۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۲۸۱۵۰۳
معاون امر به معروف و نهی از منکر کشور مطرح کرد:

لزوم استفاده از الگوی بسیج در اجرای امر به معروف و نهی از منکر

خبرگزاری رسا ـ معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: در رابطه با احیا و اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، بایستی با بهره‌گیری از الگوی بسیج، مشارکت و استفاده از ظرفیت‌های مردمی افزایش یابد.
امر به معروف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، سیدمهدی امینی، معاون تشکل های مردمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، امروز در کارگاه آموزشی این ستاد در خراسان شمالی که به منظور آموزش مسؤولان گروه های طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر این استان برگزار شد، اظهار کرد: با وجود این که فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده اما متأسفانه به این مهم اهمیت لازم داده نمی شود.

 

وی اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی مورد غفلت قرار گرفته و آن گونه که باید و شاید به آن توجه نمی شود در حالی که انتظار می رود کشور و جامعه ما در این زمینه پیشگام و الگو باشد.

 

امینی افزود: در شرایطی که دشمن با استفاده از ابزارهای گوناگون فرهنگی، عقاید و اخلاقیات جامعه اسلامی را تهدید می کند کم توجهی به موضوعی نظیر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

 

وی خاطرنشان کرد: اکنون جنگ ما با استکبار نسبت به گذشته متفاوت شده به گونه ای که امروز دشمن با انواع روش های نرم افزاری ایران اسلامی را مورد هجمه قرار می دهد بنابراین نمی توان گفت دیگر دشمن و جنگی وجود نداشته و نیاز به آمادگی و اقدام پیشگیرانه و بازدارنده نیست.

 

امینی با اشاره به فعالیت شبکه های ماهواره ای برای تأثیرگذاری بر روی جوانان و خانواده های ایرانی، اظهار کرد: یکی از محورهای اصلی تهاجم فرهنگی دشمنان به جامعه اسلامی ایران ماهواره، اینترنت و فضای مجازی و شبکه های فعال در این حوزه هستند.

 

به گفته وی در حالی که در کشوری نظیر انگلستان حتی ایجاد یک کانال تلویزیونی نیز با استفاده از دریافت پول صورت می گیرد اما همین کشورها برنامه های مختلفی را به صورت کاملا رایگان در اختیار مردم ما می گذارند به همین دلیل باید در سوءنیت این کشورها کوچک ترین شکی نداشت.

 

امینی با بیان این که در مقابل این هجمه جدی و آشکار دشمنان، فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر می تواند نقش پیشگیری و بازدارندگی داشته باشد، افزود: در صورت حساسیت و توجه مردم به این فریضه، بسیاری از آسیب های اجتماعی و ناهنجاری های موجود رفع خواهند شد.

 

وی با تأکید بر اینکه گسترش فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه یک ضرورت است، تصریح کرد: در این راستا باید بیش از گذشته از ظرفیت های مردمی و توان گروه های مردم نهاد استفاده شود.

 

امینی ادامه داد: برای گسترش و تأثیرگذاری امر به معروف و نهی از منکر در کشور می بایست ضمن افزایش توجه و اهمیت مسؤولان و متولیان به آن، از ظرفیت های مردمی نیز بیش از میزان فعلی استفاده شده و در این زمینه همانند عملکرد بسیج اقدام کرد.

 

وی با بیان این که نیروی مقاومت بسیج به صورت مردمی تشکیل شد و به همین دلیل نیز در حال حاضر در تمامی نقاط نیرو داشته و با مؤفقیت عمل می کند، تصریح کرد: در رابطه با فریضه امر به معروف و نهی از منکر نیز می بایست از الگوی بسیج استفاده کرد.

 

معاون تشکل های مردمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با تأکید بر این که نباید نسبت به امر به معروف و نهی از منکر بی تفاوت باشیم، افزود: باید به این فریضه نیز همانند سایر فرایض دینی اهمیت داده و نسبت به اجرای آن در جامعه دغدغه داشته باشیم.

 

گفتنی است، کارگاه آموزشی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور امروز در خراسان شمالی با حضور رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی، مسؤولان نهادهای فرهنگی و مذهبی و نیز مسؤولان گروه های طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد./9314/پ202/ح

ارسال نظرات