۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۳
کد خبر: ۲۸۱۷۹۰
رحیم پور ازغدی عنوان کرد؛

عریان گرایی؛ دستاورد حقوق بشر غربی برای زنان/ بدون قصاص آشوب در جوامع گسترش می یابد

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با انتقاد از نبود آزادی در کشورهای مدعی حقوق بشر و دموکراسی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در آمریکا بین 9 تا 12 میلیون مسلمان وجود دارد؛ اما این کشور هیچ گاه اجازه نمی‌دهد آماری از تعداد مسلمانان در آمریکا منتشر شود.
رحيم پور ازغدي

 

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در مشهد، حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز 28 مرداد در افتتاحیه اردوی آموزشی «خط امام» مسؤولین خواهر بسیج دانشجویی سراسر کشور در مرکز آموزشی امام رضا(ع) به بررسی حقوق زن و حق قصاص در اسلام پرداخت.

 

 

وی با بیان این که متأسفانه غرب تنها حقوقی که نه به زنان بلکه به مردان فاسد در باره حقوق زن داد عریانی زنان بود که به این وسیله مردان هرزه و فاسد توانستند به مقاصد خود دست یابند، اظهار کرد: اگر بر طبق یک آمار این سؤال را بپرسید که چه کسی از حجاب زنان بیش از دیگران ناراحت هستند، متوجه می‌شوید مردان بیش از دیگر اقشار از حجاب زنان ناراحت اند و غرب با برهنه کردن زنان، نگاه مساوی به حقوق اجتماعی زن را به تبدیل به یک نگاه جنسی کرده است.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان داشت: به فرموده امام(ره) اسلام زن را از اسارت مرد خارج کرد و زنان را هم ردیف مردان در حقوق اجتماعی قرار داد.

 

وی با تأکید بر این که حجاب حق زن است، افزود: غربی‌ها سطح علمی و معنوی زنان در جامعه را بالا نبرده، بلکه تنها خدمتی که به آنان کردند برهنه کردن آنان بوده است.

 

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به این که شروع انقلاب ما با فعالیت‌های زنان شکل گرفته است، اضافه کرد: غربی‌ها حجاب را مانع پیشرفت زن در جامعه می‌دانند و به بهانه آزادی زن، خانواده‌‌ها را از هم  می پاشند و فساد را ترویج دادند.

 

بدون قصاص آشوب در جامعه گسترش پیدا می‌کند

رحیم پور ازغدی در باره  احکام اسلام در قصاص مجرمین بیان داشت: قصاص در حقیقت عامل بازدارندگی از جرم است و اگردرباره  تمام مجرمین حکم قصاص آنگونه که باید بر اساس اسلام اجرا شود زندان‌های ما تا این اندازه زندانی نخواهد داشت.

 

رحیم‌پور ازغدی با بیان این که اگر حکم قصاص نباشد، جنایت و فساد افزایش می‌یابد، تصریح کرد: مگر می‌شود به بهانه حقوق بشر از قصاص چشم‌پوشی کرد، پس حق آنهایی که کشته می‌شوند چه می‌شود.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان داشت: اگر حکم قصاص نباشد خانواده و قبیله مقتول مقابله به مثل کرده و آشوب در جامعه گسترش پیدا می‌کند.

 

وی در بخش دیگر ی از سخنان خود با بیان این که امام خمینی(ره) معصوم نبود؛ اما به تعبیر رهبر معظم انقلاب به مرزهای عصمت خیلی نزدیک شده بود، گفت: درباره دیدگاه امام دو نوع نگاه مذهبی و غیر مذهبی وجود دارد که نمی‌توان گفت نگاه‌های نادرستی است.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: عده‌ای دایره مکتب امام را آنچنان تنگ و محدود کرده‌اند که تنها خود و وابستگان شان در آن جای می‌گیرند و بقیه افراد مرتجع و منحرف محسوب می‌شوند.

 

وی در ارتباط با بحث حقوق بشر خاطرنشان کرد: شوروی با شعار آزادی خلق و دفاع از محرومان و غرب نیز با شعار دموکراسی و حقوق بشر روی کار آمدند.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: غربی‌ها شعار صلح دادند اما جنگ راه انداختند و با شعار حقوق بشر بزرگ ترین شکنجه‌ها را کرده و پشت تمام تروریست‌ها قرار گرفتند.

 

وی به فلسفه حقوق بشر اشاره و خاطرنشان کرد: اسلام از حق هیچ‌کس نمی‌گذرد و اجازه نمی‌دهد هیچ بشری به بشر دیگر مسلط شود و دیکتاتوری انجام دهد.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به این که عده‌ای در کشورها به اسم حقوق بشر دیکتاتوری پیچیده و پنهان راه می‌اندازند، بیان کرد: اسلام از همان اول آن آزادی را مشروع دانسته که حقوق مادی و معنوی افراد در آن یکسان باشد.

 

هیچ دموکراسی به پای دموکراسی اسلامی نمی‌رسد / مراقبت مردم از حکومت

رحیم‌پور ازغدی با تأکید بر اینکه هیچ دموکراسی به پای دموکراسی اسلامی نمی‌رسد، تبیین کرد: دموکراسی اسلامی می‌گوید هیچکس حق ندارد از قدرت و ثروت سهمی بیشتر از دیگران ببرد.

 

وی با بیان این که هرکس حق دارد سرنوشت خود را تعیین کند، تأکید کرد: با وجود تمام مشکلات، مردم ایران در راهپیمایی روز قدس و 22 بهمن شرکت می‌کنند، در حالی که هیچ حکومتی نمی‌تواند بعد از چند دهه چنین جمعیتی را به خیابان بکشاند.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به این که مردم مراقب هستند که نظام از راه خود منحرف نشود، تبیین کرد: این مراقبت مردم از حکومت، مردم‌سالاری دینی را نشان می‌دهد و اگر مردم پشت این نظام نبودند انقلاب ده‌ها بار سقوط کرده بود، چراکه انقلاب را خود مردم به پیروزی رسانده و افراد را بر سر کار آورده‌اند.

 

وی با بیان این که بخش عظیم حقوق بشر حقوق محرومین است، عنوان کرد: حقوق بشر دینی یعنی حق همه بشر از فقیر، غنی، سیاه و سفید که فقرا نیز مقدم‌تر هستند، اما غرب به این مسئله توجهی ندارد.

 

وی به حقوق بشر در جهان امروزی اشاره و تصریح کرد: پس از انقلاب یکی از مهمترین گفتمان‌هایی که غرب به وسیله آن فضای رسانه‌ای را اشغال کرد و نوعی روشنفکری اومانیسمی معرفی شد همان حقوق بشر است.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به کشورهای عضو در 5+1 افزود: جنایاتی که در مصر، یمن، تونس، لبنان و غیره اتفاق می‌افتد در حقیقت همان حقوق بشری است که به استثنای چین دیگر کشورهای عضو در 1+5 در آسیای میانه انجام می‌دهند.

 

رحیم پور ازغدی با اشاره به شعارهای مطرح شده از سوی نظام سلطه خاطر نشان کرد: نظام سرمایه داری با شعارهای دموکراسی و حقوق بشر در حقیقت افکار اومانیسمی و انسان گرایانه خود را به مردم مظلوم جهان تحمیل کردند و موجب شد در پس ظاهر زیبای این شعارها حق و حقوق مسلمانان جهان نادیده گرفته شود.

 

رحیم پورازغدی ریشه‌های دینی حقوق بشر را در حق الناس و حق الله دانست و ادامه داد: حق الناس در اسلام تا آن جایی اهمیت دارد که در صورت عدم رعایت آن از سوی شما، حق الله نیز پذیرفته نمی‌شود پس باید گفت ریشه‌های دینی حقوق بشر بدون حق الناس و حق الله توجیه ناپذیر است و همین موضوع باعث شده عالم ماده به هیچ کدام از این حقوق پایبند نباشد و حقوق بشر سکولار را تعریف کند.

 

تفاوت فلسفه حقوق بشر در اسلام با فلسفه حقوق بشر در لیبرالیسم  

وی فلسفه حقوق بشر در اسلام را با فلسفه حقوق بشر در لیبرالیسم کاملا متفاوت دانست و گفت: تعریف بشر در مکاتب الهی و مادی با هم دارای تفاوت است و باید ابتدا انسان را شناخت و سپس از حقوق وی حرف زد.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: مبنای حکومت اسلامی بر حقوق بشر استوار است و در جهان هیچ حکومت، سازمان و گفتمانی به اندازه اسلام بر حقوق بشر تاکید ندارد.

 

رحیم پور ازغدی با دروغگو دانستن مدعیان حقوق بشر در جهان خاطرنشان کرد: طرفداران دموکراسی و حقوق بشر در جهان دروغ می‌گویند که خواهان تعیین سرنوشت ملت‌ها به دست خودشان هستند زیرا ایران سرنوشت انقلاب اسلامی خود را پس از پیروزی در انقلابش به رفراندوم گذاشت؛ اما هنوز غرب از شاه و ایادی او پشتیبانی می‌کند.

 

انتقاد از نبود آزادی در کشورهای مدعی حقوق بشر و دموکراسی

ازغدی درباره ادعای دموکرسی غرب بیان داشت: امام خمینی(ره) در پاسخ به سرمایه دارانی که دموکراسی را در اختلاف طبقاتی میان ثروتمندان و محرومان جامعه تعریف می‌کنند، گفت: آزادی و دموکراسی به تمام معنا در حکومت اسلامی وجود دارد و شما به خوبی می‌بینید شخص اول حکومت اسلامی در زندگی خود با عادی‌ترین افراد جامعه برابر است.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به انجام رفراندوم پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران تصریح کرد: هیچ انقلابی به اندازه جمهوری اسلامی ایران ملتش را در صحنه نمی‌بیند.

 

وی با انتقاد از نبود آزادی در کشورهای مدعی حقوق بشر و دموکراسی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در آمریکا بین 9 تا 12 میلیون مسلمان وجود دارد؛ اما این کشور هیچ گاه اجازه نمی‌دهد آماری از تعداد مسلمانان در آمریکا منتشر شود.

 

رحیم پور ازغدی گفت: صدور حقوق بشر اسلامی هدف اسلام و انقلاب است و در حقیقت صدور انقلاب برای حقوق بشر است، آن گونه که امام فرمودند اسلام می‌خواهد همه عالم به حقوق خود دست پیدا کنند./934/پ201/ج

 

 

 

 

ارسال نظرات