۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۲۸۱۴۱۳
در مراسم گرامیداشت روز دختر در ارومیه مطرح شد؛

عملکرد ضعیف دولتمردان در مقوله حجاب/ ضرورت حمایت مسؤولان فرهنگی از مؤسسه های فعال در عرصه حجاب

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: در سال های گذشته تجربه ثابت کرد که نهادهای دولتی در خصوص مقابله با جنگ نرم و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف ضعیف عمل کرده و گاهی نیز تبعات منفی درجامعه بر جای گذاشته اند، از این رو ورود موسساتی تخصصی برای مقابله با بدحجابی و ترویج حجاب اسلامی ضروری است.
مراسم گراميداشت روز دختر در مصلاي اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام عباسی، معاون تبلیغ حوزه های علمیه آذربایجان غربی، در مراسم گرامیداشت میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر، اظهار داشت: مراسم گرامیداشت خوش حجاب ها نخستین بار در سال 1387 از سوی موسسه ریحانة النبی اجرا شد و این موسسه تا به امروز در سخت ترین شرایط کار خود را ادامه داده و با اعتقاد قلبی و ایمان به خداوند متعال پیش می رود.

 

 

وی ادامه داد: همه ساله موسسه ریحانة النبی به بیش از چهار هزار خانم خوش حجاب خدمات ارائه می دهد و این موسسه یک مجموعه خودجوش طلبگی است که در امر حفظ حجاب و عفاف موثرترین تلاش ها و برنامه ها را داشته است.

 

 

معاون تبلیغ حوزه های علمیه آذربایجان غربی بر لزوم حمایت مسؤولان فرهنگی کشور از این نهاد غیر دولتی، اما موثر در حفظ امورات فرهنگی و مقابله با جنگ نرم تاکید کرد و افزود: دولتمردان و مسؤولان اگر می خواهند در عرصه حجاب و عفاف کاری کنند، راه حل در دست موسسه ریحانة النبی است.

 

 

وی گفت: در سال های گذشته تجربه ثابت کرد که نهادهای دولتی در خصوص مقابله با جنگ نرم و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف ضعیف عمل کرده و حتی گاهی تاثیر منفی در جامعه بر جای گذاشته اند، بنابراین ورود موسساتی که به طور تخصصی وارد چنین میادینی شوند، ضروری است.

 

 

حجت الاسلام عباسی قلب انسان را محل تاخت و تاز شیاطین عنوان و اضافه کرد: شیاطین همواره در کمین انسانند و به قلب انسان های غافل نفوذ می کنند، از این رو همواره کسانی بوده اند که مسأله بی حجابی را تبلیغ کرده و ترویج دهند، اما در این برهه از زمان شیطان وارد مغز انسان ها شده و عده بسیاری را مسحور خود کرده است و شبکه های اجتماعی و ماهواره ای تبدیل به ابزاری برای تاخت و تاز شیاطین شده اند.

 

 

وی پاک بودن را در این برهه از زمان کار انسان های بزرگ دانست و گفت: به خاطر اینکه به جمع انسان های پاک و مومن وارد شده اید و جزء زنان و دختران محجبه هستید، سجده شکر به جای آورده و به خود افتخار کنید.

 

 

معاون تبلیغ حوزه های علمیه آذربایجان غربی در پایان گفت: دختران و خانم هایی که با موسسه ریحانة النبی همکاری می کنند، به عشق حضرت زهرا(س) چادر به سر کرده و خود را به زیور حجاب زینت می دهند و با این عمل خود راه آن حضرت را تبلیغ و ترویج می کنند.

 

 

گفتنی است، مراسم گرامی داشت به مناسبت میلاد حضرت معصومه، کریمه اهل بیت(ع) که روز دختر نامگذاری شده است از سوی موسسه ریحانة النبی شعبه ارومیه با حضور حجت الاسلام شامی، مدرس حوزه علمیه و مدیر سابق مدرسه علمیه مهدی موعود (عج) قم ظهر امروز در مصلای ارومیه برگزار شد.

 

 

همچنین در این مراسم از تعدادی از اعضای خوش حجاب و تلاش گر موسسه ریحانه النبی(س) شعبه ارومیه تجلیل شد./936/پ202/ب4

ارسال نظرات