۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۲۸۱۶۲۸
امام جمعه موقت تهران:

طلبگی مصونیت نیست، مسؤولیت است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: طلبگی مصونیت نیست بلکه مسؤولیت است، اگر در آن بندگی باشد که ازدیاد نور است و گرنه اگر اساس طلبگی چیز دیگری باشد، نابود شدنی است.
حجت الاسلام والمسلمين كاظم صديقي امام جمعه وقت تهران دوره ميثا حجت الاسلام والمسلمين كاظم صديقي امام جمعه وقت تهران دوره ميثا حجت الاسلام والمسلمين كاظم صديقي امام جمعه وقت تهران دوره ميثا حجت الاسلام والمسلمين كاظم صديقي امام جمعه وقت تهران دوره ميثا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، امروز در مراسم افتتاحیه دوره میثاق طلبگی حوزه های علمیه تهران در مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) شهرستان پاکدشت با بیان اینکه طلاب افسران جنگ نرم هستند، گفت: آرم اسلام ولایت است، اسلام بدون ولایت نشانه و واقعیتی ندارد.

 

وی افزود: کشور ما زمینه ساز ظهور است، پس در چنین فضایی جوانان فصل جدیدی از زندگی خود را شروع می‌‌کنند.

 

این استاد حوزه ادامه داد: طلاب جدید الورود برای معامله با خدا و حجت مطلقش و با هدف تحقق حکومتی جهانی برای نجات جهان قدم در بازار دیگری می گذارند و به فریاد "هل من ناصر ینصرنی" مولایشان لبیک می گویند و خود را برای خدمت به او آماده می سازند.

 

وی خطاب به طلاب جدیدالورود حوزه های علمیه تهران گفت: تا طلبه ای انگیزه و عزم خدمت به مولای خود را نداشته باشد طلبه موفق نخواهد بود.

 

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: امروز شاید نجات ما در همین طلبگی باشد، شاید داروی همه عمر ما در همین حوزه نصیب ما شود، خدا نکند که طلبه ای ظالم شود که حوزه و طلبگی هم بر خسران آن اضافه می شود.

 

وی با اشاره به دوران طلبگی بیان کرد: طلبگی مصونیت نیست بلکه مسؤولیت است، اگر بندگی باشد که ازدیاد نور است و گرنه اگر اساس طلبگی چیز دیگری باشد، نابود شدنی است مانند کسی که طلبه باشد و فتنه گر شود که اگر غفلت در کار باشد، حوزه محل خطرناکی است و می تواند آدم را به قعر جهنم بکشاند چون نفس خطرناک و شیطان دائما در کمین است.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: با توجه به آیه آخر سوره طلاق کتاب مجموعه عالم نوشته خداست و حاصل خواندن آن "پی بردن به قدرت خدا" و "عالمه‌ علم خدا شدن" است، که هدف از طلبگی هم چیزی جز این نیست.

 

وی خاطر نشان کرد: گاهی پدر به فرزندش می گوید هرچه دارم می دهم تا درس بخوانی؛ اما خدای متعال مهربانتر از همه است و بدون هیچ شرطی عالم را در اختیار انسان قرار داده است.

 

امام جمعه موقت تهران ابراز کرد: قدرت الهی، ایمان، اعتقاد و اذعان به علم پروردگار انسان را به کمال می رساند.

 

وی اظهار کرد: خداوند بر همه چیز مطلع و آگاه است و انسان بدون توجه به حضرت حق در انجام امور، مسیر ضلالت را می پیماید چون ظرفیت وجود انسان رسیدن به لایتناهی است.

 

امام جمعه موقت تهران افزود: رعایت حلال و حرام، کلید ورود انسان به وادی نور است و خداوند با مرکب نور، انسان را به پرواز در می آورد.

 

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه شناخت امام و پیامبر شناخت جبهه های خداست؛ با توصیه به طلاب تصریح کرد: اگر ایمان و تقوا داشته باشید، با امام حسن و امام حسین(ع) به عنوان الگوی جوانان بهشتی محشور خواهید شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی بیان کرد: فقه در اخلاق جزء امور مغفور و مهجور در حوزه های علمیه است که بایستی برای آن اهتمام جدی صورت گیرد.

 

وی خطاب به طلبه های جوان گفت: شما در پادگان امام زمان(عج) آموزش می بینید و فرزندان روحانی حضرت فاطمه زهرا(س) هستید که این رسالت و وظیفه شما را بسیار سخت کرده است.

 

وی عنوان کرد: در کمین حوزه ها گرگ های سیاسی و فرهنگی وجود دارد و باید مراقب بود تا مبتلا به ضایعات عمری، سکولاریسم، تحجر، دنیاپرستی و بوالهوسی نشوید.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی اضافه کرد: فقه اکبر و تفقّه همان فهم دقیق معارف دینى است اما فقه اصغر، علم به احکام است. 

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: طلبگی یعنی عدم گرایش به تجملات و زرق و برق دنیا چون تجمل گرایی سبب تباهی معنویت، پژمرده شدن نهال دانش و سستی در بنیان های معنوی خواهد شد./804/پ202/ب4

ارسال نظرات