۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۲۸۱۶۳۳

آغاز ترم تابستانی حوزه های علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مسعودی نیا، از آغاز ترم تابستانی حوزه های علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی خبر داد.
حجت الاسلام مختار مسعودنيا، مدير استاني حوزه علميه خواهران آذربايجان‌شرقي

حجت الاسلام مسعودی نیا، مدیر حوزه های علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، از آغاز ترم تابستانی حوزه های علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: ترم تابستانی حوزه های علمیه خواهران از روز یک شنبه اول شهریور ماه آغاز می شود.

 

وی با اشاره به شرکت کنندگان در این ترم، افزود: اغلب طلاب خواهر که دارای نواقصی سال قبل هستند در این ترم حضور خواهند داشت تا با گذراندن این دوره بتوانند نواقصی موجود در دروس سال قبل تحصیلی را تکمیل کنند.

 

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان ادامه داد: این ترم در حقیقت به صورت غیر حضوری برای طلاب خواهر برگزار خواهد شد و کلاس هایی که در طول ترم برگزار می شود بیشتر با رویکر اشکال زدایی برای طلاب خواهر برنامه ریزی شده است.

 

وی با اشاره به نظام آموزشی حوزه های علمیه خواهران بیان داشت: خواهران طلبه در طول ترم تابستانی تنها می توانند در کلاس های 6 واحد درسی شرکت کرده و به این تعداد دروس تحصیلی خود را بگذرانند.

 

حجت الاسلام مسعودی‌نیا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعداد پذیرفته شدگان حوزه های علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی، گفت: تعداد 350 نفر از خواهران در سطح دو برای سال تحصیلی در کلاس های دروس حوزوی حضور خواهند داشت.

 

وی با اشاره به شرکت کنندگان در آزمون کتبی ورودی حوزه های علمیه خواهران در تبریز، ادامه داد: در شهر تبریز حدود 180 نفر در سطح دوم که در آزمون کتبی از شهر تبریز شرکت داشتند، قبول شده اند، از میان این تعداد بعد از دوره مصاحبه، 70 نفر از آنها برای تشکیل دو کلاس پذیرش خواهند شد.
 
مدیر حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی با اشاره به آمار پذیرش شدگان سطح سه حوزه های علمیه خواهران، ابراز داشت: در سطح سه نیز  125 نفر قبولی از میان متقاضیان خواهر تحصیل در مدارس علمیه خواهران داشته ایم که در دو رشته فقه و اصول و رشته تفسیر قرآن بعد از پذیرش مشغول به تحصیل خواهند شد./854/ت302/ب4

ارسال نظرات