۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۲۸۱۵۴۴
با حضور حافظان و فعالان قرآن کریم؛

همایش طرح ملی قرآنی 1449 در شهرری برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش طرح ملی قرآنی 1449 با حضور 2 هزار حافظ قرآن کریم و با هدف تجلیل و تقدیر از فعالان و حافظان قرآنی در مصلی بزرگ شهرری برگزار شد.
قرآن کريم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش بزرگ طرح ملی 1449 شامگاه سه‌شنبه 27 مرداد با حضور 2 هزار حافظ قرآن کریم و با هدف تجلیل و تقدیر از فعالان و حافظان قرآنی، در سنین مختلف به همراه خانواده‌های آنها در مصلی بزرگ شهرری برگزار شد.

 

گفتنی است، طرح ملی و فراگیر « قرآن، کتاب زندگی 1449» با محوریت سوره «یس» در طول تابستان از 23 خردادماه سال جاری با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و اشنایی بیشتر خانواده‌ها و افراد با فضایل، مفاهیم و مضامین این سوره مبارکه و با مشارک رادیو قرآن و شبکه قرآن و معارف سیما آغاز شده و تا 19 شهریور ادامه دارد.

 

شایان ذکر است، در این همایش از کسانی که سوره یس را حفظ کرده بودند با تقدیم هدایا از طرف مسئولان شهرری از جمله لاله افتخاری نماینده مجلس، حجت‌الاسلام صادقی‌کیا رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرری و منصور کتانباف شهردار منطقه 20 تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

 

در این همایش حجت‌الاسلام محمد رضا کرباسی، مدیر جامعه علمیه امیرالمومنین(ع) ضمن تبریک دهه کرامت و با اشاره به آیه 66 سوره یس گفت: این آیه قرآن عظمت و قدرت خداوند را بیان می‌کند درحقیقت خداوند در این آیه به کافران هشدا داده است.

 

وی افزود: خداوند به کافران می فرماید که اگر بر کفر خود اصرار داشته باشند بینایی آنها را می‌گیرد، خداوند نعمت‌های خود را برای استفاده درست توسط انسان آفریده است اگر او ناسپاسی و نافرمانی کند نعمت‌های خود از جمله بینایی را از انسان می‌گیرد.

 

در ادامه حجت‌الاسلام صادقی‌کیا گفت: شهرری به برکت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) شهری مذهبی و قرآنی است که دارای 240 موسسه قرآنی است.

 

وی با اشاره به حضور مؤسسات و خانه‌های قرآنی در حفظ سوره یس افزود: حضور دو هزار نفر در حفظ قرآن کریم نشان از اهمیت قرآن کریم در زندگی مردم شهرری دارد.

 

همچنین در پایان این طرح به افراد شرکت‌کننده در حفظ سوره یس جوایز ارزنده‌ای از جمله 3 هزار کمک هزینه سفر به اماکن زیارتی اهدا خواهد شد./807/پ202/ح

ارسال نظرات