۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۲۸۱۴۶۱

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ گرامیداشت سالروز حضور مقام معظم رهبری در روستای زلزله زده ارسباران، نخستین نشست کتابخوان در استان و اجرای طرح «درهای باز» همزمان با هفته دولت از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، 26 مردادماه سالروز حضور مقام معظم رهبری در روستای اورنگ شهرستان اهر در پی وقوع زلزله غمناک 21 مرداد سال 91 شهرستان های اهر،هریس و ورزقان است که برای دلجویی و بازدید از روند کمک رسانی به مردم به مناطق زلزله زده سفر کردند.


بر این اساس سالروز حضور مقام معظم رهبری در روستای اورنگ با حضور با شکوه مردم و جمعی از اعضای ستاد اجرایی نهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران و فرماندار شهرستان اهر و جمعی از مسوولان ادارات گرامی داشته شد.


گفتنی است، در زلزله 6.2 ریشتری 21 مرداد سال 91 شهرستان های اهر، هریس و ورزقان حدود 300 نفر کشته و دو هزار نفر زخمی شدند و بیش از 18 هزار واحد مسکونی و 20 هزار واحد دامی آسیب دید.


نخستین نشست کتابخوان در آذربایجان شرقی برگزار شد


منوچهر جعفری، سرپرست کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی گفت: بیست و پنجمین نشست سراسری کتابخوان و نخستین نشست آذربایجان شرقی با مشارکت کتابداران، نویسندگان، اهالی رسانه و فعالان فرهنگی در تبریز برگزار شد.


کتابخوان، عنوان نشست هایی است که به منظور به اشتراک گذاری کتاب های خوانده شده و با هدف ترویج و تبلیغ مطالعه در قالب معرفی کتاب دوشنبه آخر هر ماه در کتابخانه مرکزی تبریز برگزار می شود.

 

موضوعات نشست کتابخوان در زمینه کتاب های انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، دین، تاریخ، روانشناسی، ادبیات، شعر، قصه و رمان، کودک و نوجوان، سبک زندگی، طب و تغذیه و بهداشت عمومی، خانواده و ازدواج است.


گفتنی است، در این نشست موضوع و محتوای کتاب‌های سرگذشت من، تاریخچه و تحلیل روزنامه های آذربایجان، منتخب المیزان الحکمه، مقالات شمس تبریزی، من نابینا نیستم فقط خوب نمی بینم، مارک دوپلو، لشگر خوبان، رویای من، جنبش مشروطه، تاریخچه خوشبختی، اخلاق همسایه داری و آپارتمان نشینی و کتاب عطر سنبل، عطر کاج تعریف و تشریح شد.


بازدید از موزه‌های آذربایجان‌شرقی برای دختران در هفته کرامت رایگان است


سهیلا امیری، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی با تاکید بر ضرورت توجه به آموزه‌های دینی در تربیت دختران گفت: بازدید از موزه‌های آذربایجان‌شرقی برای دختران در هفته کرامت رایگان است.


وی با بیان این‌که دختران امروز آینده سازان فردا و مادران جامعه اسلامی هستند از این رو باید با رویکردهای دینی و اسلامی تربیت شوند، گفت: خصوصیت بانوی ایرانی پوشیده بودن، در عین ساده بودن است چرا که حجاب یک امر ضروری و سفارش شده دین اسلام است و آموزه‌های اسلامی باید در بین نسل جدید و با روش‌های نوین نهادینه شود.


امیری ادامه داد: حجاب یعنی پوششی که کرامت، عفت و وقار زنان و دختران را تضمین می‌کند و همه باید در شناساندن ویژگی‌های برجسته دختران محجبه و با وقار در جامعه کوشا باشیم، اسلام برای حفظ شخصیت زن، پوشش را برای او واجب کرده است و ما باید خود را مقید به رعایت این مولفه‌ها بدانیم.


طرح «درهای باز»، هفته دولت در آذربایجان شرقی اجرا می‌شود


جواد آهنگری، رییس شورای روابط عمومی‌های آذربایجان شرقی از اجرای طرح «درهای باز» در هفته دولت در آذربایجان شرقی خبر داد و با اشاره به این‌که در برنامه‌های هفته دولت، شهدای کارمند مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: دیدار با خانواده‌های شهدای ادارت باید در اولویت کاری مدیران قرار گیرد.


وی اشاره به شعار امسال هفته دولت، با عنوان «دولت تدبیر و امید-دولت همدل مردم»، افزود: برگزاری متفاوت مراسم این هفته، تقویت پاسخگویی، برجسته سازی عملکرد دولت، ایجاد روحیه امید و نشاط، اجتماعی سازی مراسم‌ها، بهره‌گیری از ظرفیت هنرمندان، نخبگان، تشکل‌های مردم نهاد و استفاده از ظرفیت رسانه‌های استان، از جمله برنامه‌هایی است که در هفته دولت باید مورد توجه قرار گیرد.


آهنگری، از تشکیل کمیته‌های برنامه ریزی و اجرایی برای این هفته در استانداری آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: کمیته‌های سیاسی و تشکل‌ها، بانوان و خانواده، اجتماعی، فرهنگی، رسانه‌ای و امور روستایی از جمله این کمیته‌ها است./935/پ203/ب4

ارسال نظرات