۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۲۸۱۷۲۱

چند خبر کوتاه از لرستان

خبرگزاری رسا ـ استفاده از زبان هنر بهترین ابزار برای انتقال پیام اهل بیت(ع)، برگزاری مراسم گرامیداشت دهه کرامت در ۷۰ مکان مذهبی الیگودرز و ضرورت وجود خانه های عالم در جهت تبلیغ دین اسلام از مهم ترین عناوین اخبار کوتاه لرستان است.
خبرکوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حبیب الله خجسته پور، فرماندار خرم آباد، در برگزاری مراسم اختتامیه دهمین جشنواره تولیدات تلویزیونی رضوی گفت: محبت اهل بیت(ع) در وجود ما ریشه دارد.

 

وی وجود مقدس بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) را مایه افتخار شیعیان بیان کرد و افزود: باید در جهت تقویت فرهنگ معنوی و دینی در جامعه تلاش کرد.

 

توجه به کرامات اهل بیت در ترویج فرهنگ معنوی مؤثر است

خجسته پور با بیان این که برای ریشه دار شدن محبت اهل بیت(ع) باید کرامات اهل بیت(ع) ترویج یابد، افزود: استفاده از تکنیک هنر بهترین ابزار برای انتقال پیام اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

 

وی هدف از برگزاری جشنواره های رضوی را آشنایی با فرهنگ اهل بیت(ع) بیان کرد و اظهار داشت: در راستای تبیین سیره اهل بیت(ع) باید با معارف اهل بیت(ع) آشنا شد. 

 

فرماندار خرم آباد تصریح کرد: آشنایی با معارف اهل بیت(ع) می تواند در پیشبرد اهداف برگزاری جشنواره رضوی مؤثر باشد.

 

وی با اشاره به حضور جوانان در شبکه های مجاز اظهار داشت: باید با استفاده از ابزار شبکه های اجتماعی نیز برای ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) بین آحاد جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان بهره گرفته شود.

 

فرماندار خرم آباد حضور در شبکه های اجتماعی را در جهت ترویج فرهنگ دینی و معنوی ضروری داست و افزود: نباید عرصه را برای فعالیت دشمنان در شبکه های مجازی خالی کرد.

 

وی با اشاره به این که در جامعه امروز نامه های چند صفحه ای جای خود را به پیام های چند سطری داده اند، خاطرنشان کرد: باید با استفاده از روش های نوین از این فرصت ها در جهت انتقال پیام اهل بیت(ع) در جامعه استفاده کرد.

 

خجسته پور با اشاره به این که زمانی که پیامبراسلام(ص) مبعوث شدند، از ایشان سؤال کردند که در قبال زحمت رسالت چه مزدی از مردم می طلبی؟ افزود: پیامبر(ص) بیان کردند که در مقابل ابلاغ رسالت خویش چیزی جز محبت اهل بیت(ع) را طلب نمی کنم.

 

وی در ادامه تصریح کرد: محبت اهل بیت(ع) در تمام دوره ها ساری و جاری است و باید با استفاده از روش های نوین در ترویج فرهنگ دینی اهل بیت(ع) تلاش کرد.

 

گفتنی است، در پایان تابلوی شمس الشموس، از آثار تجسمی هنرمند لرستانی رونمایی و به آستان قدس رضوی اهدا شد.

 

برگزاری مراسم گرامیداشت دهه کرامت در 70 مکان مذهبی الیگودرز

حجت­الاسلام مصطفی عبدالهی، رییس تبلیغات اسلامی شهرستان الیگودرز با اشاره به برگزاری مراسم گرامیداشت دهه کرامت در 70 مکان مذهبی الیگودرز گفت: در این شهرستان بیش از 120 تشکل دینی و قرآنی شناسنامه دار به ثبت رسیده است، این تشکل ها حضور پررنگی در برگزاری مراسم و برنامه­های مذهبی در الیگودرز دارند.

 

وی افزود: در این راستا با توجه به هماهنگی­های صورت گرفته با مسؤولان تشکل­های دینی و قرآنی شهرستان الیگودرز مراسم گرامیداشت دهه کرامت در 70 مکان مذهبی این شهرستان، در مساجد، حسینیه­ها، تشکل­های دینی و مراکز قرآنی برگزار می­شود.

 

وجود خانه های عالم از ضروریات تبلیغ دین است

شیرزاد چاواری، مسؤول اداری مالی تبلیغات اسلامی شهرستان دلفان با اشاره به این که خانه‌های عالم بسترساز حضور روحانیان و مبلغان در مناطق محروم هستند، افزود: توجه به فعالیت خانه های عالم در جهت تبلیغ دین امری ضروری است.

 

وی در خصوص توسعه هر چه بیشتر خانه‌های عالم در روستاها بیان داشت: ساخت خانه‌های عالم تحول مهمی در امور فرهنگی و مذهبی روستاها ایجاد کرده است.

 

چاواری تصریح کرد: توسعه خانه های عالم در مناطق روستایی و ماندگاری روحانیان سبب غنای چهره دینی و تربیت اسلامی در روستاها شده است.

 

وی با اشاره به اقدامات روحانیانی که در خانه‌های عالم مستقر شده اند، بیان داشت: آنان افزون بر اقامه نماز جماعت، تبیین احکام دینی و بیان مسائل شرعی نسبت به برگزاری کلاس‌های آموزشی قرآن، معارف اسلامی، اخلاق، نهج البلاغه و کلاس های فرهنگی برای سنین مختلف طرح‌های گوناگون فرهنگی، تبلیغی و قرآنی را اجرا می‌کنند.

 

مسؤول اداری مالی تبلیغات اسلامی دلفان برگزاری مراسم مذهبی در مناسبت‌های مختلف وهمکاری با شورای اسلامی در پیگیری امور روستاها را از دیگر فعالیت‌های روحانیانی دانست که با استقرار دائم‌، پاره وقت مبلغ و یا مبلغ اعزامی در مناسبت‌های دینی و مذهبی در خانه‌های عالم فعالیت می‌کنند.

 

وی در پایان با بیان این که در شهرستان دلفان 32 خانه عالم وجود دارد، افزود: امید است با حمایت های اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان، در صورت تأمین اعتبار و همیاری مردم تعداد خانه های عالم این شهرستان افزایش یابد./9459/پ203/ب4

ارسال نظرات