۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۲
کد خبر: ۲۸۱۵۱۷
معاون دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی:

فعالیت‌های اوقات فراغت کانون های مساجد خراسان رضوی ارزیابی می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی با اشاره به برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های استان، گفت: برنامه‌های یک هزار و500 کانون مسجد استان با هشت تیم نظارت و ارزیابی می شوند.
اوقات فراغت

حجت الاسلام رحیم ولی زاده، معاون دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: نظارت و ارزیابی برنامه های اوقات فراغت کانون های مساجد استان با هشت تیم با هدف رتبه بندی کانون ها در سال جاری انجام می شود.

 

وی افزود: این ارزیابی ها در بخش ساختاری کانون ها، فضای کانون، امکانات، تجهیزات، فعالیت های مدیر کانون، بخش فعالیت های عمومی و اوقات فراغت صورت می‌گیرد.

 

معاون دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی درباره برنامه های اوقات فراغت کانون های مساجد استان گفت: امسال 850 پایگاه اوقات فراغت در کانون های مساجد خراسان رضوی دایر شد که در 200 پایگاه این برنامه ها به صورت ویژه اجرا می شود.

 

وی با بیان این که برنامه های اوقات فراغت کانون های مساجد خراسان رضوی بر مبنای نشاطی و گروهی است، اظهار داشت: همه برنامه های با این اولویت در طرح مشکات 5 پیش‌بینی شده است که بایستی از سوی کانون ها مورد توجه قرار بگیرد.

 

معاون دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی بیان داشت: در حال حاضر 18 هزار نفر در همه مقاطع سنی در برنامه های مختلف آموزشی، فرهنگی و قرآنی کانون‌های مساجد شرکت کرده اند.

 

حجت الاسلام ولی زاده افزود:همه کانون هائی که در اوقات فراغت اعلام حضور کردند بر طبق اولویت اعلامی برنامه ریزی و اجرای برنامه دارند.

 

وی افزود: همه کانون ها در بخش فعالیت های گروهی و تربیتی حضور فعال دارند و  ثبت مستندات اوقات فراغت در کانون الزامی است و برنامه ها باید در هردو بخش برادران و خواهران اجرا شود.

 

 حجت الاسلام ولی زاده درادامه بیان ویژگی های پایگاه های اوقات فراغت اظهار کرد:  کانون ها در اجرای همه برنامه ها به ویژه برنامه های اوقات فراغت از تمام ظرفیت های منطقه ای و محلی استفاده می کنند ودر برنامه های اوقات فراغت استفاده از توانمندی های اعضاء کانون مورد تاکید است.

 

وی با بیان این که توجه به مسائل دینی و فرائض و نماز اول وقت و ترویج عملی ارزش ها در برنامه های اوقات فراغت ضروری است، بیان داشت: کانون ها بایستی در طول اجرای برنامه ها، ظرفیت های فرهنگی و علمی و اجتماعی و اقتصادی منطقه تحت پوشش را شناسائی و ثبت وساماندهی نماید واز طرفی آراستگی ظاهر و رعایت آداب اجتماعی و اخلاقی از سوی مجریان برنامه، امری اجتناب ناپذیر است.

 

حجت الاسلام ولی زاده با بیان این که درسال 94 برنامه جامع مشکات پنج اعلام شد، افزود: برنامه مشکات روند اجرائی برنامه ای حوزه فرهنگی و هنری کانون های فرهنگی و هنری مساجد است که باید همه کانون ها در آن مشارکت داشته باشند.

 

وی با بیان این که برنامه های ترویجی در بخش قرآن و معارف برای همه کانون ها الزامی است،بیان داشت: روند کلی اجرائی برنامه سال 94،گروه محور و با رویکرد تربیتی خواهد بود وحمایت از کانون ها با توجه به عملکرد و فعالیت های ابلاغی و ابتکاری وارسال مستندات در زمان مقرر انجام می شود.

 

 معاون دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی درباره دیگر برنامه های اوقات فراغت استان گفت: امسال بیش از40 مبلغ به شهرستان ها برای آموزش مسائل اخلاقی و احکام وارتقاء سطح برنامه های اوقات فراغت کانون های مساجد استان اعزام شدند./934/ت302/ح

ارسال نظرات