحصیل دانش‌آموزان مستعد و توانمند در این مدارس فراهم شود تا برکات آن شامل حال همه دانش‌آموزان توانمند شود.

 

وی با بیان این که براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مدارس انرژی هسته‌ای در سراسر کشور احداث می‌شود، افزود: این دبیرستان قرار است در دو سال و با اعتبارات سازمان انرژی اتمی در مشهد احداث شود که این مدرسه دومین مرکز در کشور است.

 

علی رضا سعدی، معاون پشتیبانی آموزش و پرورش ناحیه 4 مشهد با بیان این که این مرکز نخستین دبیرستان انرژی اتمی پس از تهران در کشور است، گفت: بنا داریم پس از ساخت این مرکز دانش آموزان پسر دوران متوسطه اول و دوم در رشته ریاضی فیزیک را در این دبیرستان ثبت نام کنیم.

 

وی ادامه داد: البته این احتمالی نیز وجود دارد که از رشته علوم تجربی نیز در این دبیرستان، دانش آموزان که در حد تیزهوشان هستند پذیرفته شوند.

 

معاون پشتیبانی آموزش و پرورش ناحیه 4 مشهد از بهره‌برداری این مرکز تا ابتدای سال 95 خبر داد و گفت: برآورد هزینه ساخت این مرکز بر عهده سازمان انرژی اتمی است که براساس تفاهم نامه صورت گرفته میان این سازمان و سازمان آموزش و پرورش خراسان رضوی این مهم به نتیجه برسد.

 

سعدی بیان داشت: این مکان در گذشته به عنوان دبستان دختران آفتاب دایر بوده است؛ امیدواریم نخستین دبیرستان سازمان انرژی اتمی مخصوص پسران در مشهد در زمان مشخص شده به افتتاح برسد و ما بتوانیم از دانش آموزان نخبه و تیزهوش این استان جهت تحصیل در چنین فضایی استفاده کنیم.

 

امضا تفاهم‌نامه احداث دبیرستان انرژی هسته‌ای در مشهد  

براساس این گزارش، تفاهم‌نامه احداث دبیرستان انرژی هسته‌ای در مشهد مقدس فی‌مابین رییس سازمان انرژی اتمی و استانداری و آموزش و پرورش خراسان رضوی به امضا رسید.

 

گفتنی است، اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی بر اساس این تفاهم‌نامه یک قطعه زمین در خیابان هاشمیه مشهد برای احداث این دبیرستان در اختیار سازمان انرژی اتمی قرار می‌دهد./934/پ202/ب4

ارسال نظرات