۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۵
کد خبر: ۲۸۱۵۵۸
مدیر مدرسه علمیه خواهران شهرضا مطرح کرد؛

ضرورت اتخاذ سیاست های آموزشی جهت تسهیل تحصیل طلاب خواهر/ رشد قابل توجه علمی خواهران طلبه

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران شهرضا ضمن مطلوب ارزیابی کردن رشد علمی طلاب خواهر، گفت: گواه این مدعا تعداد قابل توجه شرکت کنند گان طلاب خواهر در جشنواره علامه حلی و مقالات برتر آنهاست که همه ساله در حال فزایش است.
حوزه علميه خواهران

اکرم السادات قریشی، مدیر حوزه علمیه خواهران شهرضا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، یکی ازمشکلات عمده در حوزه­های خواهران را محدودیت آنها در امر تحصیل دانست و افزود: از آنجا که اصلی ترین و مهم ترین وظیفه هر زن خوب شوهرداری و تربیت فرزندان شایسته است هنگام تداخل امر مهم با مهمتر، زن باید امور را به گونه ای تدبیر کند که در انجام امر مهم، مهم تر دچار آسیب نشود.

 

 

وی در ادامه تصریح کرد: تحصیل در خارج از منزل قطعاً به زندگی خانوادگی طلاب آسیب وارد می کند و در بسیاری از موارد موجب توقف تحصیل آنها می­شود.

 

 

مدیر حوزه علمیه خواهران شهرضا تأکید کرد: نیروهای مستعد وتوانمندی در میان طلاب خواهر هستند که اگر بتوانند همزمان با خانه داری، به تحصیل علوم حوزوی ادامه دهند، در رشد علمی، دینی و فرهنگی جامعه تأثیر به ­سزایی خواهد داشت.

 

 

قریشی گفت: برای رفع این مشکل ایجاد امکان تحصیلات غیرحضوری و نیمه حضوری به صورت گسترده و با کیفیت مطلوب گام موثری در تسهیل تحصیل طلاب خواهر خواهد بود. 

 

 

مدیر حوزه علمیه خواهران شهرضا ضمن مطلوب ارزیابی کردن رشد علمی طلاب خواهر اظهار کرد: گواه این مدعا تعداد قابل توجه شرکت کنند گان طلاب خواهر در جشنواره علامه حلی و مقالات برتر آنهاست که همه ساله در حال فزایش است.

 

 

قریشی همچنین نقش طلاب خواهر در اعتلای علمی جامعه را مؤثر و چشمگیر عنوان کرد و افزود: در این رابطه باید گفت با توجه به نفوذ فرهنگ بیگانه در خانواده ها، وجود حتی یک خواهر طلبه در هر خانواده می تواند، به مصونیت در مقابل این آسیب ها کمک کند و کمترین تأثیر آن این است که یک طلبه حداقل می تواند در تربیت صحیح دینی ومذهبی و حفظ یک خانواده نقش مؤثری داشته باشد.

 

 

وی مواردی چون صلب پدر، رحم و دامان مادر، محیط خانواده، جامعه و آموزش را از عوامل مؤثر در تربیت دینی فرزندان دانست و تأکید کرد: از میان این موارد چهار مورد آن به خانواده مربوط می شود و این نشان می دهد که خانواده در تعلیم و تربیت دینی مهم ترین و اساسی ترین نقش را دارد.

 

 

مدیر حوزه علمیه خواهران شهرضا عنوان کرد: خانواده لازم است با فراهم کردن زمینه مناسب، خود به الگوی عملی رفتار دینی برای فرزندان تبدیل شود و تعالیم دینی را چنان در فرزندان نهادینه و تبیت نمایند که هیچ  آموزش منفی از بیرون خانواده نتواند این باورها را دچار سستی و تزلزل کند.

 

 

قریشی تصریح کرد: به نظر من مهم ترین آسیب این است که متولیان امر تعلیم و تربیت، نتوانند به زبان روز و متناسب با نیاز مخاطبان خود به ویژه نسل نوجوان و جوان صحبت و با آنها ارتباط برقرار کنند.

 

 

وی با اشاره به حدیث امام صادق(ع) که می فرمایند «کسی که زمان خود را بشناسد، اشتباهات بر او هجوم نمی آورد» تربیت دینی را پروسه ای زمان بر و طولانی دانست و گفت: تربیت یک فرزند بر اساس معیار های دینی اختصاص به زمان ومکان خاصی ندارد از قبل از تولد شروع و تا زمان مرگ ادامه دارد./868/ت302/ب4

ارسال نظرات