۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۲۸۱۷۵۴

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی در ایستگاه آخر، برگزاری جشنواره دانشگاه پاک در بجنورد و برپایی کارگاه آموزشی «سجاد» در خراسان شمالی از جمله عناوین اخبار فرهنگی استان خراسانی شمالی هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، دهمین جشنواره تئاتر رضوی در حالی امروز، چهارشنبه به ایستگاه آخرین خود پس از چهار روز نمایش آثار نزدیک می شود که پنج اثر نمایشی امروز در سه سالن اختصاصی به روی صحنه می رود.

 

در چهارمین روز از دهمین جشنواره تئاتر رضوی آثار نمایشی پدرانه نویسنده آرش عباسی به کارگردانی علی راسخ راد از تهران، روزهای اتفاقی با قلم و کارگردانی کامران شهلایی از کرمانشاه، در سالن تماشاخانه شمس در بجنورد اجرا شد.

 

همچنین عصر امروز نیز سه اثر نمایشی آسا به قلم و کارگردانی مهدی آشوغ از خوزستان ، این یوسف به قلم مرتضی اسدی مرام و کارگردانی نعمت اسدی مرام از کرمانشاه در سالن حافظ بروی صحنه می رود.

 

سوغات سربی به قلم امیر زاوش و کارگردانی پوریا کریمی از آستانه اشرفیه نیز آخرین اثر نمایشی دهمین جشنواره تئاتر رضوی است که در سالن گلشن بجنورد برای علاقه مندان به نمایش گذاشته می شود.

 

با اتمام 12 نمایش راه یافته به بخش نهایی این رویداد فرهنگی، عصر فردا با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اختتامیه دهمین جشنواره تئاتر رضوی در سالن گلشن بجنورد برگزار و هیات داوران آثار برتر این دوره از جشنواره را معرفی می کنند.

 

پیش از برنامه اختتامیه طبق برنامه ریزی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی و دبیرخانه دهمین جشنواره تئاتر رضوی هنرمندان و کارگردانان این جشنواره به مشهدالرضا(ع) برای زیارت این امام همام اعزام می شوند.

 

دهمین جشنواره تئاتر رضوی از 25 مردادماه سالجاری در بجنورد شروع و تا فردا شب نیز ادامه خواهد داشت.

 

برگزاری جشنواره و نمایشگاه دانشگاه پاک در دانشگاه بجنورد

جواد هراتی، معاون فرهنگی دانشگاه بجنورد از برگزاری جشنوراه و نمایشگاه دانشگاه پاک در این دانشگاه خبر داد.

 

وی اضافه کرد: این جشنواره و نمایشگاه در راستای انعقاد تفاهم نامه ای بین مرکز ستاد مبارزه با مواد مخدر و معاونت فرهنگی و اجتماعی وزات علوم برگزار خواهد شد.

 

هراتی با بیان این که طی این تفاهم نامه قرار بر این شده است تا این جشنواره به صورت منطقه ای برگزار شود، ادامه داد: دانشگاه بجنورد نیز امسال میزبان برگزاری سومین دوره از این جشنواره است.

وی اظهار کرد: فراخوان ارسال آثار منتشر شده و به علت اینکه تعداد آثار ارسالی به این جشنواره اندک بوده مهلت ارسال آثار دوباره تمدید شده است و علاقه می توانند تا مهرماه آثار خود را ارسال کنند.

 

معاون فرهنگی دانشگاه بجنورد زمان برگزاری این جشنواره و نمایشگاه را اوایل مهر ماه سال جاری اعلام کرد و گفت: این جشنواره با هدف جلوگیری از استفاده مواد مخدر و روان گردان در دانشگاه ها برگزار می شود.

 

ولایت و مهدویت؛ دو اندیشه متبلور در ملت ایران

معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان شمالی گفت: ولایت و مهدویت رمز موفقیت مردم ایران در برابر توطئه های دشمنان است.

 

محمدرحیم نوروزیان در همایش تجلیل از آزادگان استان اظهار کرد: ولایت و مهدویت شاکله اصلی نظام جمهوری اسلامی بوده و  این دو در اندیشه و تفکر ملت ایران نمایان است.

 

وی گفت: ولایت و مهدویت روح ملت ایران را ساخته و به تعبیری جامعه ایرانی ما ولایی الحدوث و مهدوی البقاء است.

 

نوروزیان افزود: در طول تاریخ ایران چهار تهاجم فرهنگی بزرگ رخ داده است که هدف آن دگرگون ساختن فرهنگ و ملیت مردم ما بوده است ولی ایرانیان با هوشمندی و با تکیه بر ولایت و مهدویت در برابر آنها مقاومت و ایستادگی کردند.

 

وی ادامه داد: تهاجم غربی ها آخرین تهاجم فرهنگی در تاریخ ایران اسلامی است که اسارات رزمندگان ما یکی از این اقدامات بوده لیکن رزمندگان ما با افتخار به میهن بازگشته و نماد ایستادگی و مقاومت شده اند.

 

نوروزیان گفت: طرح مباحث غیرحقوقی انرژی هسته ای هم آخرین حربه دشمنان نظام جمهوری اسلامی در صحنه سیاست است که توافقات به دست آمده ماحصل صبر و استقامت ملت ایران است.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: آزادگان از افتخارات نظام جمهوری اسلامی هستند و ما باید قدردان زحمات، صبر و شکیبایی آنان باشیم.

 

وی تاکید کرد: آزادگان، سفیران اخلاق حسنه در جامعه هستند و در تلطیف فضای اخلاقی کشور که امروزه به خاطر مسائل سیاسی از سوی برخی  افراد به راحتی اخلاق ها زیر پا گذاشته می شود نقش موثری خواهند داشت.

 

برگزاری کارگاه منطقه ای و آموزشی سامانه سجاد در بجنورد

امین جودت، رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان‌شمالی از برگزاری کارگاه منطقه ای و آموزشی سامانه سجاد در بجنورد خبر داد.

 

وی اظهار کرد: کارگاه منطقه ای و آموزشی سامانه سجاد با حضور استان هایی همانند خراسان رضوی، گلستان و سمنان به میزبانی خراسان‌شمالی برگزار می‌شود.

 

این مسؤول با اینکه مدت زمان این کارگاه آموزشی یک روزه است، افزود: در کارگاه مزبور از ظرفیت اساتید برجسته دانشگاه جامع علمی کاربردی تهران به منظور تدریس استفاده می شود.

 

جودت خاطرنشان کرد: 130 نفر از کارشناسان بخش آموزش مراکز علمی کاربردی خراسان رضوی، شمالی، سمنان و گلستان در این کارگاه منطقه ای حضور دارند.

 

اجرای طرح نقشه جامع مهندسی فرهنگی و هنری خراسان شمالی

دبیر شورای پژوهشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: نقشه جامع مهندسی فرهنگی و هنری استان با محوریت ماموریت‌های استانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سوی این شورا تدوین می‌شود.

 

رضا لنگری با بیان اینکه طرح نقشه جامع مهندسی فرهنگی و هنری خراسان شمالی اجرا می‌شود، گفت: هدف از تدوین این طرح جامع بررسی وضعیت موجود فرهنگ و هنر استان و رسیدن به وضعیت مطلوب در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری است.

 

وی اظهار کرد: در مرحله نخست اجرای این طرح جمع‌بندی شاخص‌ها از سوی معاونت فرهنگی و هنری این اداره کل انجام شده و جلسات مشترکی با معاونت‌ها و روسای ستادی و کارشناسان در راستای هر چه بهتر برنامه‌ریزی کردن این طرح برگزار شده است.

 

دبیر شورای پژوهشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی بررسی و تحلیل وضعیت موجود حوزه‌های فرهنگی استان، بررسی وضعیت موجود حوزه‌های هنری استان، بررسی و تحلیل وضعیت موجود فرهنگی و هنری شهرستان‌های استان و جمع‌بندی راه‌کارهای اجرایی و فرصت‌های فرهنگی وهنری استان را از سرفصل‌های این طرح جامع عنوان کرد./9314/پ203/ح

ارسال نظرات