۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴
کد خبر: ۲۸۱۵۷۶
نماینده بجنورد در مجلس:

چارچوب ترسیمی از سوی رهبری راه نفوذ آمریکا به ایران را می بندد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با بیان این که آمریکا از طرق مختلف به دنبال نفوذ در ایران است، افزود: داشتن رابطه تنها در چهارچوب ترسیمی از سوی رهبری، راه نفوذ آمریکا به ایران را می بندد.
قاسم جعفري نماينده مردم خراسان شمالي در مجلس شوراي اسلامي

قاسم جعفری، نماینده مردم شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار علما، صاحب نظران و میهمانان اجلاس مجمع جهانی اهل بیت(ع) و اجلاس اتحادیه رادیو تلویزیون های اسلامی، اظهار کرد: آمریکا بعد از دست یابی به توافق هسته ای با ایران، با سوء استفاده از نتایج این توافق به دنبال اجرای برنامه ها و طرح های استکباری خود در کشور است.

 

وی با بیان این که دولتمردان و تئوریسین های آمریکایی قصد دارند زمینه های نفوذ سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی خود را در ایران فراهم کنند، افزود: آمریکایی ها با استفاده از راه ها و زمینه های مختلفی از جمله گردشگری، اقتصادی، مسائل حقوق بشری، جریانات سیاسی و غیره به دنبال نفوذ در ایران اسلامی هستند.

 

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسؤولان آمریکایی می خواهند با انجام سفرهای متعدد در پوشش های مختلف تابوی مذاکره با ایران را شکسته، قبح آن را بردارند و در نتیجه ارتباط با ایران را به بهانه های گوناگون افزایش دهند تا از این طریق برای نفوذ به داخل ایران منفذی به دست بیاورند.

 

جعفری خاطرنشان کرد: این در حالی است که به طور کلی داشتن رابطه و یا عدم رابطه ایران با دولت آمریکا معیارهای خاص خود را داشته و رهبر معظم انقلاب نیز در این زمینه چندین بار روشنگری کرده اند بنابراین نباید دست یابی به توافق هسته ای را آغازگر رابطه ایران با آمریکا دانست.

 

وی افزود: برخی از تحلیلگران ذوق زده، می گویند نفس شکسته شدن تابوی مذاکره با آمریکا از اصل مذاکرات هسته ای و دست یابی به توافق در این زمینه مهم تر است در حالی که این مذاکرات با اجازه رهبری به صورت محدود و تنها در زمینه هسته ای صورت گرفته است.

 

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای جلوگیری از نفوذ آمریکا به داخل ایران می بایست ارتباطات ما با آنها تنها در چارچوب ترسیمی از سوی رهبر معظم انقلاب که شامل عزت، حکمت و مصلحت است، باشد در غیر این صورت متضرر می شویم.

 

به گفته جعفری برای بستن راه نفوذ آمریکا به ایران در زمینه های گوناگون می بایست با ولایت مداری واقعی و استماع عملی فرمایشات رهبر معظم انقلاب، در مسیر اصولی تعیین شده از سوی معظم له حرکت کرد.

 

وی اضافه کرد: شماری از افراد در داخل کشور با استفاده از هجمه رسانه ای می خواهند این موضوع را به جامعه القا کنند که راه نجات و رفع مشکلات موجود در کشور در برقراری رابطه با آمریکا است و در این زمینه نیز با طرح مسائل اقتصادی، رفت و آمدهای بی ثمر هیأت های تجاری را به نمایش رسانه ای بدل کرده اند تا به خیال خود آمریکا را منجی شرایط نامناسب اقتصادی کشور قلمداد کنند در حالی که چهره آمریکا برای تمام مردم دنیا آشکار بوده و نمی تواند با این اقدامات خود را دلسوز و منجی مردم نشان دهد.

 

جعفری با بیان این که متأسفانه دولت نیز در دو سال گذشته تا حد زیادی تحت الشعاع موضوع هسته ای و نتیجه مذاکرات قرار گرفته بود، خاطرنشان کرد: با وجود این، اکنون خود مردم به این نتیجه رسیده اند که توافق هسته ای اخیر حداقل تاکنون اثر اقتصادی نداشته اگر چه این نتیجه حس ناامیدی را به جامعه تزریق خواهد کرد.

 

این دانش آموخته حوزه علمیه قم در خاتمه با اشاره به نفوذ فرهنگی آمریکا به داخل ایران، تصریح کرد: متأسفانه برخی آن چنان مردم را به مسائل و گرفتاری های اقتصادی مشغول کرده اند که از دغدغه های دینی و فرهنگی فاصله گرفته اند و این آسیب به مراتب بزرگ تری از وضعیت اقتصادی است./9314/ت302/ج

 

ارسال نظرات