۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۲۸۱۶۴۹
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

جشن های میلاد امام رضا در 200 نقطه از دنیا برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به همدلی و اتحاد 31 دستگاه دولتی برای برگزاری جشن های میلاد امام رضا(ع) گفت: برای کشور یک افتخار است که در سال همدلی و همزبانی 31 دستگاه دولتی برای برگزاری جشن های میلاد رضوی در داخل کشور همزمان با 200 نقطه از دنیا، با هم متحد شده اند.
حجت الاسلام سليماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت‌الاسلام ارباب سلیمانی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور امروز در نشست خبری بعد از همایش آموزه های رضوی در زنجان، با اشاره به آیات قرآن کریم، مزد رسالت پیامبر (ص) را مودت اهل بیت ایشان عنوان کرد و گفت: همه انبیاء الهی می فرمایند که ای مردم ما از شما مزد رسالت خود را نمی خواهیم بلکه مزد رسالت ما نزد خداوند است.

 

وی در ادامه اظهار داشت: اما پیامبر اکرم (ص) بر خلاف گفته انبیاء الهی دیگر می فرماید ای مردم من از شما مزد رسالتم را می خواهم و آن هم مودت و محبت اهل بیت من است؛ و این تغییر لحن سخن کمی امر را جذاب تر می کند که ماجرا از چه قرار است.

 

این مقام مسؤول در ادامه مودت بدون محبت را بی ارزش دانست و افزود: دوستی اهل بیت (ع) بدون معرفت حق آنها به هیچ دردی نمی خورد؛ از این رو محصول مودت می شود معرفت و محصول معرفت نیز می شود اطاعت خداوند متعال که یکی از خواسته های اصلی اهل بیت (ع) بود.

 

حجت الاسلام سلیمانی در ادامه با اشاره به چگونگی تصویب نام گذاری این 10 روز به عنوان دهه کرامت خاطر نشان کرد: در سال 87 پیشنهادهایی مطرح شد مبنی بر این که چون بین میلاد حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) 10 روز فاصله وجود دارد، این 10 روز را دهه کرامت نام گذاری کنیم که در ابتدا مقاومت هایی صورت گرفت اما در سفر مقام معظم رهبری به قم وقتی ایشان این دهه را با عنوان دهه کرامت یاد کردند، راه برای تصویب و نام گذاری این دهه هموار شد.

 

وی در ادامه با اشاره به روز تجلیل از مقام امامزادگان گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی پس از کش و قوس هایی بالاخره تصویب کرد تا 6 ذی القعده با توجه به حضور بیش از 8 هزار امامزاده در کشور، به عنوان روز تجلیل از امامزادگان نام گذاری شود.

 

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به ظرفیت بالای کانون های فرهنگی مساجد کشور تصریح کرد: امروز بیش از 20 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در کشور وجود دارد که یک فرصت و ظرفیت بسیار بالایی است که می طلبد همه دستگاه ها در این کانون ها فعال باشند که به دستور جناب وزیر ارشاد در این کانون ها همه رؤسای دستگاه های فرهنگی اجتماعی عضو شدند.

 

وی در ادامه افزود: پس از عضویت رؤسای دستگاه ها و ارگان های فرهنگی اجتماعی در کانون فرهنگی هنری مساجد، با تشکیل ستاد عالی کانون های فرهنگی مساجد، همه دستگاه ها هم قسم شدند که در جشن های دهه کرامت حضور پر رنگ تری داشته باشند که البته این به معنای حضور کم رنگ مردم در این جشن ها نیست.

 

حجت الاسلام سلیمانی در ادامه با اشاره به حضور 31 دستگاه دولتی برای برگزاری جشن های دهه کرامت اظهار داشت: این برای کشور ما یک افتخار است که در سال همدلی و همزبانی 31 دستگاه دولتی با هم همدل و همزبان شده اند تا جشن های دهه کرامت را به خوبی برگزار کنند که با توجه به اطلاعات رسیده در 200 نقطه از دنیا جشن های میلاد امام رضا (ع) برگزار می شود.

 

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به ضرورت مقابله نرم با جریان های تکفیری فعال در منطقه تأکید کرد: امروز جریان های تکفیری در منطقه فعال بوده و تنها هدف شان نشان دادن چهره ای خشونت آمیز از اسلام و تشیع است که قطعا حقیقت امر چیز دیگری است و ما باید با برنامه ریزی های حساب شده به مقابله با آنها برخیزیم.

 

وی در ادامه با اشاره به نقش یک طلبه ایرانی در نام گذاری روز جهانی مسجد گفت: امسال دهه کرامت در روز 6 ذی القعده تقارن پیدا کرده است با روز جهانی مسجد که در این روز یک یهودی متعصب مسجد الاقصی را به آتش کشید که در همین راستا و بر اساس پیشنهاد یک طلبه ایرانی، سازمان کنفرانس اسلامی این روز را به عنوان روز جهانی مسجد نام گذاری کرد.

 

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به فعالیت 10 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در روستاهای کشور خاطر نشان کرد: حدود 10 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در روستاهای کشور تشکیل شده است که نیازی بود بسیار ضروری؛ چرا که ما به روستاها اینترنت و تلفن و امکانات دیگر برده بودیم اما جای خالی این کانون ها احساس می شد که با یک برنامه مدوّن فرهنگی در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن که تا روستاها نیز کشیده شده است، مقابله کند.

 

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در پایان با اشاره به تحلیل رادیو آمریکا از موانع بروز خواسته های فرهنگی آنها در ایران گفت: رادیو آمریکا طبق تحلیلی می گوید که در ایران سه مانع وجود دارد که نمی گذارد ما به خواسته های خود برسیم اولین مانع روحانیت است که به صورت سلسله وار به هم متصل اند، مانع دوم بسیج فعال در مساجد و مدارس و دانشگاه ها است و سومین مانع هم پدیده جدید کانون های فرهنگی هنری مساجد است که جایگاه خوبی پیدا کرده و فعالیت های خوبی نیز انجام داده است./949/پ202/ح

ارسال نظرات