۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۲۸۱۵۴۹
با حضور آیت الله خاتمی؛

مراسم اختتامیه دوره اختبار و تثبیت حوزه علمیه شهرکرد برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با اشاره به برگزاری دوره اختبار و تثبیت ویژه طلاب جدید الورود این استان در حوزه علمیه امامیه شهرکرد، گفت: مراسم اختتامیه این دوره 30 مردادماه با حضور آیت الله سیداحمد خاتمی برگزار می شود.
آيت الله سيد احمد خاتمي

حجت الاسلام سیدمحمد احمدی، مدیر استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به برگزاری دوره اختبار و تثبیت ویژه طلاب جدید الورود این استان در حوزه علمیه امامیه شهرکرد، گفت: این دوره آموزشی با حضور 100 طلبه جدید الورود به حوزه های علمیه این استان در حال برگزاری است.

 

 

وی با اشاره به این که مراسم افتتاحیه این دوره در 21 مردادماه، با حضور نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و به میزبانی حوزه علمیه شهرکرد برگزار شد، افزود: انشاءالله مراسم اختتامیه این دوره نیز 30 مردادماه با حضور آیت الله سیداحمد خاتمی در همان مکان برگزار می شود.

 

 

حجت الاسلام احمدی، آشنایی طلاب با اهداف و رسالت های روحانیت، سختی ها و مشکلات فرا روی آن ها را از اهداف برگزاری این چنین دوره هایی برشمرد و اظهار داشت: در دوره اختبار و تثبیت، نمای کاملی از مسیر آینده برای طلاب ترسیم می شود و این جا است که تصمیم درست آن ها می تواند در موفقیت و یا ناکامی آن ها در آینده نقش مؤثری داشته باشد.

 

 

امام جمعه فرخشهر با تأکید بر این که دوره اختبار و تثبیت یک دوره آزمایشی است، گفت: در این دوره هم حوزه طلاب را مورد آزمایش قرار می دهد و هم طلاب نیز با قرار گرفتن در مسیر طلبگی و آشنایی کامل آن ها با شرایط، بهتر می توانند راه درست را انتخاب کنند.

 

 

مدیر استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری، استفاده از اساتید برجسته کشوری در این دوره را از نقاط قوت آن دانست و ابراز داشت: خوشبختانه توانستیم در قالب طرح تقویت مبانی اعتقادی که همه ساله با همت امام جمعه شهرکرد در استان برگزار می شود، از حضور حجج الاسلام ربانی گلپایگانی، عرفان و حاج علی اکبری بهره مند شویم.

 

 

این مقام مسؤول همچنین به حضور حجت الاسلام قائمی، از نویسندگان به نام کشوری در این دوره اشاره کرد و گفت: همچنین توانستیم از حضور یک مشاور و یک استاد اخلاق اعزام شده از معاونت تهذیب حوزه های علمیه قم استفاده کنیم.

 

 

حجت الاسلام احمدی تصریح کرد: یکی از برنامه های در حال برگزاری در دوره اختبار طلاب جدیدالورود حوزه های علمیه این استان، دوره  آموزشی قرآن کریم است که طلاب در این دوره زمانی، تنها به آموزش و قرائت قرآن مشغول می ‌شوند و در پایان نیز آزمون هایی به منظور آگاهی از سطح یادگیری آن ها به عمل می آید که در تثبیت حضور آن ها در حوزه علمیه تأثیرگذار است./9457/ت302/ب4

ارسال نظرات