۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۲۸۱۶۸۸
معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف استان اصفهان:

ثبت نام مسایقات قرآن کریم اداره اوقاف تا 14 مهر تمدید شد

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: با توجه به استقبال بی نظیر علاقه مندان به قرآن کریم، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، ثبت نام در سی و هشمتین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم را تا 14 مهرماه تمدید کرد.
برگزاري سي و هفتمين دوره مسابقات قرآني در بيرجند

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حسن امیری معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: با توجه به استقبال بی نظیر علاقه مندان به قرآن کریم اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان جهت شرکت مردم مؤمن و خداجو زمان ثبت نام در سی و هشمتین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم را تا 14 مهرماه تمدید کرد.

 

وی در ادامه تصریح کرد: مرحله اول سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم به صورت هماهنگ در شهرستان ها برگزار می شود و پس از مشخص شدن نفرات برتر و برگزیده مسابقات در سطح استان و سپس در سطح کشور برگزار می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه افزود: این دوره از مسابقات قرآن کریم در رشته های حفظ پنج جزء قرآن کریم، حفظ 10 جزء قرآن کریم، حفظ 20 جزء قرآن کریم، حفظ کل قرآن کریم، قرائت قرآن کریم، ترتیل و تحقیق قرآن کریم و مفاهیم سوره انفال و توبه قرآن کریم برگزار می شود.

حجت الاسلام امیری در ادامه با بیان این که این مسابقات ویژه بزرگسالان بالاتر از 18 سال و برای خواهران و برادران می باشد،گفت:علاقمندان می توانند در سراسر استان اصفهان به ادارات اوقاف و امور خیریه و یا در صورت تمایل به سایت اداره کل اوقاف و امور خیریه مراجعه و جهت شرکت در این دوره از مسابقات تا 14 مهر ماه ثبت نام نمایند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه عنوان کرد: ثبت نام در این دوره از مسابقات از 5 مرداد ماه آغاز شده است و تا کنون نیز استقبال خوبی از این دوره از مسابقات شده است، این مسابقات در 25 شهرستان استان اصفهان برگزار می شود.

حجت الاسلام امیری در ادامه خاطر نشان کرد: همچنین ستاد برگزاری این دوره از مسابقات در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با حضور معاونان و مسؤولان ستادی این اداره تشکیل شده است تا بر روند برگزاری این مسابقات نظارت داشته باشد و همچنین ستادهای اجرایی این دوره از مسابقات نیز در ادارت اوقاف و امور خیریه شهرستان ها نیز با مدیریت رؤسای ادارات و مشارکت دیگر ادارات نیز تشکیل شده است.

وی در ادامه افزود: در راستای بالا بردن سطح کیفی و کمی این دوره از مسابقات ادارات اوقاف و امور خیریه در شهرستان ها توانسته اند تعامل خوبی با موسسات قرآنی و اداراتی همچون آموزش و پرورش، سپاه پاسداران، پایگاه های بسیج، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر نهادها و ادارات برقرار نمایند و از ظرفیت های این ادارات نیز بهره بگیرند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه اظهار داشت: هدف از برگزاری این مسابقات ایجاد انگیزه و رقابت بین قرآن آموزان می باشد تا با بالا بردن سطح کیفی قاریان و حافظان قرآن کریم زمینه را برای گسترش فرهنگ قرآن کریم فراهم کنیم.

 

حجت الاسلام امیری تأکید کرد: از دیگر اهداف این مسابقات این است که بتوانیم انگیزه ایجاد کنیم تا تعداد بیشتری به آموزش و فراگیری این کتاب الهی روی بیاورند و همچنین این گونه رویداد ها در راستای پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب در جهت تربیت ده میلیون نفر حافظ قرآن کریم برگزار می شود./939/د101/ب4

ارسال نظرات