۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۲۸۱۷۰۰

چند خبر کوتاه از هرمزگان

خبرگزاری رسا ـ برگزاری نمایشگاه آثار هنرمندان کیش به مناسبت دهه کرامت، برگزاری مراسم جشن روز میلاد کریمه اهل بیت(ع) در بندرعباس و جشن بزرگ دختران آسمانی در رودان از جمله برنامه های دهه کرامت در استان هرمزگان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، رضا اردلان، رییس فرهنگسرای سنایی کیش با بیان این که جمعی از هنرمندان و کار آفرینان کیش آثار هنری خود را در نمایشگاهی که به مناسبت دهه کرامت برگزار می شود به مدت یک هفته به نمایش می گذارند گفت: این رویداد فرهنگی و هنری به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت و در دو بخش کودک و نوجوان و آثار هنری هنرمندان و کارآفرینان از 29مرداد تا چهارم شهریور در پارک مینا برگزار می شود.


وی افزود : دربخش کارگاه های فرهنگی و هنری ویژه بخش کودکان، 11 عنوان کارگاه در زمینه رنگ ، مجسمه سازی با سیم ، مینا کاری ، گلیم بافی ، کاردستی با مواد بازیافتی ، نقاشی ، غرفه بازی و سرگرمی ،خوش نویسی ، کاردستی با مقوا ، سفال و تصویر سازی با داستان برگزار میشود که کودکان از آموزش های لازم بهره مند خواهند شد .


رییس فرهنگسرای سنایی کیش بیان داشت: در بخش ارائه آثار ،هنرمندان و کار آفرینان آثار خود را به معرض نمایش و فروش می گذارند.


وی ادامه داد: جُنگ شبانه ای نیز در این هفته ویژه کودک و نوجوان با حضور هنرمندان برگزار خواهد شد.


نمایشگاه و جُنگ دهه کرامت از پنجشنبه 29مرداد تا چهارم شهریوراز ساعت 19:30 تا 22:30 در پارک مینا برگزار می شود.

 

دهه کرامت فرصتی برای گسترش سبک زندگی اسلامی است
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان گفت: دهه کرامت فرصتی مناسب برای نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی در جامعه است.

 

مرتضی محمودزاده سه شنبه شب در مراسم جشن ولادت حضرت معصومه (س) گفت: در حقیقت دهه کرامت دهه ترویج معارف اهل بیت (ع) در جامعه به ویژه در میان نسل جوان است که باید از آن بهره کافی را برد.


وی با بیان اینکه دشمن به دنبال بی هویت کردن جوانان این مرز و بوم است، افزود: همه باید تمام توان خود را برای اشاعه فرهنگ منور رضوی و آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان با این فرهنگ به کارگیرند.


در این مراسم که با حضور معاونان، مشاوران و کارکنان استانداری هرمزگان برگزار شد، به سه نفر از کارکنان استانداری که مزین به نام مبارک حضرت معصومه (س) بودند، به رسم یادبود هدایایی اهدا شد.


جشن های مردمی دهه کرامت 94 از 25 مردادماه (اول ذی القعده) همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) آغاز شده و تا یازدهم ذی العقده ولادت امام رضا (ع) ادامه دارد.


امسال جشن های مردمی دهه کرامت با شعار ترویج فرهنگ اهل بیت(ع)، با همدلی و همزبانی در سراسر کشور در حال برگزاری است.

 

جشن بزرگ دختران آسمانی در رودان برگزار شد

کلثوم بلوچ کارگر، دبیر جشنواره دختران آسمانی گفت: در روز گذشته همایش بزرگ پیاده روی ویژه دختران با حضور نیرو های گردان کوثر سپاه ناحیه رودان برگزار شد.


وی افزود: این همایش به همت بخش فرهنگی اجتماعی سپاه ناحیه رودان، پیروان عترت هیئت رزمندگان اسلام رودان، بسیج جامعه زنان و امور بانوان فرمانداری برپا شد. این همایش از محل گلزار شهدای شهرستان تا امام زاده شاه قطب الدین حیدر بود که در محل امام زاده ایستگاه های مشاوره، نقاشی کودکان و فروش محصولات فرهنگی برپا بود.

 
دبیر جشنواره دختران آسمانی تصریح کرد: در پایان مراسم از 6 نفر از نخبه گان فرهنگی هنری تقدیر شد. همایش مشاوره ازدواج و خانواده نیز در روز جمعه ساعت10 صبح در مسجد جامع شهرستان برگزار خواهد شد.


زنان پرچم‌داران مقابله با جنگ نرم هستند

مسؤول فرهنگی بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه زنان پرچم‌داران مقابله با جنگ نرم هستند، گفت: جنگ نرم طولانی‌ترین، وسیع‌ترین و عمیق‌ترین جنگ در طول خلق بشریت است.

 

همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه(س)، جشنی به‌همین مناسبت به میزبانی بسیج جامعه زنان سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان با حضور استاندار، فرمانده سپاه امام سجاد(ع) و همچنین، جمعی از مسئولان شهرستان و بسیجیان در سالن آمفی‌تئاتر شهید آوینی بندرعباس برگزار شد.


معصومه حکیمیان، مسؤول فرهنگی بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به ویژگی‌های انسان خوشبخت، عنوان کرد: با سلامت جسمی، سلامت روح و روان و سلامت اخلاقی می‌توان خوشبختی را بدست آورد و هر ملتی که از این سه سلامت برخوردار باشد، هیچ ابرقدرتی حریفشان نمی‌شود و مستکبرین فکر به بردگی کشاندن آن‌ها را نخواهد کرد.


این مقام مسؤول با بیان اینکه دشمنان ما با جنگ نرم به دنبال به خطر انداختن سلامت جامعه هستند، افزود: از زمانی که خداوند انسان را خلق کرد، جنگ نرم بوده است که شیطان قسم خورده که همه انسان‌ها را وسوسه کند و به انحراف بکشاند.


وی با اشاره به اینکه جنگ نرم عزم ملی می‌خواهد و زنان پرچم‌داران مقابله با جنگ نرم هستند، اظهار کرد: جنگ نرم طولانی‌ترین، وسیع‌ترین و عمیق‌ترین جنگ در طول خلق بشریت است که برای مقابله با چنین جنگی یکایک ما می‌توانیم اقدام کنیم و خودمان هستیم که می‌توانیم به داد خودمان برسیم.


یادآور می‌شود، در پایان یرگزاری این جشن که همراه با سخنرانی، شعر و سرود، مقاله‌خوانی و مسابقه بود، به نفرات برتر مسابقه به قید قرعه جوایزی اهدا شد.
/851/پ203/ح

ارسال نظرات